Auteur Topic: Verkiezingen (22 november)  (gelezen 7640 keer)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Verkiezingen (22 november)
« Reactie #50 Gepost op: oktober 14, 2006, 01:02:47 pm »
Hier een stem voor Andre Rouvoet, zelden met zoveel overtuiging omdat ie echt ontzettend goed bezig is geweest de afgelopen jaren!  d:)b
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: oktober 14, 2006, 01:23:36 pm »

quote:

Laodicea schreef op 14 oktober 2006 om 12:12:
[...]
Maar er mnoet ook bijgezegd worden dat in die variant de SGP dat kabinet weldegelijk zou gedogen.
Dat is het aardige, iedereen kan wel vanalles beweren op tv en in verkiezingsprogramma's, maar het wordt pas echte relevant als je gaat zien wat partijen in de Kamer doen, hoe ze stemmen, etc.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: oktober 14, 2006, 03:35:04 pm »

quote:

kajem schreef op 13 oktober 2006 om 21:12:
Ik wil geen suikerfeest als vrije dag, zolang in veel arabische landen pasen nog geen nationale vrije dag is.
offtopic:wel een beetje een patstelling zo...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: oktober 14, 2006, 03:49:21 pm »

quote:

Zwever schreef op 14 oktober 2006 om 15:35:
[...]

offtopic:wel een beetje een patstelling zo...

mijn 1e reactie is ja inderdaad moeten hun maar eerst maar toleranter naar christenen toe wezen.
maar aan de andere kant horen wij het als christenen wel beter te weten.
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

JurjenWolter

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: oktober 14, 2006, 07:20:39 pm »
Andre for President!!!!  _/-\o_

Hij is een gewaardeerd politicus:
http://andrerouvoet.chris...ge/nieuws?newsItem1=40993
Hij staat voor goede principes
Hij is lid van een ECHT christenlijke partij.

Want zeg nou zelf die C bij CDA daar geloof ik helemaal niet meer in. Geen CDA maar DA!  En de DA daar koop ik drop, deodorant en Gel maar geen politieke leugens. Want je kunt niet roepen wij zijn Christen democraten mare: abortus en euthenasie laat maar komen :w
 :(

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: oktober 15, 2006, 02:18:39 pm »

quote:

drentenaar schreef op 12 oktober 2006 om 22:26:
[...]

Dan neem je toch ff een kwartiertje vrij en stem zelluf ... ???  8)
Ik neem aan dat ze allebei wel in de kamer komen dus zo belangrijk is mijn voorkeur niet ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2006, 02:18:54 pm door Doarsie »

JurjenWolter

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: oktober 15, 2006, 10:41:25 pm »
"Ik neem aan dat ze allebei wel in de kamer komen dus zo belangrijk is mijn voorkeur niet"

Nou als iedereen zo denkt zitten we over een jaar of wat nog met de zelfde nietszeggende regeringspartijen :?

Op balkenende 401 8)7

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: november 10, 2006, 03:20:15 pm »
Volgens kieskompas:

PvdA

U bent 6% rechtser
U bent 6% conservatiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 73%

Christen Unie

U bent 6% linkser
U bent 9% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 81%

CDA

U bent 23% linkser
U bent 5% progressiever
U heeft een inhoudelijke overeenkomst van 73%

Hmm, waarom staat PvdA dan bóven CU?  :/
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

karlos

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: november 11, 2006, 02:36:46 pm »
Als Kieskompas nu van de UvA was gekomen, had ik de oorzaak bij de 'rode achtergrond' gelegd :P. Bij de VU is dat minder...
Nein!

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: januari 19, 2008, 11:42:23 am »
Sorry verkeerde topic.  |:(
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2008, 11:43:23 am door Thorgrem »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: januari 19, 2008, 11:46:14 am »
Nav dit artikel op Elsevier:
Wat lukt dit kabinet eigenlijk wèl?
vrijdag 18 januari 2008 10:07

Als ik mijn kinderen of vrienden iets moet voorschieten, weet ik een ding zeker: dat geld is foetsie. Nu lees ik dat het met veel poeha gelanceerde plan om schoolboeken door de overheid en niet meer door de ouders te laten betalen, niet gaat lukken. Ouders moeten het nu maar gaan voorschieten en hoe dat dan weer wordt teruggegeven, uhhh, dat weten we niet. Niet, dus.

