Ik ben het daarmee eens. Ik kan echter niet zeggen dat ik gezapped heb. Natuurlijk schrik ik van een vloek en doet dat pijn. Eigenlijk had ik moeten zappen en ik wilde dat ook wel. Maar ik ben blijven kijken, omdat ik toch een zwak heb voor Youp. Dat is natuurlijk geen goed excuus, maar ik vind dat hij wel vaak een terechte kritische noot in zijn voorstellingen heeft naar de maatschappij toe. Ik ben dan ook kritisch gaan kijken/luisteren.
Een voorbeeld: asielzoekersprobleem; In één van zijn scetches probeerde hij naar onze maatschappij te kijken alsof hij god was.
Hij gaf ons televisie, zodat wij ook konden zien hoe erg er veel mensen in deze wereld aan toe zijn met als gevolg dat wij in onze welvarende maatschappij deze mensen kunnen gaan helpen. Maar doen we dat? In ieder geval niet genoeg... en wat dacht god toen... Als de welvarende zelfingenomen nooitevreden westerlingen dan niet naar die hulpbehoevende mensen toe willen,... dan gaan die hulpbehoevende mensen toch naar die welvarende zelfingenomen nooitevreden westerlingen toe!
Natuurlijk is dit wat oppervlakkig en je kunt je ook afvragen of het de juiste manier is om iets duidelijk te maken, maar het kwam wel aan. De boodschap was duidelijk en ik vond de boodschap nog niet eens zo verkeerd. En dan zeg ik: Jammer dat zo'n man met vaak een interessante visie zo vaak Gods naam misbruikt. Waardoor je het als christen eigenlijk niet meer kan verantwoorden om ernaar te kijken. Ookal probeer je het wel op een forumsite van gkv... (ik zit nu stilletjes aan mezelf te denken)...
Mvgr.
King e.