Auteur Topic: homoadoptie  (gelezen 1495 keer)

Herman2007

• Bekijk profiel
homoadoptie
« Gepost op: augustus 10, 2007, 12:22:11 pm »
mij broer woont samen met ze vriend.
ze gaan allebei naar de kerk.
ze hebben ons vorige week vertekt dat ze zijn begonnen met adoptieprocedure, want ze hebben kinderenwens.
ik vind het leuk om oom te worden maar ik weet iet hoe ik op moet reageren als christenen als twee mannen een kind gaat adopteren

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
homoadoptie
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2007, 01:52:09 pm »
Modbreak:
Disscussie van gisteren (en een paar posts hier) zijn verwijderd vanwege gebrek aan inhoud. Graag on-topic en onderbouwd reageren. Met excuses aan Fotogravinnetje en Summer Storm, zal hun posts hieronder quoten.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2007, 01:53:52 pm door Pooh »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
homoadoptie
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2007, 01:52:21 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 09 augustus 2007 om 21:28:
ik ben van mening dat een kind het beste kan opgroeien met zowel een vader als een moeder, omdat mannen en vrouwen nu eenmaal verschillen van elkaar en kinderen de opvoeding van ALLEBEI nodig hebben om evenwichtig te ontwikkelen. Er zijn vast wel wetenschappelijke studies waaruit blijkt dat kinderen zowel mannelijke als vrouwelijke opvoeders nodig heeft om niet 'scheef' te groeien (maar ben nu te lui ze op te zoeken)

quote:

Summer Storm schreef op 09 augustus 2007 om 23:58:
de andere (geadopteerde) homo reageert:

[...]

te gek!  in navolging van Paul de Leeuw....wie zei nog maar weer die kolder over dat het wettelijk gezien onmogelijk is in NL??   (ok...paul moest ff scheiden...omdat je uit Pensylvania álleen als alleenstaande homo kinderen mag adopteren)
ik ken er zelfs een liedje van....
http://www.youtube.com/watch?v=_qf0puHJ-KM
je krijgt een pluim als je het laatste zinnetje uit dit liedje kunt quoten....dus dat je de moeite neemt om het liedje te beluisteren.

verder...
ik ben zelf geadopteerd. met mijn ouders heb ik er soms discussies over.

een kind wordt voor adoptie opgegeven als beide ouders niet bij machten zijn om het kind een goede opvoeding te geven.

het kind bij 2 liefhebbende mensen laten opgroeien is dus zowieso een win win situatie.
het kind wordt het beter van. de opvoeders zien hun kinderwens in vervulling gaan.

iedereen die kinderen heeft of probeert te krijgen...weet dat dit soms een uiterst moeilijke weg kan zijn en voor sommige een onbegaanbare weg. en voor hen bij wie het op de reguliere manier niet wil lukken...is adoptie de andere weg die God voor hen heeft bepaald.

ik ken ook een gezin met 2 adoptie kinderen.
toen de kinderen 8 en 5 jaar waren, scheidden de ouders.
de moeder ontdekte dat ze lesbienne was. dingen kunnen verkeren zal ik maar zeggen.
inmiddels is de moeder al jaren gelukkig met een partner en ze voeden allebei met veel liefde hun kinderen op. inmiddels zijn beide kinderen geen kindern meer maar jongvolwassenen. er is niks misgegaan in hun scheefgroei.
misschien hebben ze door gebrek aan stabiliteit enige leerachterstand opgelopen in het verleden.

mijn punt over het bovenstaande:
elk gezin met adoptie of biologische kinderen kan van samenstelling veranderen.
ouders kunnen hun ware geaardheid op latere leeftijd ontdekken.
maar maakt dat de ouders minder goede opvoeders???????

aan de starter van dit topic:
wat definitieërt een goede opgroei-omgeving?

hetero's zijn naar mijn idee echt geen haar beter in opvoeden dan homo of lesbienne paren.
het geven van liefde kunnen hetero's niet beter dan homo's of lesbiennes.

het geven van vaderlijke of moederlijke liefde:
wat is volgens jullie de definitie van moederlijke liefde?
en wat definieërt vaderlijke liefde?

zou een kind zich tot seriemoordenaar ontplooien zonder een moeder of vader in de buurt?
nee natuurlijk niet denken velen.
ik gelukkig ook.

waarschijnlijk kom je nu op het punt:
het is gewoon een gevoel....

maar rationele argumenten bestaan m.i. niet om de noodzaak van zowel vaderlijke of moederlijke liefde te ontvangen.

2 homo's die zelf in een liefdevolle omgeving zijn opgevoed zullen gegarandeerd betere opvoeders zijn dan 2 hetero's die allebei zijn opgevoed in een gezin met gescheiden ouders waar ruzies aan de orde van de dag waren.

als je weet hoe liefde werkt
als je weet hoe rechtvaardigheid werkt
als je weet hoe consequent zijn werkt
als je weet dat adoptiekinderen op latere leeftijd van de één op de andere dag de biezen kunnen pakken en zeggen : je bent m'n echte vader of moeder niet....
en als je daar rekening mee houdt tijdens de opvoeding...
als je dat kunt opbrengen...

dan ben je al een gigantisch stuk op de goede weg.
dan mag je wat mij betreft adopteren.
mannen of vrouwen...das ist mir egal.

ik ben van mening dat homoparen het belang van een kind net zo hoog in het vaandel hebben als hetero's die adopteren.
het kind gaat van een uitzichtloze situatie naar een situatie die voor het kind mogelijk goede toekomstperspectieven biedt.

ik zeg mogelijk...het kind kan zowel bij hetero's als homo 's een neurotische scheefgroei ontwikkelen....maar dat komt PUUR doordat het kind in de eerste levensmaanden geen stabiele omgeving heeft gehad en óf liefde heeft ontvangen.
hechtingsproblematiek is niet gelinkt aan de samenstelling van een gezin, maar enkel gelinkt aan de eerste levensfasen én de mate waarin stabiliteit en warmte wordt geboden.

hetero's hebben soms foute motieven om kinderen te krijgen:
sociale druk
status
behoefte zichzelf bewijzen
concurrentie met vrienden (m/v)

homo's moeten een totaal andere weg bewandelen. aan hun wordt niet gevraagd...wanneer verwachten jullie de eerste?

wat fotogravinnitje gezegt klopt dus niet.
http://findarticles.com/p..._200608/ai_n17171335/pg_6
ik heb dus wel ff een onderzoek opgezocht. lees en huiver.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2007, 01:53:35 pm door Pooh »

Summer Storm

• Bekijk profiel
homoadoptie
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2007, 02:08:13 pm »
@ pooh:  d:)b

Albert2007

• Bekijk profiel
homoadoptie
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2007, 02:36:56 pm »
Herman, ik ben van mening dat die broer van jou een heel sterke kinderwens heeft. Het feit dat ie homo is doet daar niets aan af. Adoptie is de oplossing voor jou broer. En als die broer nu ook nog eens zielsgelukkig is met zijn vriend en kinderen het geluk compleet kunnen maken voorzie ik nu en in de toekomst geen problemen. Het feit dat zij een homopaar zijn doet daar niets aan af. Als die broer en vriend een sterke band met elkaar hebben, in goede- en slechte tijden, dan zal dat met adoptiekinderen ( 1 of misschien meer ) een leuk gezinnetje gaan worden. Hoop wel dat de kinderen, mits ze dat nog niet zijn, gedoopt gaan worden. Maar daar kunnen jouw broer met z'n vriend dan aan gaan werken. Ik wens ze veel succes met de adoptie.