Hallo,
Aanstaande zaterdag wordt er een paranormale beurs gehouden in de stad waar ik woon. (Tilburg). Zelf ben ik christen (katholiek). Ik ben de Bijbel serieus aan het lezen en daar staat iets van dat je niet in moet gaan wat paragnosten, astrologen en andere helderzienden beweren. Veel mensen zijn op zo'n beurs te vinden. Wat vinden mede forumgenoten van het fenomeen "paranormale beurs". Moet dit kunnen of is het in strijd met christelijke visie. Ik heb zelf mijn twijfels. Ik geloof ook echt dat sommige parognosten oprecht zijn en ik denk dat ook voorspellingen uitkomen. Maar toch denk ik dat het beter is om daar niet heen te gaan. Soms worden er wel eens uitspraken gedaan over wat er in de toekomst gaat gebeuren. Ik zie het als een soort vloek die uit wordt gesproken. En volgens mij is het niet altijd leuk als je van te voren alles weet. Het leven is toch veel leuker als je wordt verrast met Gods zijn liefde. Volgens mij komen vooral mensen die wanhopig zijn en die op zoek zijn naar antwoorden. Ik vind ook dat bepaalde grenzen heel vaag worden gehouden en dat je wel eens van Gods zijn pad afgebracht kan worden. Waar ligt voor mij dan de grens. Yoga vind ik wel kunnen en onschuldig en ik heb niets tegen een waarzegger op een kermis. Zolang het in de amusementssfeer wordt gehouden dan vind ik het prima. Een avondje met David Copperfield en Hans Klok kan heel leuk en ontspannend zijn na een week hard werken. Ik vind ook dat het in de amusementsfeer moet blijven. Ga je er serieus op in dan is dat volgens mij niet goed.
--------------------------------------------------------------------------------
geloof & wetenschap kunnen harmonieus samengaan !