Auteur Topic: Micheal W Smith  (gelezen 8372 keer)

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Gepost op: oktober 17, 2007, 10:11:51 pm »
Hoi mensen,

Graag wijs ik jullie op het volgende:

http://www.jesus-is-savio...ica/CCM/michael_smith.htm

Ik ben nog bezig met onderzoeken, maar ben best wel geschrokken van deze info. Wou het je niet onthouden.

PietZa

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2007, 09:05:16 am »
Het lijkt erop alsof Dr. Terry Watkins, de schrijver van het stuk, een conclusie heeft getrokken (Michael W. Smith is onchristelijk) en toen is hij gaan zoeken naar argumenten om dit kracht bij te zetten. Hij begint al om uit te leggen wat ten diepste zijn probleem is: Hij kan zich niet voorstellen dat men jeugd met dat soort muziek probeert te trekken. Hij ziet geen verschil in een hedendaags niet-christelijk concert en een christelijk concert zoals die van Michael W. Smith.
Ik denk dat het grootste probleem van Terry Watkins is dat hij de hedendaagse jeugdcultuur niet begrijpt. Maar goed dat is mijn mening.

Ik heb heel even snel naar zijn verder "argumenten" gekeken:
Michael heeft eens een uitspraak gedaan die hij citeert (gedeeltelijk met allerlei stukken eruit geknipt) en dit is volgens hem een onchristelijke uitspraak.
"Argument" nummer 1.

Goed, de toon is gezet en zo gaat Watkins verder.

Op één van zijn albums word michaels naam achterwaarts geschreven, en dat is (zo zegt Watkins) Satanistisch. In die zelfde naam zijn de letters M en T ook nog eens geschreven in runen. En dat is het satanische schrift. en dan staat Michael op een kerst cd ook nog eens op een stoel waarvan de vorm weer die M rune is.

Allereerst lijken de argumenten nog al vergezocht. Je moet goed je best doen om dit te "vinden" of te willen vinden. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld even gezocht naar runen, maar dit is gewoon een oud germaans schrift. Ja er zijn een aantal mystieke bewegingen die dit alfabeth gebruiken, maar het is echt geen uitvinding van de satanisten.
En dat van die stoel op het album? Tja, hoe ver wil je gaan in je kruistocht?

En als laatste geeft Watkins (overigens zonder bron vermelding) aan dat Michael ooit eens heeft toegegeven dat zijn muziek is beïnvloed door Alan Parsons, welke uiteraard ook weer Satanisch is volgens Watkins.

Al met al dus erg vergezocht. Mijn vraag aan Watkins zou zijn of hij Michael al persoonlijk heeft gevraagd of Michael het eens is met hem en wat zijn verweer is.
Verder vraag ik het mij af hoe het dan mogelijk is dat ik iemand heb zien bekeren tijdens zo'n "satanisch" concert van Michael W. Smit.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2007, 09:40:14 am door PietZa »
Verba volant, scripta manent

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2007, 10:05:10 am »
Hoi Pietza,

Bedankt voor je reactie. Werpt weer een ander licht op de zaak. Wat mij opvalt is dat in een aantal berichten graag mag worden aangehaald dat als men begint met een conclusie (vervolgens zou dit dan motivisme heten) dit bij voorbaat nooit een goed iets zou zijn. Deze conclusie zou evengoed niet vergezocht kunnen zijn m.i. Ik raad je aan om behalve deze pagina de gehele site es te bestuderen, met name het gedeelte over satans muziek.

Hier hebbie de link ff: http://www.jesus-is-savio...evils_music_no_effect.htm

Misschien dat een en ander wat meer op zijn plek valt. Wat betreft de bekering van iemand tijdens zo'n concert: ik heb ook es iemand zien genezen tijdens een genezingsdienst... bleek later toch anders in elkaar te zitten. Betere reclame is er immers niet! Goed kijken naar het moment zelf is een goeie zaak, maar geeft ook de verantwoordelijkheid om het proces erna in de gaten te blijven houden om een goed oordeel te kunnen geven.

Mij geeft het "runen" van M.W. Smith in iedergeval een unheimlich gevoel.

