quote:
Er is niks mee dat christenen muziekanten zijn, alleen is het verstandig om de commercie er buiten te houden, want als het om geld gaat daar gaat het vaak mis.
Mijn visie op het evangelie is dat christenen gratis genade hebben gekregen, en het enige wat een christen kan doen is dankbaar zijn daarvoor en die boodschap van genade gratis door te geven aan andere mensen die de boodschap van genade nog niet hebben gehoord.
Wanneer je vooraf entree gaat vragen voor een optreden van je zelf dan zeg je eigenlijk: "Ik heb iets heel moois gehoord en als jij mij nou eens 15 euro geeft dan vertel ik het jou ook, betaal je niet, dan vertel ik het je ook niet."
Het zelfde geldt voor de verkoop van ceedees en dvd's. Er wordt copyright op gezet zodat je strafbaar wordt als je het kopieërt of upload op het internet. Ik denk dan: als je christelijke muziek maakt verspreidt dat dan gratis, zet het op internet en het vindt z'n weg wel, je hebt geen platenmaatschappij meer nodig om je muziek te verspreiden.
Het zelfde geldt voor christelijke boeken: zet ze ,naast boekvorm, ook in pdf formaat op internet zodat het voor iedereen beschikbaar is, net zoals de bijbel, geef de mensen een keuze.
Maar ik ga nu wel erg offtopic.