quote:
alyssa schreef op 19 januari 2007 om 11:44:hoi allemaal,
zoals ik al eerder aan gaf, ik houd van hem met heel mijn hart en wil niets liever dan getrouwd blijven met mijn grote liefde echter een echtgenoot die mij alleen vriendschap kan bieden, ik geloof ook niet dat dat is wat ik wil en ik ben het met je eens dat je ook moet zien naar wat de bijbel er van zegt en wat Gods plan is met ons gezin en dat is ook waarom ik voor christelijke hulpverlening heb gekozen.
Echter er is hier wel een soort van overspel (hij was toch verliefd op haar) aan de orde en ik ben wel van mening dat een scheiding in sommige gevallen dan wel geoorloofd is.
Verliefdheid lijkt me op zichzelf nog geen overspel, sterker nog, je man heeft ondanks zijn verliefdheid zich toch aan zijn belofte van trouw gehouden. Er zijn heel wat mannen die daar minder moeilijk over gedaan zouden hebben. (Dat neemt wat er gebeurt is niet weg, maar bied wel ruimte voor herstel.)
Ik denk dat je ondanks alles dankbaar mag zijn dat je huwelijk ook in deze 'kwade dagen' nog stand houdt. Probeer vast te houden aan de belofte die je toen aan elkaar gedaan hebt, je meende het toch toen je die belofte deed?
Misschien is het goed om elkaar daar nog eens op te bevragen, het eens niet hebben over wat je nu voelt en vindt, maar over wat je toen beloofd hebt.
Daarmee zijn de problemen die er zijn natuurlijk niet zomaar verdwenen...
Ik vindt het moeilijk om een beetje in te schatten wat er precies aan de hand is, ik ken jullie niet en ken de situatie ook alleen maar uit wat ik denk te begrijpen van wat je schrijft. Ik ga toch proberen er wat over te zeggen, misschien heb je er wat aan, misschien zit ik er totaal naast.
quote:
alyssa schreef op 18 januari 2007 om 21:33:Mijn man heeft me een paar dagen terug bekend al een tijd niet meer van me te houden zoals dat hoort tussen man en vrouw, ook heeft hij aangegeven kort geleden met een andere vrouw contact te hebben gehad per telefoon en email, dit heeft hij echter afgekapt vanwege mij. We waren ironisch genoeg net verleden maand 12,5 jaar getrouwd......waarvan een hele tijd gelukkig, de laatste tijd merkte ik wel dat er wat aan de hand was, kon hem niet goed bereiken, heb er meerdere malen naar gevraagd, maar kreeg altijd als antwoord, nee er is niks, gewoon druk gehad.......dus zoiets had ik helemaal niet vermoed.
In eerste instantie stortte mijn wereld in, je moet weten wij werken ook samen (eigen bedrijf) hebben 3 kinderen ...
Een eigen bedrijf, en een gezin met drie kinderen. Is het wellicht zo dat je man het inderdaad ook erg (te) druk gehad heeft? 'Nee, het gaat wel, 't is gewoon een beetje druk geweest' is typisch de reactie van iemand die oververmoeid is maar dat niet 'mag' zijn. Met een eigen bedrijf blijf je dan al snel maar door gaan en sommige mensen kunnen dat ook nog eens heel lang volhouden. Als het echt teveel wordt (burn-out heet dat als het erg genoeg is.)) ben je al snel kwetsbaarder voor een 'verliefdheid' die anders geen kans had gekregen. Heb ik het mis als ik vermoed dat die 'relatie' meer lichamelijk dan geestelijk was?
Als je terug kijkt op de afgelopen maanden (of jaren?), waar was je man dan mee bezig? Wat dat altijd maar druk zijn met iets dat 'moest' om vervolgens in de schaarse vrije tijd te moe zijn om nog andere dingen te gaan doen?
Serieus oververmoeid zijn is erg slecht voor het onderlinge contact en dus voor je relatie, maar maakt je ook langzaam aan emotioneel afgestompt. Op den duur ben je dan nergens meer enthousiast over, zelfs niet meer over de vrouw waar je mee getrouwd bent, alles wordt dat rationeel, omdat dat de enige manier is om overeind te blijven.
Nogmaals, het kan heel goed zijn dat ik er naast zit, maar een hoop van de andere dingen die je noemt en die ik tussen de regels door denk te lezen lijken wel in het plaatje te passen. (Niet alleen het contact met jou, maar ook het contact met God kwijt raken, nu al dingen proberen te 'managen' voor het geval dat er straks een scheiding komt, dingen je wel kunnen herinneren maar ze niet meer kunnen voelen, je problemen in verschillende prioriteiten indelen...)
quote:
moeten we bij elkaar blijven, uit elkaar de hulpverlening afwachten? kennen jullie soortgelijke gevallen en is dat goed gekomen? mijn verstand zegt we moeten er voor vechten en het een kans gunnen, uit elkaar kan altijd nog. ik houd nog steeds van hem ondanks zijn misstap, hij is ook steeds heel emotioneel, mijn verdriet grijpt ook hem aan.
Nu hebben wij reeds hulp aangevraagd bij de Driehoek, echter het intakegesprek is pas volgende week en dan volgt nog een adviesgesprek pas daarna starten de sessies waarschijnlijk zijn we dan ong. 4 weken verder en zo veel onzekerheid kan ik niet aan.... ook voor de kinderen zou ik graag willen dat het weer als vanouds wordt maar of dat realistisch is? Ik heb helemaal geen ervaring met psychologische zaken en weet dus niet of dit vaker voor komt.
Deze situatie is niet van de ene op de andere dag ontstaan, je kunt ook niet verwachten dat het van de ene op de andere dag voorbij is. Maar als je samen gelukkig bent geweest dan lijkt het me de moeite waard om te proberen elkaar er doorheen te slepen. Dat zal niet makkelijk zijn, maar er is geen enkele reden om te denken dat het onmogelijk is. Je geeft zelf al aan dat jullie een hoop 'goede dagen' samen gehad hebben, als jullie ook deze 'kwade dagen' samen door weten te komen kunnen er nog een heleboel goede dagen bij komen.
[q]Al met al een vreemde situatie om in te leven, vandaar dat ik ook vanavond een nachtje en morgen een dagje weg ga, even alleen om even mijn gedachten te ordenen en even te bekomen.
Ik hoop dat het mij dan allemaal wat helderder wordt en dat ik nieuwe kracht ontvangen mag om de komende weken te vechten voor wat dierbaar is; mijn huwelijk en mijn gezin!!!
[/quote]
Probeer vooral een beetje bij te komen en een beetje afstand te nemen. In een dagje al je gedachten weer op een rijtje willen hebben zou wel eens kunnen mislukken, je hoeft ook niet alles in de komende twee dagen al opgelost te hebben.
Sterkte, ook ik zal voor jullie bidden.