Auteur Topic: Waarom kom ik hier op dit forum. (even wat over mijzelf)  (gelezen 702 keer)

gescheidevischje

• Bekijk profiel
Waarom kom ik hier op dit forum. (even wat over mijzelf)
« Gepost op: december 16, 2006, 01:16:55 am »
Beste GKV leden

Ik ben 24 jaar en ik ben nu al zon drie jaar (1 jaar zeer intensief) bezig met bijbelstudie over oa onderwerpen als liefde (centraal in al mijn studie), redding, doop, euthanasie, abortus, gehandicapten, doodstraf. Ik ben tot geloof gekomen op 30 okt 2003 maar mijn geloof is behoorlijk door het vuur gehaald met oa een psychose toen ik mij wilde laten dopen in juni 2004 (Geestelijke strijd of toeval???). Ik zou mijn zoektocht dan ook willen definieren als een oprechte zoektocht met het door God geinspireerde woord in de hand naar liefde en gerechtigheid. Dat is mijn hoofdmotief en dus niet reclame maken voor mijn website of laten zien hoeveel bijbelkennis ik heb of andere motieven. Ik mag zelf graag in een gereformeerd vrijgemaakte kerk komen (Ik ben zonbeetje in alle denominaties geweest) en twee van mijn beste vrienden van mij zijn gereformeerd waar ik wekelijks goede discussies heb. Wat mij in het bijzonder over het algemeen opvalt is de bijbelgetrouwheid van gereformeerden en daarom ook dat ik naar dit gereformeerde forum toekom. Ik wil bijbelsgebaseerd discusieren over oa de genoemde onderwerpen om voor mijzelf en het mogelijk later over een paar jaar in boekvorm mijn visie uit te brengen over wat God bedoeld met zijn woord. Het is een zoektocht geweest die mij ook wel door dwaalleren heen teruggebracht heeft tot Gods woord zoals reincarnatie waar ik nu niet meer achter kan staan door Heb 9:27 in zijn context. Het was de context die de doorslag gaf. In het verleden was ik ook actief op dit forum maar ik was toen manisch/psychotisch en logischerwijs was dat een tijd waarin ik niet altijd realistisch was en alle gevolgen van dien die u zich mischien kunt indenken (daarom destijds ook terecht gebanned). Nu uit die tijd gekomen ben ik weer met 2 beentjes op de grond en is het gevecht naar herstel begonnen (post psychotische depressie). Het is mijn 2de psychose geweest. Ik dacht na de eerste voor altijd gevrijwaard te zijn ervan maar niets bleek minder waar. Nu deze ervaring rijker te zijn weet ik dat ik afhankelijk ben van medicatie en daarmee creeer ik een barrier voor psychoses en kan ik stabiel en down to earth blijven. Kortom om een lang verhaal kort te maken mijn hoofdmotief is een oprechte zoektocht naar God gerechtigheid en liefde zoals God ons heeft opgedragen in zijn woord: “maar zoekt eerst het koninkrijk en zijn gerechtigheid, en dat alles zal u worden toegevoegd;” (Mt 6:33 NB).

Ik hoop op vruchtvolle discussies en zie er nu al naar uit.

alle liefde en gods zegen
Ivar

PS ik ben niet voor de wet gescheiden maar ik beschouw het alszodanig omdat we elkaar in woord tot man en vrouw hadden genomen en ergens hoop ik dat het goed gaat komen al zijn we nu 2 maanden behoorlijk definitief uit mekaar
« Laatst bewerkt op: december 16, 2006, 03:18:54 am door gescheidevischje »

dingo

• Bekijk profiel
Waarom kom ik hier op dit forum. (even wat over mijzelf)
« Reactie #1 Gepost op: december 16, 2006, 10:47:30 am »
Welkom terug zou ik zeggen, je klinkt een stuk gezonder en stabieler dan de vorige keer dus je bent er ontegenzeggelijk op vooruit gegaan sinds die tijd. Veel plezier hier op het forum! :)