Auteur Topic: Plagiaat in de Bijbel  (gelezen 1375 keer)

lailahaillallah

• Bekijk profiel
Plagiaat in de Bijbel
« Gepost op: oktober 28, 2007, 06:35:56 pm »
Salam,

Jesaja 37

1 En het geschiedde, als de koning Hizkia dat hoorde, zo scheurde hij zijn klederen, en bedekte zich met een zak, en ging in het huis des HEEREN.

2 Daarna zond hij Eljakim, den hofmeester, en Sebna, den schrijver, en de oudsten der priesteren, met zakken bedekt, tot Jesaja, den profeet, den zoon van Amoz;

3 En zij zeiden tot hem: Alzo zegt Hizkia: Deze dag is een dag der benauwdheid, en der schelding, en der lastering; want de kinderen zijn gekomen tot aan de geboorte, en er is geen kracht om te baren.

4 Misschien zal de HEERE, uw God, horen de woorden van Rabsake, denwelken zijn heer, de koning van Assyrië, gezonden heeft, om den levenden God te honen, en te schelden met woorden, die de HEERE, uw God, gehoord heeft; hef dan een gebed op voor het overblijfsel, dat gevonden wordt.

2 Koningen 19

1 En het geschiedde, als de koning Hizkia dat hoorde, zo scheurde hij zijn klederen, en bedekte zich met een zak, en ging in het huis des HEEREN.

2 Daarna zond hij Eljakim, den hofmeester, en Sebna, den schrijver, en de oudsten der priesteren, met zakken bedekt, tot Jesaja, den profeet, den zoon van Amoz;

3 En zij zeiden tot hem: Alzo zegt Hizkia: Deze dag is een dag der benauwdheid, en der schelding, en der lastering; want de kinderen zijn gekomen tot aan de geboorte, en er is geen kracht om te baren.

4 Misschien zal de HEERE, uw God, horen al de woorden van Rabsake, denwelken zijn heer, de koning van Assyrië, gezonden heeft, om den levenden God te honen, en te schelden, met woorden, die de HEERE, uw God, gehoord heeft; hef dan een gebed op voor het overblijfsel, dat gevonden wordt.

5 En de knechten van den koning Hizkia kwamen tot Jesaja.

6 En Jesaja zeide tot hen: Zo zult gij tot uw heer zeggen: Zo zegt de HEERE: Vrees niet voor de woorden, die gij gehoord hebt, waarmede Mij de dienaars van den koning van Assyrië gelasterd hebben.

quote:

Lalala zijn/haar werk bestaat voornamelijk uit plagiaat . Grote delen van zijn/haar reacties zijn ergens van internet afgeplukt en worden zonder bronvermelding of verwijzing als eigen materiaal aangedragen.
Uw antwoord is:

1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.

3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?

4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?

5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.

Met andere woorden beschuldigt men elkaar van plagiaat ( het zich toe eigenen vh geestelijk werk van anderen en als eigen werk openbaar maken ) terwijl de Bijbel zich schuldig maakt een plagiaat, zoals we het kunnen zien is het woord voor woord indentiek,
terwijl de twee ONBEKENDE auteurs eeuwen van elkaar leefden.

Mvg
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
Plagiaat in de Bijbel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 28, 2007, 06:40:37 pm »
Shocking...  :o
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2007, 06:40:51 pm door Ursa »
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Plagiaat in de Bijbel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2007, 06:47:38 pm »

quote:

lailahaillallah schreef op 28 oktober 2007 om 18:35:
Met andere woorden beschuldigt men elkaar van plagiaat ( het zich toe eigenen vh geestelijk werk van anderen en als eigen werk openbaar maken ) terwijl de Bijbel zich schuldig maakt een plagiaat, zoals we het kunnen zien is het woord voor woord indentiek,
terwijl de twee ONBEKENDE auteurs eeuwen van elkaar leefden.

Mvg

1 Ooit van mondelinge overlevering gehoord?
2 Waar heb je gevonden dat de auteurs zover van elkaar vandaan leefden in tijd?
3 Het hele concept van plagiaat in strafrechterlijke zin is nog niet zo oud hoor.
4 Er is nog niet eens sprake van plagiaat als je bedenkt dat God de geestelijke overbrenger dezes is.
5 Als het al plagiaat zou zijn, hoe noem je dan al die stapels aan teksten uit de Bijbel die terug te vinden zijn in de Koran?
Hoop dat je overige punten in de diverse discussies wat meer reële argumenatie bevatten.
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2007, 07:03:13 pm door HenkG »
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Plagiaat in de Bijbel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2007, 06:56:03 pm »
En toen?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Zijnkind

• Bekijk profiel
Plagiaat in de Bijbel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 28, 2007, 06:59:59 pm »
Wat wil je bestuderen in de bijbel? Dit is het bijbelstudie forum. Als je de bijbel ter discussie wilt stellen kan dat in het levensbeschouwing forum maar niet hier.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Plagiaat in de Bijbel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 28, 2007, 11:08:49 pm »
Modbreak:
In een ander topic waarschuwde ik ook al om de policy niet te overtreden:

quote:

* In dit BF is het uitdrukkelijk NIET de bedoeling om de Bijbel als woord van God ter discussie te stellen.
Hier houden we ons aan de geldende policy:

• discussies worden gevoerd aan de hand van concrete bijbelteksten of –fragmenten. De topicstarter geeft dan ook duidelijk aan op basis van welke teksten hij zijn thema baseert.
    • Het bijbelstudieforum is geen plaats waar alle meningen zonder pardon over tafel gesmeten kunnen worden. Het is een plaats van verdieping: van je persoonlijk geloofsleven en van de interpretatie van de schrift. discussies met een schriftkrititsche ondertoon horen hier dan ook niet thuis!
    • Omdat het Bijbelstudieforum een plaats van bijbelonderzoek dient te zijn, worden grenzen gesteld aan de breedte waarin de discussie zich mag afspelen. Onderwerpen en reacties moeten blijven binnen de kaders van de Apostolische geloofsbelijdenis

* De bijbel ter discussie stellen mag in LB. Daar zijn de grenzen ruimer.
Daarom hier een slotje.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan