quote:
Jazeker.
quote:
't Is voor een baas vooral gemakkelijk wanneer iemand van het personeel altijd gedwee overwerkt en de plee sopt. Een kassamiep is vooral verbaasd wanneer iemand het teveel teruggekregen wisselgeld weer afstaat. De belastingdienst vindt het niet meer dan logisch dat je je aanslag correct invult. En als het goed is, weet niemand hoeveel een christen geeft aan goede doelen.
Moet je niet wat duidelijker zijn, met name ook verbaal, dat God het centrum van je leven vormt?
Op de hoek van de straat gaan staan bidden? Of in de binnenkamer?
Ik snap wat je bedoelt hoor, en ik weet ook niet waar je precies de grens moet leggen. Daarom zei ik al: laat ieder daarin een eigen afweging maken, en ga elkaar de maat niet nemen. Ik kan alleen voor mezelf zeggen dat ik in groepjes jongelui van de Jezus-fanclub, die op een straathoek in een winkelcentrum staan te zingen van Jezus Heiland Hopsasa (jaja, ik citeer Reve fout), meer zie van degene die op straat bidt om maar te laten zien hoe godsvruchtig hij/zij is, dan dat er werkelijk evangelisatie van uit gaat.
Ja, het echte werk van de Heer is ondankbaar en ongezien. Maar God ziet het, en het zal op de Laatste Dag vergolden worden.
Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.
(en nu citeer ik Reve wel goed

)
quote:
God eren en groot maken doe je imho ook met je mond. Waar het hart vol van is, daar stroomt de mond van over.
Ja, maar dat is iets anders dan discussieren, verweren, argumenteren. Ik geloof er helemaal niets van dat ooit iemand zo tot Christus is gekomen. Natuurlijk helpen argumenten en logica iemand die al op weg is, maar geloof begint daar niet, naar mijn vaste overtuiging. En ik zie niet in dat de Schrift anders leert.