quote:
No sir

Wel kind van gescheiden bloemenkinderen. Ik zal niet ontkennen dat ervaring met de hypocrisie van de verlichte geesten meeweegt in mijn reactie. Vrij zwaar meeweegt, moet ik zeggen.
quote:
Ja, dat snap ik, maar het wordt nu gezien als deel van het totaalpakket van de zorg. Sex is net zo goed een deel van het leven als een schone broek, zeg maar.
Ja, dat is wat één generatie ons heeft willen doen geloven. De ontelbare generaties daarvoor wisten wel beter. Sex is helemaal niet vanzelfsprekend, en door het te vergelijken met eten en drinken zoals ik vaak hoor, of nog erger, met een schone broek, doe je niets anders dan sexualiteit reduceren tot een biologische, éénzijdige!, behoefte die bevredigd moet worden. Sorry, ik pas daar voor.
quote:
Dus je belastngsgeld gaat naar de zorg voor mentaal of lichamelijk minder bedeelden, en waar dat voor wordt gebruikt...daar heb je gewoon geen weet van.
Toevallig wel, maar dat ik ergens geen weet van heb, wil niet zeggen dat ik geen mening kan hebben over iets waar ik wel weet van heb.
quote:
Mijn vraag aan jouw is; heb je dan ook bezwaar, en heb jij een idee hoe je kan omgaan met de kwestie 'IK KAN WEL SEKS HEBBEN MAAR DE ANDERE PAERTIJ ONTBREEKT OMDAT IK EEN HANDICAP HEB?'
Ik heb geen bezwaar tegen het feit dat mensen sex kunnen hebben, dus dat deel van je vraag snap ik niet. Maar ik heb wel bezwaar tegen de hele presentatie van sex als doel in zichzelf, die uit je vraag spreekt. De volgorde is niet "ik wil sex, heb ik wel een partner?" maar "ik heb een partner, en de vorm van onze relatie incorpereert sex"
Dus hoe er mee om te gaan dat je geen partner hebt? Dat zal per persoon verschillen, maar
wat mij betreft betekent geen partner ook geen sex. Anderen maken andere keuzes, en dat moeten ze zelf weten. Maar wat mij betreft niet op mijn kosten, en zeker niet met mijn instemming.
quote:
Diak, ik ben dan wel marxisitisch en een regelrechte hippie,

ik hoop dat je bekend is dat er geen systemen zijn die vijandiger staan tegenover persoonlijke, laat staan sexuele, vrijheid, dan marxisme en fascisme.
offtopic:Zonder heel erg off topic te willen gaan, maar het gedweep van hippies met marxisme onder de veilige paraplu van democratie, liberalisme, kapitalisme, en niet te vergeten de NAVO, heb ik altijd wat storend onnozel gevonden. Ik hou niet van Harry Mulles, zal ik maar zeggenquote:
maar ik denk dat we door dingen in de taboesfeer te doen, je stiekem gedrag in de hand werkt. Hoe denk ij daarover?
Ik denk dat het feit dat een bank haar geld in een kluis doet in zichzelf niet de oorzaak is van bankovervallen. Als ik mijn kinderen een mes en vork geef, lok ik daarmee niet uit dat ze als varkens gaan eten. Kortom, hoewel een norm pas kan worden overschreden als de norm bestaat, kan de norm nooit "schuld" hebben aan de overtreding van de norm.