quote:
j@f@ schreef op 16 juni 2007 om 21:36:[...]
Als ik liever niet heb dat mijn kind een homofiele docent heeft, dan heb ik ook liever niet dat andere kinderen dat hebben. Dus eigenlijk in het algemeen.
Hoewel ik het een moeilijk onderwerp vind. Ik keur praktiserend absoluut af, terwijl ik er anders tegen aankijk als een homofiel niet praktiserend is en dat om bijbelse redenen ook niet doet.
Seks in een liefdesrelatie is prioriteit nr 1 voordat ik sex tussen 2 mensen afkeur.
2 mannen die in liefde en trouw hun relatie beleven, ook in de slaapkamer...dat is prima. dus sex in een relatie alsof ze waren getrouwd...
1 man en 1 vrouw die sinds de huwelijks nacht ontdekten dat het qua sex bagger is....maar die het toch maar af en toe doen...omdat het routine is....dat keur ik wel af.
aangezien er geen liefde of intimiteit in het spel is.
en je kunt mij niet wijsmaken dat dit niet een heel omvangrijk probleem is binnen veel kerkelijke gezinnen.
dus dat praktiseren heeft nuances. gelukkig maar. anders moet ik me bergen voor personen zoals J@f@.
Als ik naar jouw reacties kijk tot nu toe J@f@t, dan is er niks moeilijks aan voor jou, aangezien je al redelijk je oordeel klaar hebt met de bijbel in de hand zeg maar...
als het moeilijk voor je was, dan zou je de situatie vanuit meerdere invalshoeken benaderen. dan zou je boeken lezen over het thema, voordat je klinkklaar je mening deponeert.
De geaardheid van iemand zegt 0,0% over de kwaliteit van het onderwijs.
De buitenschoolse activiteiten van een christelijke homoseksueel doen 0,0 % afbreuk aan het onderwijs of de aandacht die een kind krijgt.
De christelijke homoseksueel wordt zelfs hier op grond van wat er in de bijbel staat weggekeken bij zo'n school...en waarom?
omdat homo's vieze mannen zijn? of omdat God het verbied?
welk vooroordeel heb jij over homoseksuele mannen? de homoseksuele mannen die ik ken, zijn stuk voor stuk vrienden van mij. ze zijn succesvol in het zakenleven en zijn maatschappelijk erg betrokken.
één heeft 5 jaar de jeugdverenigingen geleid. toen hij een relatie kreeg moest hij stoppen....onchristelijk vind ik dat. is dit nou hoe wij God's leefregels interpreteren?
Jajaja, een christen weet volgens jou dat homoseks zonde is. Maar inzicht in hoe God oordeelt, hebben we gelukkig niet, omdat dit ons verstand te boven gaat.
Maar als ík echt principieël zou redeneren zoals jij...dan zou dit verstrekkende gevolgen hebben:
Een overspelige docent zou ik dan uit principes óók niet willen aanstellen als docent.
Een gescheiden docent zou ik dan ook niet willen aanstellen als docent.
Een docent die in gedachten weleens met de buurvrouw naar bed gaat, wil ik dan ook niet voor de klas zien....
Een docent die weleens iemand doodwenst in z'n gedachten...zou ik dan uit principes ook niet in de klas willen hebben.
Dit alles op bijbelse gronden...
Snap je hoe onwerkbaar zo'n situatie is?
En snap je hoe moeilijk het eigenlijk is om dergelijke uitspraken te funderen mét argumenten die tonen dat je er over hebt nagedacht?
teksten aanhalen is niet de juiste manier.
jouw interpretatie van die teksten, je oordeel over de teksten, en dan jouw conclusie...zouden voor mij al een stuk genuanceerder overkomen.
een andere vraag...stel een kind dat een homoseksuele vader heeft....bijv. omdat het kind uit een eerder huwelijk kwam...zou je dat kind willen onderwijzen als docent?
aangezien het kind een homoseksuele vader heeft...?
zoals je weet...sexuele indentiteit is een onafscheidelijk onderdeel van je menselijke natuur. het ene onderdrukken en het ander toestaan is psychisch gezien een niet houdbare situatie. God maakt geen onderscheid tussen het zijn, en het doen.
Dus waar kerkeraden dat vandaan halen....