Online winkelen is wel heel makkelijk. Het is alleen jammer dat je niet eerst kunt passen en verzendkosten moet betalen en lang achter de pc moet zitten om alles te bekijken. De H&M heeft in het centrum van Utrecht 3 filialen met in ieder filiaal verschillende merken, dus dan is het wel handig dat je op internet álles kunt bekijken en je niet 3 drukke winkels door hoeft te schuifelen. Uit pure luiheid had ik laatst wat via internet besteld. Ging prima, maar heb de helft terug gestuurd omdat het niet goed pastte. Sommige dingen zijn ook pas een maand later leverbaar, en dat geduld heb ik niet.
Als ik op een dag erachter kom dat ik weinig fatsoenlijks meer heb om te dragen, maar geen zin of tijd of geld heb om écht te gaan winkelen, fiets ik na college even naar de H&M en haal daar een paar basics. Wel jammer dat de kwaliteit nooit heel erg goed is. Kleding uit goedkopere winkels krimpt vaak, lubbert uit bij de ellebogen of er gaat na een paar keer dragen een luchtje in zitten.
Ook de Bijenkorf heeft in de uitverkoop vaak wel betaalbare en leuke dingen. De Zara (niet te verwarren met de Zaza) heeft verschillende stijlen, en verschillende prijzen, maar mijn ervaring is dat de goedkopere shirts snel uit vorm raken of dat de kleur snel vervaagt.
Onder de internetwinkels ken ik eigenlijk alleen de Wehkamp, Neckerman en de Otto...maar die laatste twee zijn geloof ik wat 'tuttiger' voor zover ik ze me voor de geest kan halen, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Wat ik me afvraag is of duurdere kleding vaker beter van kwaliteit is dan goedkopere kleding... Ik durf bijna geen 30 euro of meer voor een truitje te betalen omdat ik bang ben dat de kwaliteit niet beter is dan die van bijvoorbeeld de H&M basics. Kleding kan me net niet genoeg boeien om er veel geld aan uit te geven, hoewel ik het juist wel weer leuk vind om regelmatig veel winkels door te spitten en er goedkope, aparte dingen uit te vissen.
Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde merken of winkels, waar goedkoop niet meteen betekent dat het ook minder van kwaliteit is?