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2007, 12:16:43 pm »
Mij niet. Als je kijkt naar die tekst, zie je dat al die letters 'anders' zijn, er zit bijv. een Griekse 'E' tussen, dat is een heidens symbool en dus is MWS heidens. Zo ken ik er nog wel een paar.

Schreeuwerige website'jes met vette en gearceerde teksten neem ik sowieso minder/niet serieus.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2007, 12:17:06 pm door Ursa »
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2007, 12:30:52 pm »
Naar de weg van Mattheus was het wel wenselijk geweest van deze schrijvers om Michael W. Smith zelf om een reactie te vragen, ik sluit me daarin aan bij PietZa.

Als ik wat dieper in deze website duik dan krijg ik eerder het gevoel dat ik bij een secte beland ben dan bij iemand of iets die een waar geloof in Christus wil verkondigen.

[Over unheimlich gesproken. De website die de TS aanhaalt is eerder duister dan helder te noemen.]
Mail me maar als je wat wilt weten

PietZa

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2007, 12:43:08 pm »

quote:

Compesce mentem schreef op 18 oktober 2007 om 10:05:
Wat betreft de bekering van iemand tijdens zo'n concert: ik heb ook es iemand zien genezen tijdens een genezingsdienst... bleek later toch anders in elkaar te zitten. Betere reclame is er immers niet! Goed kijken naar het moment zelf is een goeie zaak, maar geeft ook de verantwoordelijkheid om het proces erna in de gaten te blijven houden om een goed oordeel te kunnen geven.

Een beetje flauw om vraagtekens te gaan stellen bij die bekering. Maar laat ik je geruststellen, ik ken de persoon in kwestie persoonlijk en als ik van iemand kan zeggen dat God zijn leven heeft veranderd dan is hij het wel!

Overigens verwijst de site naar de site van Watkins. Na niet lang zoeken vond ik deze vragen die Watkins maar al te graag wil beantwoorden. Daarin is duidelijk zijn mening te vinden:
Rock muziek is het vlees en in strijd met de Geest. Rock muziek komt van de duivel en dus is de combinatie rock muziek en christen zijn onmogelijk. Vanuit deze beredenatie word alles wat hij vind dat rock is aangevallen met vergezochte beredenaties waar nuance helemaal mist. Vooral de dingen die hij NIET verteld zijn veel zeggend over zijn manier van beargumenteren. En zijn toon is ook vaak allerminst innemend.

Dat je voorzichtig moet zijn met muziek daar ben ik het mee eens, dat je alles moet beproeven zit ook zeker wat in. Maar een kruistocht zonder nuance, zonder realisme, zonder in gesprek te gaan met anderen, met zo'n vooringenomen stelling en dat alles op zo'n schreeuwerige toon is wel heel erg kort door de bocht en mist ook nog eens het doel.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2007, 12:45:06 pm door PietZa »
Verba volant, scripta manent

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2007, 02:47:28 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 oktober 2007 om 12:30:
Naar de weg van Mattheus was het wel wenselijk geweest van deze schrijvers om Michael W. Smith zelf om een reactie te vragen, ik sluit me daarin aan bij PietZa.

Als ik wat dieper in deze website duik dan krijg ik eerder het gevoel dat ik bij een secte beland ben dan bij iemand of iets die een waar geloof in Christus wil verkondigen.

[Over unheimlich gesproken. De website die de TS aanhaalt is eerder duister dan helder te noemen.]

Yeps, heb eens verder gekeken, maar vind het best erg wat er gezegd wordt over allerlei christenen!!! Zo ga je toch niet met mensen om, ik moest eerst nog lachen hoe die kerel er allemaal bij komt, maar moet nu eigenlijk huilen erom.....

Ook worden er hardstikke veel teksten uit de bijbel uit zijn verband en context gerukt! Erg jammer. De teksten die gebruikt worden van de artiesten worden ook helemaal letterlijk genomen terwijl ze er iets heel anders mee bedoelen. (heb even bij andere christelijke artiesten gekeken) En ja je merkt zeker wel dat er eerst een vooronderstelling ligt en zo wordt alles belicht. Het lijkt allemaal erg aannemelijk misschien, maar het is hardstikke vergezocht!!!

Ik zet zo ff lekker een rock cdtje aan  :+
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #7 Gepost op: oktober 18, 2007, 04:55:20 pm »

quote:

farao schreef op 18 oktober 2007 om 14:47:
[...]

Ik zet zo ff lekker een rock cdtje aan  :+
ASIA, MUZE of BOSTON???

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #8 Gepost op: oktober 18, 2007, 05:17:15 pm »
Radiohead ook goed? :+
computerfout: een vreemde een in de byte

Divinespark

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #9 Gepost op: oktober 18, 2007, 05:21:48 pm »
Die Engelstalige site weet er ook niet meer uit te halen dan roken en drinken.
Dat doen dominees ook wel eens.
Het zou een heel ander verhaal zijn geweest als ook allerlei drugs of sexuele uitspattingen zouden worden gepropageerd. In die zin valt hij dus nogal mee t.o.v. de heidenen.
Je moet zeker 100% perfect zijn als je je mag uiten in de media, volgens de schrijver van het Engelstalige artikel.

Macguinness

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #10 Gepost op: oktober 18, 2007, 05:36:51 pm »
Ach, opzich mag je best wel kritisch naar gospel"artiesten" kijken vind ik, alleen dit artikel gaat mij ook wat te ver.
Zelf persoonlijk heb ik het niet zo op het gospelwereldje, de "artiest" staat zelf vaak centraal, en er wordt gewoon ontzettend veel geld mee verdient, en dat vind ik dan weer niet kloppen.

Maar ja, da's persoonlijk. :)

farao

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #11 Gepost op: oktober 18, 2007, 05:43:20 pm »

quote:

Macguinness schreef op 18 oktober 2007 om 17:36:
Ach, opzich mag je best wel kritisch naar gospel"artiesten" kijken vind ik, alleen dit artikel gaat mij ook wat te ver.
Zelf persoonlijk heb ik het niet zo op het gospelwereldje, de "artiest" staat zelf vaak centraal, en er wordt gewoon ontzettend veel geld mee verdient, en dat vind ik dan weer niet kloppen.

Yeps, want vaak wordt er helemaal geen geld aan verdiend! Tenminste hier in nederland dan he!

en het was Sullivan geworden en daarna wovenhand en 16hp  :D

Ben benieuwd wat die kerel van die laatste 2 zou vinden....
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #12 Gepost op: oktober 18, 2007, 05:44:35 pm »

quote:

Macguinness schreef op 18 oktober 2007 om 17:36:

Kan ik helemaal inkomen. Zelf zet ik de speakers ff uit (vanwege dat vervelende melodiedje de hele tijd aan de kop te jengelen^^) en lees ik ff door alle schreeuwerigheid heen. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze man in dit opzicht op veel punten gelijk heeft.

En wat betreft dat persoonlijke: daar is nix mis mee toch! Je hebt per slot van rekening over je eigen acties verantwoording af te leggen tov Hem as het zover is^^.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #13 Gepost op: oktober 18, 2007, 05:52:41 pm »
offtopic:: wat bedoel je toch de hele tijd met  ^^ ?

Over die website: kennelijk kan de schrijver van de site beoordelen wat complete waarheid is en wat niet. Hij verdraait bijbelteksten om zijn verhaal kracht bij te zetten.\Hij heeft een select gezelschap ware gelovigen ergens op zijn website staan onder een kopje  "goede voorgangers"oid.
Vreemd, weinig wervend, niet gericht op bekering van de mens maar meer gericht op verdoemenis en eeuwig oordeel.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2007, 05:52:55 pm door Riemer Lap »

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #14 Gepost op: oktober 18, 2007, 06:50:46 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 oktober 2007 om 17:52:
offtopic:: wat bedoel je toch de hele tijd met  ^^ ?
^^=msn sneltaal, ik bedoel daar zoveel mee als twee wenkbrauwen die op en neer gaan^^

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #15 Gepost op: oktober 18, 2007, 06:58:25 pm »

quote:

PietZa schreef op 18 oktober 2007 om 12:43:
[...]

