quote:
op 29 Feb 2004 20:49:48 schreef Alfredt:
[...]
Dat soort discussie trucs zijn zo vies... jij stelt iets, ik vraag dan geef je netjes antwoord en ga je niet de tegengestelde vraag stellen. Dat is hier gewoon een forumregel, dusik wil ook een normaal antwoord op de vraag.
sorry voor de belediging zo is het niet bedoeld. ik besef slechts dat ik niet weet waar ik precies over praat en jullie posts geven mij de indruk dat jullie niks doen dan je kinderen dingen verbieden. dus dan vraag ik wat verbied je dan. maar om een voorbeeld te geven op je vraag:
ik ga zelf elke dinsdag en donderdag op bezoek bij kennisen van ons, na het werk, en die hebben 2 kinderen. ik speel ermee. maar die vader lijkt echt obsessed te zijn door zinloze orde. hij zegt bijvoorbeeld nee als dat kind van zes op mijn schoot gaat zitten, wat ik alleen maar leuk vind. dan moet ie op zijn eigen stoel zitten. soms zitten ze te eten. dan vind ik het gewoon mishandeling zoals er geeeist word dat dat kind zijn bord helemaal totaal leeg eet, anders word ie op het toilet gezet (en dan zegt ma, this isnt a democracy here, im a dictator and you have to do as i say hahaha) ik heb al moeite met zo'n gigantisch bord leeg te eten, als die kinderen nou zelf mochten opscheppen dan leek het me een stuk redelijker om te eisen dat ze alles opaten...
maar de wil van die ouders id belangrijker dan de maag van het kind... helaas snappen ze niet dat er meer spijzen zijn, zoals jezus zegt, dan datgene wat eten genoemd word... dus proppen ze hun kinderen vol met varkensvlees wat waarschijnlijk alleen maar een slechte invloed heeft op de geest, god verbied zoiets ook niet voor niets

en dan moeten ze nog overdreven rustig doen je hoeft maar een beetje te stoeien met mij of iets te harde geluiden maken en ze moeten alweer rustig zitten...
quote:
En weer ruk je mijn post uit zijn verband. Waarom leg je nou steeds dingen bij anderen in de mond die ze niet zeggen?
Ik zeg dat kinderen niet alleen imiteren. Als jij een kind alles geeft dat leert het niks, je geeft hem geen prikkels.

aan wie vraagt zal gegeven worden... ik zal als ik kinderen heb ook geen superdure stereotoren geven die ik niet kan betalen hoor...
maar waarom zou ik hem dingen weigeren die onschadelijk zijn en die ik wel kan betalen volgens alle betekenissen van het woord

Groetjes, ik hoop dat je me niet te vijandig opvat zo is het niet bedoeld.