Die boeken zijn, voor wie dat niet weet, in ons land krankzinnig duur. Wie bijvoorbeeld, zoals ik, twee kinderen op de middelbare school heeft, moet voor hun boekenpakket straks ongeveer 800 euro betalen. Je krijgt er wel iets moois voor, want die uitgeverijen sparen kosten noch moeite. ‘t Wordt toch wel gekocht, de school kiest uit en pa en ma betalen wel.

Leuk?
Dikke, gebonden boeken in veel kleuren en met mooie plaatjes, met cd-roms achterin die ongeopend worden weggelegd. Alles, tenslotte, opdat leren maar leuk moge zijn. Tsja. Als scholieren een cd-rom willen zien, dan pakken ze vreemd genoeg nooit die met de Franse onregelmatige werkwoorden. Zo leuk is het dus ook weer niet.

Ik zag dat nieuws van de mislukte schoolboeken net en ik dacht: wat kan dit kabinet nu eigenlijk wél? Het komt maar niet van de grond. Een acceptabele ontslagregeling wil maar niet echt lukken. De huizenmarkt is een drama.

Toen premier Jan Peter Balkenende (CDA) echt eens iets kon doen, namelijk zorgen dat ABN AMRO niet wordt opgesplitst en misschien wel een veel machtiger bank werd door een fusie met ING, hield hij de deur dicht. Wist-ie niks van, kon hij niet, wilde hij niet, wat dan ook.

Gedoe, gehannes
Lekker, die doortastende VOC-mentaliteit. Een week (!) na de vernielingen van oudjaar mummelt de premier nog eens wat over sneue verbrande kindertekeningen.

De prachtwijken, ook zoiets. Dat zou nou toch eens goed worden aangepakt. PvdA-minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie zou de putjes van de samenleving omtoveren tot elitebuurten. Maar ook dat verzandt in gedoe, gehannes, bureaucratisch geneuzel en waar-moet-dat-geld-vandaan-komengezeur. En die chipkaart voor het openbaar vervoer, daar is geloof ik ook iets mee.

Slaapkoppen
Nu gaat het zelfs met die schoolboeken niet lukken. ‘t Lijkt mij werkelijk geen rocket science, schoolboeken gratis maken. Maar o jee. Dit gaat om zoveel geld dat het Europees moet worden aanbesteed, en dat lukt natuurlijk nooit meer want je kunt je voorstellen wat dát nu weer voor idiote rompslomp met zich meebrengt.

Maar de belofte van die gratis schoolboeken dateert al van twee jaar geleden! Vorig jaar lukte het ook al niet. Nu wordt het kabinet verrast door die Europese regel? Wisten ze dat werkelijk niet? Wat zitten daar voor ongelooflijke slaapkoppen, die maar raak beloven en vervolgens niks voor elkaar krijgen? Als het niet kan, hou je mond dan.

Bron: http://www.elsevier.nl/op...91/weblogid/63/index.html

Doet mij de vraag rijzen: wat lukt er eigenlijk wel in deze regering?

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: januari 19, 2008, 01:45:51 pm »
Subsidies en opdrachten verstrekken aan clubjes van bevriende PvdA-ers lukt ze vrij aardig, dacht ik. En in auto's rondrijden die niet aan de eigen eisen voldoen wil ook al lukken. Missies in Uruzgan verlengen terwijl ze niet verlengd zouden worden lukt ook. Het om zeep helpen van de gemeentelijke democratie is ook gelukt. Het onderwerp homohuwelijk, abortus en euthenasie van de agenda halen zonder dat de CU klaagt, ook gelukt.

