quote:
bela schreef op 01 juni 2007 om 22:11:Geef eens goede argumensten waatom die show slecht is. Ik weet het eigenlijk niet.
Waarom zou ik niet mogen bepalen naar wie mijn organen gaan?
Lijkt me nog niet zo'n secht idee', ik heb zojuist een stukje gezien en het leek me nog wel min of meer integer. Voor de rest stikt het op de tV van tranentrekkende programma's bij alle zenders dus waarom dit niet?
Alleen een beetje jammer dat de gever zo'n groot applaus kreeg en dus de heldin van de avond is.
Slecht is misschien niet het goede woord. dat er aandacht voor is, is prima. Denk alleen niet dat dit de juiste methode is.
Er zijn volop tranentrekkende onderwerpen op tv, maar dit is toch niet zomaar een onderwerp? Moet je bij zo'n gevoelig onderwep er zo'n show van maken? Hoe integer ook misschien opgezet, maar het roept ook vragen op.
Ze zijn door enkelen ook al genoemd (zie reactie zijn kind)
Vraag me echt af of je dat moet willen, dat een gever zo volop in de picture staat, dat drie mensen dingen naar een nier, die anderen dan in Nederland die misschien al wel langer wachten? het zou je kind maar zijn, die nu een nier misschien misloopt.
Die twee die het niet geworden zijn, lijkt me een behoorlijke teleurstelling. Wel wat anders dan het mislopen van ee straatprijs.
ik vind het een beetje spelen met mensen en met hun gevoelens. al zal dat de bedoeling niet zijn, je doet hier mensen ook pijn mee. Zowel de mensen die het niet zijn geworden alsook de mensen thuis die wachten op een nier. mensen die misschien niet de moed of de wens hebben om met zo'n show meedoen, maar al wel jaren wachten en net zo verlangen naar een beter leven.
beetje mijn gevoel erbij.
ben ook eerlijk dat ik nog steeds mijn codicil niet heb ingevuld. dat is ook laks, maar dat kan je ook op een andere manier aan mijn verstand brengen. daar is deze show niet voor nodig. Juist niet!