Een beetje flauw om vraagtekens te gaan stellen bij die bekering. Maar laat ik je geruststellen, ik ken de persoon in kwestie persoonlijk en als ik van iemand kan zeggen dat God zijn leven heeft veranderd dan is hij het wel!

Bedankt voor de geruststelling. Ik heb geen moment getwijfeld aan de echtheid van die bekering, laat dat jou geruststellen. Daarentegen ben ik wel kritisch, maar das een andere zaak.

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #16 Gepost op: oktober 18, 2007, 07:23:55 pm »

quote:

farao schreef op 18 oktober 2007 om 17:43:
[...]

Yeps, want vaak wordt er helemaal geen geld aan verdiend! Tenminste hier in nederland dan he!

Ben benieuwd naar wat jij ervan vind^^

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #17 Gepost op: oktober 18, 2007, 08:08:40 pm »

quote:

Divinespark schreef op 18 oktober 2007 om 17:21:
Die Engelstalige site weet er ook niet meer uit te halen dan roken en drinken.
Dat doen dominees ook wel eens.
Het zou een heel ander verhaal zijn geweest als ook allerlei drugs of sexuele uitspattingen zouden worden gepropageerd. In die zin valt hij dus nogal mee t.o.v. de heidenen.
Je moet zeker 100% perfect zijn als je je mag uiten in de media, volgens de schrijver van het Engelstalige artikel.
Dus het is genoeg om als christen "mee te vallen" in vergelijking met heidenen?

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #18 Gepost op: oktober 18, 2007, 08:26:22 pm »

quote:

farao schreef op 18 oktober 2007 om 14:47:
[...]

De teksten die gebruikt worden van de artiesten worden ook helemaal letterlijk genomen terwijl ze er iets heel anders mee bedoelen. (heb even bij andere christelijke artiesten gekeken)
Hoe zouden ze volgens jou wel opgevat en verstaan moeten worden?

Macguinness

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #19 Gepost op: oktober 18, 2007, 09:16:06 pm »

quote:

farao schreef op 18 oktober 2007 om 17:43:
[...]

Natuurlijk wordt er geld aan verdiend, ook in Nederland. Laatst (paar jaar geleden al weer) was er zo'n gast bij ons in de kerk die een kerkentour hield, en beste man heeft verder geen baan er naast of zo, dit is zijn baan, hij heeft zelfs een manager en je kunt hem boeken en kaartjes bestellen via internet. (wees er snel bij want vol=vol)
En fans zien dit als evangeliseren, voor mij is het preken voor eigen parochie.
Als je geloofwaardig over wilt komen ga dan staan zingen in parken en op pleinen. laat je onderhouden door je gemeente of doe het naast je baan.
Je doet precies hetzelfde alleen doe je het voor de mensen die niet geloven.

farao

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #20 Gepost op: oktober 19, 2007, 09:59:22 am »
Is dat een probleem dan? Die man moet toch ook ergens van leven en doet dat op deze manier. Je hebt wel gelijk dat er geld aan wordt verdiend, maar het is zeker geen goudhandel, ben benieuwd hoeveel die beste man er aan over zal houden. Daarbij had ik het ook meer op de christelijke rockbands, dus meer in het alternatieve circuit, die gasten hebben er allemaal gewoon een baan bij en het zou me niks verbazen als ze nog wel eens verlies draaien. In nederland is het iig geen vetpot.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #21 Gepost op: oktober 19, 2007, 10:22:04 am »

quote:

Macguinness schreef op 18 oktober 2007 om 21:16:
[...]

Natuurlijk wordt er geld aan verdiend, ook in Nederland. Laatst (paar jaar geleden al weer) was er zo'n gast bij ons in de kerk die een kerkentour hield, en beste man heeft verder geen baan er naast of zo, dit is zijn baan, hij heeft zelfs een manager en je kunt hem boeken en kaartjes bestellen via internet. (wees er snel bij want vol=vol)
En fans zien dit als evangeliseren, voor mij is het preken voor eigen parochie.
Als je geloofwaardig over wilt komen ga dan staan zingen in parken en op pleinen. laat je onderhouden door je gemeente of doe het naast je baan.
Je doet precies hetzelfde alleen doe je het voor de mensen die niet geloven.