Dat gezeur over daadkracht altijd  :+

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: januari 19, 2008, 03:09:28 pm »
Idd daadkracht hebben ze wel. Zo heeft iemand op de site waar het artikel stond een lijstje gemaakt:

quote:

Hans op vrijdag 18 januari 2008 11:41
Een kleine opsomming wat wel is gelukt:

-Verhoging bijtelling leaseauto naar 25%
-Invoering 14%-bijtelling voor auto's met zeer lage uitstoot
-Invoering "slurptax" in de BPM (met aangescherpte normen)
-Invoering fijnstofdifferentiatie BPM (per 1 april 2008, korting bij 0 mg/km uitstoot gewijzigd van 1000
in 900 euro)
-Vergroting verschillen bonus/malus in de BPM op basis van energielabels
-Verhoging BTW
-Verhoging accijns op brandstoffen
-verhoging accijns op alcohol- en tabakswaren
-Invoering van vliegtaks
-Verhoging van boetebedragen
-Verpakkingenbelasting
-Verhoging kansspelbelasting
enz, enz, enz.

Overigens blijkt de overheid geld bij bosjes uit te geven aan programma makers die in het straatje passen van de overheid: http://www.elsevier.nl/ni...p/artnr/188826/index.html
 8)7  8)7  8)7  8)7  8)7  8)7

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: januari 19, 2008, 03:34:40 pm »
En niet te vergeten: het chanteren van de vrije pers! Ook een knap staaltje werk!

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: januari 19, 2008, 03:38:17 pm »

quote:

diak2b schreef op 19 januari 2008 om 15:34:
En niet te vergeten: het chanteren van de vrije pers! Ook een knap staaltje werk!

Dat heb ik niet meegekregen. :) Maar het zou me niets verbazen als het gespuis ook zich daar nog bezig houd.

Hoe lang laten wij ons eigenlijk onderdrukken door deze uitpersers?

Dostojevski

• Paap (20+)
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: januari 19, 2008, 05:49:05 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 19 januari 2008 om 15:38:

Zolang als het CDA veel stemmen krijgt, want betutteling en onderdrukking van de media (denk aan het gedoe rondom satire over het koningshuis) waren er ook al toen er nog met de VVD geregeerd werd. Integriteit hoef je slechts in beperkte mate te verwachten bij de drie grote politieke partijen, en aangezien er altijd twee van de drie in de regering zitten, zie ik dit probleem niet opgelost worden. En wat de CU betreft: die kunnen natuurlijk weinig klaarspelen, maar dan nog laten ze zich wel heel erg onder de voet lopen in dit kabinet, is mijn indruk.

12.500 euro naar Piet Paulusma, ergens is het zo debiel, dat het weer grappig wordt, soms verschilt Nederland niet veel van een gemiddeld Afrikaans land. :+
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2008, 05:49:33 pm door Dostojevski »
'Weg kwijtgeraakt? Word vrijgemaakt!'

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: januari 19, 2008, 05:54:09 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 19 januari 2008 om 15:38:
[...]

Dat heb ik niet meegekregen. :) Maar het zou me niets verbazen als het gespuis ook zich daar nog bezig houd.

Adformatie schijnt er over bericht te hebben: media die zo onbeschaafd zijn dat ze rapporteren over de chaos bij de Belastingdienst, krijgen geen advertentie-inkomsten van diezelfde rijksdienst meer.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: januari 19, 2008, 07:27:24 pm »

quote:

Dostojevski schreef op 19 januari 2008 om 17:49:
[...]

Zolang als het CDA veel stemmen krijgt, want betutteling en onderdrukking van de media (denk aan het gedoe rondom satire over het koningshuis) waren er ook al toen er nog met de VVD geregeerd werd. Integriteit hoef je slechts in beperkte mate te verwachten bij de drie grote politieke partijen, en aangezien er altijd twee van de drie in de regering zitten, zie ik dit probleem niet opgelost worden. En wat de CU betreft: die kunnen natuurlijk weinig klaarspelen, maar dan nog laten ze zich wel heel erg onder de voet lopen in dit kabinet, is mijn indruk.

12.500 euro naar Piet Paulusma, ergens is het zo debiel, dat het weer grappig wordt, soms verschilt Nederland niet veel van een gemiddeld Afrikaans land. :+
Het is mij inmiddels wel duidelijk dat geen enkele politieke partij de verantwoording kan dragen. Het lijkt mij dat het centrale gezag in Den Haag zijn langste tijd wel gehad heeft. Wat mij betreft breken de provincies op in zelfstandige gebieden met elk hun eigen beleid en zorgt het centrale gezag enkel voor de kerntaken zoals defensie en buitenlands beleid.