Auteur Topic: filmsite cv koers  (gelezen 1582 keer)

jane

• on m'a dit: tu es devenu fou a
    • Bekijk profiel
filmsite cv koers
« Gepost op: januari 05, 2007, 02:29:44 pm »
Ik las vandaag in de cv koers dat ze vanaf februari een filmsite willen beginnen waarin als ik het goed begrijp een soort van voorlichting gegeven gaat worden over films die interessant zijn voor christenen.
Volgensmij wordt dit gat in de markt als zodanig ook gevoeld door het ND die ook steeds vaker berichtgeving doet over film.
Ik juich dit van harte toe maar feitelijk hadden we natuurlijk in de jaren vijftig de handen in een moeten slaan en het CFA een goede kans moeten geven!
On m'a dit: tu se devenu fou a cause de Celui qui tu aimes. J'ai dit: Le saveur de la vie n'est ce que pour les fous

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
filmsite cv koers
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2007, 02:31:21 pm »
Wat was er in de jaren vijftig, en wat is het CFA?

Macguinness

• Bekijk profiel
filmsite cv koers
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2007, 05:37:36 pm »
Welke films zijn interesant voor christenen? Wie bepaald dat?
Ik ben wel niet geabonneerd op cv koers, maar ik ben best wel benieuwd hoe zij dat gaan invullen.

Persoonlijk denk ik dat veel christenen zelf prima kunnen beoordelen of een film interesant is voor hen of niet.
Je gaat toch niet zo maar klakkeloos naar een film toe? Je leest toch eerst even waar die film over gaat?

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
filmsite cv koers
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2007, 12:32:57 am »
Er kunnen films zijn die interessant zijn voor christenen waar je misschien anders niet heen zou gaan. ?
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
filmsite cv koers
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2007, 01:06:24 am »

quote:

Macguinness schreef op 06 januari 2007 om 17:37:
1. Welke films zijn interesant voor christenen? Wie bepaald dat?
Ik ben wel niet geabonneerd op cv koers, maar ik ben best wel benieuwd hoe zij dat gaan invullen.

2. Persoonlijk denk ik dat veel christenen zelf prima kunnen beoordelen of een film interesant is voor hen of niet.
Je gaat toch niet zo maar klakkeloos naar een film toe? Je leest toch eerst even waar die film over gaat?

1. Als je benieuwd bent naar hoe zij dat invullen is het mogelijk een idee om lid te worden? Of ze gewoon via hun website te mailen en dat te vragen ... tenzij je niet echt benieuwd daar naar bent natuurlijk :+ .

2. En waar lees je waar de film over gaat, dat kan in februari straks onder andere op de site van cvkoers :9  Overigens schat ik de lui van de CV koers niet zo kortzichtig in dat zij denken dat ieder klakkeloos naar de hun aanbevolen films gaan
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2007, 01:06:55 am door penguin1978 »
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

jane

• on m'a dit: tu es devenu fou a
    • Bekijk profiel
filmsite cv koers
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2007, 01:34:50 pm »
Het CFA staat voor Christelijke Film Actie en was bedoeld om zelf films te maken met christelijke signatuur. Ik ken de term van uit de boeken van Berend Nijenhuis die daar zelf erg mee bezig was.
Ik ga er ook vanuit dat christenen zelf kunnen beoordelen of een film interressant is of niet. Maar in mijn omgeving ken ik maar weinig mensen die echt veel met film hebben.
En verbazend veel van die mensen vinden een film als A Green Mile geweldig, terwijl ik er niet veel aanvond en het spirituele gehalte ( om maar een neutrale term te gebruiken) niet goed kon plaatsen.
Ik ben blij dat film als cultuurexpressie meer een plek krijgt in de christelijke media.

Maar het maken van mooie films ligt nu natuurlijk ver buiten ons bereik!
On m'a dit: tu se devenu fou a cause de Celui qui tu aimes. J'ai dit: Le saveur de la vie n'est ce que pour les fous