Ook voor jou een groot AMEN Mezzamorpheus!
Ondanks al mijn commentaar en kritische vragen hier op deze site (ik 'gebruik' deze site een beetje om te weten hoe er over bepaalde zaken gedacht wordt) ben ik ook een heel groot voorstander van gemeenteopbouw.
Mijn ouders zijn hier al jaren mee bezig, in de Nederlands Hervormde kerk, die in die tijd echt nog veel erger was dan de GKV nu (niet dat het nu zoveel soeps is, maar goed). Alles leek vast te zitten, een super vrijzinnige dominee en geen mogelijkheden voor het evangelie.
Mijn ouders wilden daar 'dus' weg. Mijn moeder had het er heel moeilijk mee, ging nog 1 keer op een zondagavond naar de kerk, of God haar toch duidelijk wilde maken wat ze in die kerk nog deed, anders zou ze weg gaan.
Zit daar uitgerekend een vrouw achter haar, die het psychisch verschrikkelijk zwaar had en het helemaal niet meer zag zitten. Ze is die kerkdienst uitgelopen, met die vrouw, en heeft een héél goed gesprek gehad.
Daarom zitten we er vandaag de dag nog steeds. En of de Heer dat heeft gezegend! We draaien in allerlei dingen mee, er zijn een stuk betere dominees gekomen, mensen die eerst de meest grote ketterijen verkondigden zijn nu radicaal bekeerd, etcetera. En dat alles ook door heeeel veel gebed en geduld.
Vergeet niet, we praten nu over 20 jaar geschiedenis, waarvaan een groot deel met alleen maar gebed en bijna 0 resultaat. En we hebben het idee dat dit nog maar het begin is!
Ook in de GKV ben ik razend enthousiast me in te zetten voor de opbouw van deze kerk, ook naar buiten toe. Laten we maar aan de wereld weten, hoe goed het is God te kennen!
p.s. ik was trouwens ook op het Bereidheidscongres, tussen zulke mensen voelde ik me echt thuis en is ook een grote reden waarom ik eraan denk vrijgemaakt te worden!