Wat is dit toch een onzin-redenering. Waarom mag je als christen elk beroep uitoefenen dat je maar wilt, maar geen muzikant/artiest worden?  :? Bovendien is het wel zo netjes als je dit soort dingen roept, niet alleen te kijken naar wat fans vinden, maar ook wat de motivatie/bedoeling is van de artiest-in-kwestie.

diak2b

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #22 Gepost op: oktober 19, 2007, 10:25:32 am »
Als je je door je eigen gemeente laat onderhouden = goed
Als je je door de gemeente waar je iets toevoegt aan de viering laat onderhouden = slecht

Christelijke logica, ik ben er dol op  :+
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #23 Gepost op: oktober 19, 2007, 12:13:22 pm »
Och, Paulus roept toch iets dergelijks? Paulus laat duidelijk blijken dat je als apostel in je eigen onderhoud moet (kunnen) voorzien, en dat je er niet vanuit moet gaan dat de gemeente je wel onderhoudt.
Evengoed zegt Paulus dat de gemeente zijn herders moet steunen, maar da's dus geen automatisme.

Kortom: prima wanneer een gemeente die man (/artiest) financieel steunt als hij komt preken/zingen/performen. Als de financiele ondersteuning maar geen voorwaarde is (zeker wanneer de gemeente een dergelijke voorstelling broodnodig heeft).
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #24 Gepost op: oktober 19, 2007, 01:09:12 pm »
Michael W. Smith zuigt ^^

offtopic:^^ = pretoogjes (toch?)
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Anemino

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #25 Gepost op: oktober 19, 2007, 01:16:29 pm »
Nietes!
Michael W. Smith schopt bips!!!
"Science only adds to the excitement and mystery and awe of a flower. I don't see how it subtracts." Richard Feynman

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #26 Gepost op: oktober 19, 2007, 01:18:04 pm »

quote:

offtopic:^^ = pretoogjes (toch?)
Kan ik me in vinden^^

Anemino

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #27 Gepost op: oktober 19, 2007, 01:23:11 pm »

quote:

Anemino schreef op 19 oktober 2007 om 13:16:
Michael W. Smith schopt bips!!!
En dit vond je toch ook altijd leuk om te doen? ;)
"Science only adds to the excitement and mystery and awe of a flower. I don't see how it subtracts." Richard Feynman

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #28 Gepost op: oktober 19, 2007, 01:53:00 pm »

quote:

Anemino schreef op 19 oktober 2007 om 13:23:
[...]
En dit vond je toch ook altijd leuk om te doen? ;)
Indien noodzakelijk  ;) Maar is niet relevant voor deze discussie. Graag on topic blijven^^
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2007, 01:54:12 pm door Compesce mentem »

Anemino

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #29 Gepost op: oktober 19, 2007, 01:57:58 pm »
Kan ik helaas niet, geen idee wie MWS is. Eerder gemaakte opmerking deed ik dus alleen maar om dat grapje te kunnen maken. :)
Maar goed, nu verder weer on topic, maar dan wel door een ander...

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #30 Gepost op: oktober 19, 2007, 02:05:57 pm »

quote:

Anemino schreef op 19 oktober 2007 om 13:57:
Kan ik helaas niet, geen idee wie MWS is.
In een van mijn berichten staat een link. Nu is deze link al wel gelijk gekleurd w.b.t. de houding t.o.v. M.W.Smith. Misschien een idee om es wat muziek te luisteren van hem en/of internet te raadplegen. Maar voor een niet-christen lijkt het me niet een vertrekpunt om mee te beginnen, dat snap ik.

Anemino

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #31 Gepost op: oktober 19, 2007, 02:22:54 pm »
Och, als ik Handel draai dan brul ik ook van harte mee:
"Wonderful Counselor, the mighty God, the everlasting Father, the Prince of peace". :)

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #32 Gepost op: oktober 19, 2007, 02:49:22 pm »

quote:

Anemino schreef op 19 oktober 2007 om 14:22:
Och, als ik Handel draai dan brul ik ook van harte mee:
"Wonderful Counselor, the mighty God, the everlasting Father, the Prince of peace". :)
Maar om on topic te blijven is kennis over het betreffende topic toch vereist. Ik had het over M.W.Smith en niet over Handel.

