Auteur Topic: Externe link MySQL  (gelezen 2548 keer)

mauritsdej

• Bekijk profiel
Externe link MySQL
« Gepost op: november 09, 2006, 03:50:29 pm »
Hallo,

Ik ben de webmaster van de SooS in 't Harde en ik heb nu voor elkaar gekregen dat ik de site kan onderbrengen bij onze kerk. Maar nu is mijn vraag is er een externe link naar de MySQL database. Op de site doe ik gewoon 'localhost' maar nu wil ik met een programma op mijn computer de database beheren. Alleen dan lukt dat niet met 'localhost'.

Ik hoop dat jullie wat hebben.

Alvast bedankt, Maurits

mtl

• Moderator WEB
    • Bekijk profiel
Externe link MySQL
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2006, 07:47:04 pm »
Hoi Maurits,

Ik denk niet dat het mogelijk is. Waarschijnlijk blokkeert de GKV een externe verbinding naar de database. Ik heb het niet zelf geprobeerd dus weet het niet zeker.
Je kan om te proberen het ip van de het subdomein invullen.
Dit is voor soos.tharde.gkv.nl : 212.45.53.165. Dit is het ip van vrijwel alle subdomeinen van GKV, voor de kerken iig.

Succes ermee! Laat je even weten of het gelukt is? d:)b
What the caterpillar calls the end of the world God calls a butterfly.

mauritsdej

• Bekijk profiel
Externe link MySQL
« Reactie #2 Gepost op: november 15, 2006, 07:11:56 pm »
Nee het werkte niet. Helaas... Zijn er nog andere mogelijkheden bij iemand beschikbaar?

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Externe link MySQL
« Reactie #3 Gepost op: november 15, 2006, 10:20:17 pm »
Als je op die server via ssh in kunt loggen dan loggen dan lukt het wellicht m.b.v. port-forwarding. Aangenomen dat je in windows werkt zou je Putty moeten downloaden en eerst eens proberen in te loggen.

Als je putty start krijg je een schermpje met een een hoop opties te zien, het enige wat je moet doen is als 'host name' 'soos.tharde.gkv.nl' invullen en op connect klikken. De eerste keer krijg je een melding te zien of signatures en keys, die kun je met ja/yes bevestigen en vervolgens kun je proberen in te loggen met dezelfde gegeven als die je voor ftp gebruikt.

Als dat lukt zal ik proberen port-forwarding uit te leggen, als inloggen al niet lukt heeft dat niet zoveel zin. ;)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Externe link MySQL
« Reactie #4 Gepost op: november 15, 2006, 10:50:24 pm »

quote:

AVee schreef op 15 november 2006 om 22:20:
Als je op die server via ssh in kunt loggen dan loggen dan lukt het wellicht m.b.v. port-forwarding. Aangenomen dat je in windows werkt zou je Putty moeten downloaden en eerst eens proberen in te loggen.

Als je putty start krijg je een schermpje met een een hoop opties te zien, het enige wat je moet doen is als 'host name' 'soos.tharde.gkv.nl' invullen en op connect klikken. De eerste keer krijg je een melding te zien of signatures en keys, die kun je met ja/yes bevestigen en vervolgens kun je proberen in te loggen met dezelfde gegeven als die je voor ftp gebruikt.

Als dat lukt zal ik proberen port-forwarding uit te leggen, als inloggen al niet lukt heeft dat niet zoveel zin. ;)

Zou moeten lukken:

quote:

pooh@shadowfax:~$ ssh soos.tharde.gkv.nl
The authenticity of host 'soos.tharde.gkv.nl (212.45.53.165)' can't be established.
RSA key fingerprint is e3:c6:ad:02:d6:97:e2:3c:4b:2a:30:7b:c9:59:aa:11.
Are you sure you want to continue connecting (yes/no)?
« Laatst bewerkt op: november 15, 2006, 10:50:32 pm door Pooh »

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Externe link MySQL
« Reactie #5 Gepost op: november 15, 2006, 11:09:46 pm »
Mja, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je ftp account ook een bruikbaar unix account is. En er zouden login resticties voor dat account kunnen zijn, portforwarding zou uit kunnen staan, mysql tcp/ip networking kan volledig uit staan... ;)
(Maar als alles een beetje default is komt het wel goed, alleen de laatste is wel wat spannend)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

mtl

• Moderator WEB
    • Bekijk profiel
Externe link MySQL
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2007, 11:03:04 pm »
mauritsdej is jou dit ooit nog gelukt?
Ik wil namelijk een zelfde iets proberen.

@ AVee, ik kan verbinding maken, ik zie de tabellen van de database maar meer kan ik er niet mee doen. Verder geen ingewikkelde dingen gedaan. Jij nog tips?
What the caterpillar calls the end of the world God calls a butterfly.