Het vereist vee te veel tijd om op al je vragen in te gaan, sorry. Ik ben bereid je een email te sturen waarin ik de grondgedachte uitleg waarop je vragen betrekking hebben. Mijn emailadres is:
nperquin@hotmail.comT.a.v. het belangrijke begrip Koninkrijk van Priesters dat Israel MOET zijn het volgende:
God heeft Mozes bevolen: "Gij (Israel) zult MIJ zijn een koninklijk priesters"
De apostelen wisten dit en vroegen de Here Jezus voor Zijn Hemelvaart:
"Here, herstelt gij heden het koninkrijk aan Israel?"
Ook de apostelen waren dus op de hoogte van het feit dat God van Israel eiste dat ze zich als een koninklijk priesterdom t.o.v.Hem zouden gedragen. De realiteit van dit moment laat hiervan het tegenbeeld zien: vanaf de wieg worden Joodse jongetjes al vertrouwd gemaakt met militaire activiteiten die tot doel hebben de Staat Israel te verdedigen. Dit is haaks op de Thorah: "Niet door geweld-Israel- maar door Mijn Geest"
Het is helaas een feit, dat blijkt ook uit je vragen, dat een funktioneren van een bekeerd Joods volk, bekeerd tot de eigen Messias en Hogepriester Christus Jezus, dat dat geloofsfeit zich geheel onttrekt aan het blikveld van de gevestigde Protestantse kerken! En toch moet Israel tot zijn uiteindelijke bestemming komen wil God deze aarde niet als een rooksliertje in het heelal doen eindigen in een vreselijke atoomdood voor alle volken.
Het is een vernieuwd Christendom dat 1 zal worden in haar roeping t.a.v. het dwalende joodse volk en haar de voorwaarden zal aanbieden tot een religieus existeren als een soort ombudsvolk dat zodanig de talrijke conficten tussen de volkeren onderling in de Geest des Here zal oplossen.
Dan zal in vervulling gaan de tekst uit Hosea hoofdstuk 6 vers 1-3..daar moet het absoluut naar toe..het alternatief is OPBRANDEN.
quote: op 06 Apr 2003 12:38:10 schreef Pooh:
Misschien is mijn Nederlands gewoon heel slecht, maar ik begrijp werkelijk niets van wat je zegt.
Wat is "het Koninkrijk van Priesters"?
Wie is die "bekeerde heiden-Christelijke gemeente"?
Waarom denk je dat Bush de 6e bazuin bazuint?
Hoezo zou je op dit forum geen bewijsvoering mogen plaatsen?
Wat is het belang van Leenhouts' en Schilders werk, en waarom zien wij dat niet?
Wat moet ik me voorstellen bij een "vernieuwd Christendom"?
Wat heeft Isreal daarmee te maken?
Kortom, kun je wat dingen uitleggen?