Anemino

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #33 Gepost op: oktober 19, 2007, 03:03:55 pm »

quote:

Compesce mentem schreef op 19 oktober 2007 om 14:49:
Ik had het over M.W.Smith en niet over Handel.
Ja, maar jij zei:
"Misschien een idee om es wat muziek te luisteren van hem en/of internet te raadplegen. Maar voor een niet-christen lijkt het me niet een vertrekpunt om mee te beginnen, dat snap ik."
En daar reageerde ik op....

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #34 Gepost op: oktober 19, 2007, 04:07:32 pm »
Juist, muziek van hem=muziek van M.W.Smith, waarbij je ceedees of internet kunt gebruiken.

Anemino

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #35 Gepost op: oktober 19, 2007, 04:15:31 pm »
LEZEN!!!!
Ik reageerde op je laatste zin:
"Maar voor een niet-christen lijkt het me niet een vertrekpunt om mee te beginnen, dat snap ik."
Met mijn Handel-opmerking wilde ik maar aangeven dat het me in principe niet uitmaakt dat de muziek een christelijk karakter heeft!

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #36 Gepost op: oktober 19, 2007, 04:32:00 pm »

quote:

Anemino schreef op 19 oktober 2007 om 16:15:
LEZEN!!!!
Ik reageerde op je laatste zin:
"Maar voor een niet-christen lijkt het me niet een vertrekpunt om mee te beginnen, dat snap ik."
Met mijn Handel-opmerking wilde ik maar aangeven dat het me in principe niet uitmaakt dat de muziek een christelijk karakter heeft!
Maar jou Handel-opmerking raakt in deze discussie kant nog wal, want ik heb het in principe over muziek die wel een christelijk karakter heeft en zelfs nog vernauwd wordt tot muziek van M.W.Smith in het bijzonder.

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #37 Gepost op: oktober 19, 2007, 04:34:25 pm »

quote:

Anemino schreef op 19 oktober 2007 om 13:57:
Kan ik helaas niet, geen idee wie MWS is. Eerder gemaakte opmerking deed ik dus alleen maar om dat grapje te kunnen maken. :)
Maar goed, nu verder weer on topic, maar dan wel door een ander...
Doe maar een ander dan^^

Anemino

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #38 Gepost op: oktober 19, 2007, 04:34:55 pm »
Oh, dus "For unto us a child is born" van George Friedrich Handel heeft volgens jou GEEN christelijk karakter? Daar kijk ik van op....

Compesce mentem

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #39 Gepost op: oktober 19, 2007, 04:36:40 pm »

quote:

Anemino schreef op 19 oktober 2007 om 16:15:
Doe maar een ander dan^^

Macguinness

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #40 Gepost op: oktober 19, 2007, 06:23:49 pm »

quote:

elle schreef op 19 oktober 2007 om 12:13:
Kortom: prima wanneer een gemeente die man (/artiest) financieel steunt als hij komt preken/zingen/performen. Als de financiele ondersteuning maar geen voorwaarde is (zeker wanneer de gemeente een dergelijke voorstelling broodnodig heeft).

Helemaal mee eens, de gemeente nodigt zo'n iemand uit en betaald zijn onkosten etc. En vervolgens stel je de kerkzaal gratis open voor iedereen die wil komen luisteren.
Maar je vraagt geen entree.

Macguinness

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #41 Gepost op: oktober 19, 2007, 06:28:26 pm »

quote:

farao schreef op 19 oktober 2007 om 09:59:
Is dat een probleem dan? ... maar het is zeker geen goudhandel, ben benieuwd hoeveel die beste man er aan over zal houden.
De ellende is dat het wel een goudhandel is, religie verkoopt nou éénmaal goed.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #42 Gepost op: oktober 19, 2007, 11:59:57 pm »
Die opmerking getuigt van grote onwetendheid. In Nederland zijn er slechts 3(!) christelijke artiesten die min of meer van hun muziek kunnen rondkomen, in Amerika bijten 9 van de 10 christelijke artiesten min of meer op een houtje.
Als je dat afzet tegen de seculiere muziekwereld is dat een wereld van verschil.
Overigens heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat er mis mee is dat een christen als beroep muzikant/artiest kiest...

