quote:
Peterveer schreef op 04 maart 2007 om 16:21:Allen ontzettend bedankt.
Ik ben er mee eens dat je radikaal moet veranderen. Maar of een andere baan daarbij helpt? Als iemand graag roddelt met de buurvrouw ga je toch ook niet direct verhuizen? Dan kan je wel bezig blijven. Het is beter gewoon te leren je mond dicht te houden over anderen.
je schrijft in de Je vorm. Ik neem aan dat je zelf beseft dat jij moet veranderen?
quote:
Als je de neiging hebt 'snel' verliefd te worden op een ander als je partner dan kan je wel van baan blijven wisselen, overal waar andere vrouwen zijn kan je het immers oplopen. Ontslag nemen lijkt wel een beetje op de radicale oplossing die de Sharia (moslimwet) aandraagt. Vrouwen in burka en (oog)contact met de manlijke medemens tot minimum beperken. Desnoods gaan ze elkaar verminken, want zoals jullie weten zijn landen waar ze zo ver gaan dat ze, uit voorzorg van 'vreemdgaan', geslachtsorganen verminken.
Wordt het dan geen tijd voor therapie als je snel verliefd wordt op een ander?
Ontken je niet gewoon dat je een probleem hebt als het gaat om relatievorming?
Eerlijk gezegd: ik vindt het zorgwekkend wat je schrijft.
quote:
Nu denk ik niet dat een burka en verminkingen van geslachtsorganen hier snel ingeburgerd zal zijn....dus dat probleem met vrouwen zal ik blijven houden als ik opeens veel liefde & aandacht van een ander krijg. (op een moment dat ik er vatbaar voor ben)
hoe zou je reageren als je weet dat je partner er zo vatbaar voor is?
quote:
Ik denk ook niet dat Jezus dit (verhuizen/amputeren/burka's) bedoelt met radicale beslissingen nemen, dan kan je wel blijven verhuizen, amputeren en vrouwen blijven inpakken. Liefde is heel sterk. Zelfs al is dit soort liefde een zonde, zeker als het omslaat in lust voor de vrouw van een ander. (gelukkig was ik met mijn collega niet zover)
Is het wel liefde wat je voelt? Weet je dat zeker?
quote:
Wat ik me wel ben gaan beseffen is dat het dieper zat als ik verwachte en ik zal beginnen met de basis, mijn huwelijk en m'n hart. Dat zal moeten veranderen. Niet mijn baan of (werk)omgeving. Om iets aan je huwelijk te kunnen doen heb je wel twee partijen nodig. Het zijn eigenlijk de open deuren die je in de drukte van het leven vaak vergeet open te zetten. Je blijft maar doorrennen, langs elkaar heen en onder druk/stress besef je opeens dat je meer vatbaar voor iets bent als je eigenlijk zou willen.
Niet JE maar IK schrijven. Lees het dan nog eens en ontdek dat je iets hebt ontdekt

quote:
De verliefdheid voor een andere (vrouwelijke) collega en de post die eruit voorkomt heeft mij wel doen beseffen dat er iets in mijn huwelijk moet gebeuren en we meer rust/ tijd voor elkaar en God moeten maken. Daar gaan we dus (samen met God) eerst aan werken.
Ik zou God niet tussen de haakjes zetten. Bidt dat Hij jou wil helpen. Vraag ook vergeving aan je partner en aan God.
quote:
Ontzettend bedankt voor de gebeden en jullie opmerkingen. De meeste opmerkingen hebben me zeker wel een ander inzicht gegeven en aan het denken gezet. Mijn vrouw en ik zullen zeker de stap maken om iets aan ons huwelijk te doen.
Stop daar je energie in. Het huwelijk is het waard! Er is een wederzijdse belofte gedaan. Knok daar voor!!!
quote:
Sommige opmerkingen waren wel wat overdreven en ik ben benieuwd of de plaatsers ook zo radicaal/rechtlijnig voor zichzelf zijn als dat je in de posts op deze site doen voorkomen of dat het alleen maar een lippendienst is. Misschien ook een punt om eens over na te denken.
Als je een vriend van me was geweest dan had ik je alle hoeken van de kamer laten zien als je de eerste posting aan mij had verteld...
Persoonlijk knokken wij 24/24 voor onze relatie. Omdat we weten dat God ons aan elkaar heeft gegeven. Denk je werkelijk dat ik geen andere lieve mensen ontmoet?
Dan denk je verkeerd.
Elk mens ontmoet lieve anderen. MAAR dat is wat anders dan de liefde van je leven ontmoeten.
ik denk dat meerderen daar op gewezen hebben, dat dit pijn kan doen hebben die schrijvers mogelijk wel geweten.
Persoonlijk heb ik een goede vriendin naast mijn partner gehad. Een vriendin waar ik tot op heden van houdt. Niet zoals ik van mijn vrouw houdt maar op een andere wijze.
Er zijn verschillende vormen van houden van immers?
Ik houdt ook van spareribs namelijk
quote:
Uiteraard ga ik daar ook nog even met mijn collega over praten, in haar huwelijk zal ook iets moeten veranderen. Dat wisten we beiden al jaren, in de teleurstellingen zochten we steeds steun bij elkaar, in het begin als raadgever, maar we werden al snel verliefd. We zullen die steun niet meer bij elkaar moeten zoeken. (weer zo'n open deur)
Je helpt je collega er niet mee haar te helpen haar probleem op te lossen. Dat is HAAR probleem nu even: jij hebt een belofte gedaan aan een ander en ik mag aannemen dat je die belofte wilt nakomen.
Heb je wel eens overwogen om een leidinggevende hierover te spreken?
Lijkt mij dat er best werktechnisch enige verleiding is weg te halen?