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #43 Gepost op: oktober 20, 2007, 09:50:13 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 19 oktober 2007 om 23:59:
Die opmerking getuigt van grote onwetendheid. In Nederland zijn er slechts 3(!) christelijke artiesten die min of meer van hun muziek kunnen rondkomen, in Amerika bijten 9 van de 10 christelijke artiesten min of meer op een houtje.Als je dat afzet tegen de seculiere muziekwereld is dat een wereld van verschil.
Dat is domweg niet waar. Wat jij bedoelt zijn christelijke artiesten onder een christelijk label. Er zijn genoeg christelijke artiesten die christelijke muziek maken zonder dat dat meteen in een gospel-bak bij de evangelische boekwinkel terecht hoeft te komen, en zij doen het niet noemenswaardig beter of slechter dan seculieren. Alle respect voor christelijke labels, maar als je daar vrijwillig in gaat zitten, moet je niet raar opkijken dat niemand je kan vinden. (En andersom verdenk ik veel mensen ervan gewoon niet genoeg talent te hebben voor de seculiere markt, maar in de gospelmarkt het nog best aardig te doen)

Macguinness

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #44 Gepost op: oktober 22, 2007, 11:54:09 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 19 oktober 2007 om 23:59:

Overigens heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat er mis mee is dat een christen als beroep muzikant/artiest kiest...

Er is niks mee dat christenen muziekanten zijn, alleen is het verstandig om de commercie er buiten te houden, want als het om geld gaat daar gaat het vaak mis.
Mijn visie op het evangelie is dat christenen gratis genade hebben gekregen, en het enige wat een christen kan doen is dankbaar zijn daarvoor en die boodschap van genade gratis door te geven aan andere mensen die de boodschap van genade nog niet hebben gehoord.
Wanneer je vooraf entree gaat vragen voor een optreden van je zelf dan zeg je eigenlijk: "Ik heb iets heel moois gehoord en als jij mij nou eens 15 euro geeft dan vertel ik het jou ook, betaal je niet, dan vertel ik het je ook niet."
Het zelfde geldt voor de verkoop van ceedees en dvd's. Er wordt copyright op gezet zodat je strafbaar wordt als je het kopieërt of upload op het internet. Ik denk dan: als je christelijke muziek maakt verspreidt dat dan gratis, zet het op internet en het vindt z'n weg wel, je hebt geen platenmaatschappij meer nodig om je muziek te verspreiden.
Het zelfde geldt voor christelijke boeken: zet ze ,naast boekvorm, ook in pdf formaat op internet zodat het voor iedereen beschikbaar is, net zoals de bijbel, geef de mensen een keuze.

Maar ik ga nu wel erg offtopic.  :+
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2007, 11:54:50 am door Macguinness »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #45 Gepost op: oktober 22, 2007, 02:19:11 pm »
1. Niet alle christelijke muzikanten/artiesten hebben evangelisatie als belangrijkste doel.
2. Jij wil dus dat alle christenen die een 'niet-evangeliserend' beroep hebben, de christenen die een 'evangeliserend' beroep hebben gaan bekostigen? Op zichzelf prima, maar in feite doen ze dat natuurlijk al door cd's te kopen, voor concerten te betalen, boeken te kopen etc. En als je werkelijk de drempel voor belangstellende niet-christenen zo laag mogelijk wilt hebben kan je altijd nog zelf een boek, cd of concert-kaartje voor ze aanschaffen.

In principe is het gewoon zo dat een christelijke bakker die brood bakt, geld verdient aan z'n brood, een christelijke schrijver die boeken schrijft, geld verdient aan de boeken die hij schrijft en een christelijke artiest geld verdient aan de cd's die hij uitbrengt en de concerten die hij geeft. Niets mis mee volgens mij.
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2007, 02:23:30 pm door Mezzamorpheus »

Marloes

• Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #46 Gepost op: oktober 23, 2007, 08:48:38 pm »
[Prediker 7:29]

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Micheal W Smith
« Reactie #47 Gepost op: oktober 23, 2007, 09:52:35 pm »