quote:
diak2b schreef op 12 april 2008 om 09:50:[...]
Het "ook" dekt de lading niet helemaal. Ik ben vooral de logische en argumentatieve onvermogens van ET-bestrijders kotsbeu. Zorg eerst maar eens dat je je "bewijs" in Nature gepubliceerd krijgt, voor je doet alsof je een deuk in een pakje boter kan slaan, wat mij betreft.
Juist, ik ben ook eerlijk dat ik zeg dat ik geen bewijzen heb. Of deze christenen die de ET bestrijden kundig bezig zijn weet ik niet. Over het algemeen gaan die discussies eigenlijk boven mijn pet.
quote:
Overigens vind ik het nogal grof om te doen alsof ik iemand voor leugenaar heb uitgemaakt.
Dat heb je ook niet. Sorry dat ik dan grof overkwam, dat was niet mijn insteek. Je zei alleen dat je niet geloofde dat hij daardoor is gaan geloven. Ik heb daarmee gereageerd dat ik dat wel aanneem dat hij daardoor is gaan geloven, omdat ik anders zelf persoonlijk hem voor leugenaar zou aan zien. Ik ken zelf iemand die zegt: "God bestaat niet" en komt met argumentatie vanuit de ET. Als je echter argumentatie tegen de ET hebt en je bent daar heilig van overtuigd, dan houdt je enkel de schepping als alternatief over. Dan kan ik me voorstellen dat je daardoor een stuk zekerheid in geloof vindt die eerder er niet was door de ET die waarscheinlijk dan in strijd is met zijn beeld van God (die Adam schiep en de dieren los van de planten en bomen). Dan moest hij kiezen en vreesde daardoor dat God niet bestaat. Ik kan me zo iets wel indenken.
Nou geef ik eerlijk toe dat het geen ramp zou zijn geweest als me werd bewezen dat de ET volledig juist is, omdat ik geloof dat het scheppingsverhaal niet geheel letterlijk opgevat moet worden. Hoewel ik wel geloof dat Adam en Eva bestaan heeft en dat satan door een slang sprak. Echter geloof ik dat het verboden vrucht symbolisch was voor een verbod die God hen oplegde. Net zoals de vruchten van het geloof en de boom des levens. De 7 dagen zie ik voor scheppingsperiodes aan. Al is God wel bij machte om de hele aarde desnoods in 1 seconde te scheppen, Hij koos daar echter niet voor met diepgaande redenen die wij niet bevatten kunnen. alles om de gehele schepping te kunnen redden van het verloren gaan van het paradijs (op het hemelse paradijs na).
Ook ben ik zo eerlijk om te zeggen dat ik het wel bewezen zie dat de aarde meer dan enkele duizenden jaren oud is en in meer dan 7 dagen geschapen (eerder in miljarden jaren). Ook dat er voor Adam en Eva voormensen waren en dat deze veel op mensapen als (nog meer) op mensen leken. Echter zie ik het als een mogelijkheid dat God hen los van elkaar zo geschapen heeft, zoals ik dat ook geloof. De mensapen en de voormensen vallen onder de periode waarin God de dieren 'ieder afzonderlijk' schiep (onderverdeeld in meerdere tijdperken van dino's tot zoogdieren) en daarna een periode uitbrak waarin de mensen geschapen werden. Dat kan prima binnen de bewijzen die de wetenschappers hebben, waaraan ze de ET hebben gehangen. Deze scheppingsmogelijkheid kan ook alleen door God plaatsvinden en onmogelijk door een toevallige ontwikkeling ontstaan. Daarom is het wetenschappelijk ook onaannemelijk als er niet van een scheppende God als uitgangspunt wordt uitgegaan. Dan houdt je heel logisch de ET over. Met als probleem dat je van alle dieren die er geweest zijn geen tussen soorten vindt. Ieder soort afzondelijk zijn namelijk geschapen (is mijn geloof), al geloof ik wel dat er van bepaalde soorten verschillende familiesoorten uit voort gekomen zijn. Zoals verschillende katachtigen. Ook niet de overgangen van planten naar dieren zullen dan gevonden worden, omdat ze immers afzondelijk van elkaar geschapen zijn (volgens mijn geloof). En dat is wat ik zo'n beetje zie aan het bewijsmateriaal van de ET voor zover ik die ken. Die tussensoorten tussen de geheel verschillende dieren, en de dieren met het planten- en bomenrijk, zowel als de tussensoorten tussen de mensapen en de voormensen als de voormensen met de mensen zelf missen. Hoewel van ieder afzonderlijke diersoort, plantensoorten en mensen juist velen zijn gevonden en vaak ook nog op verschillende plaatsen. Dat is opvallend.
Daarnaast preekte een dominee van ons in een dienst dat een gebedsgenezing niets anders is dan een schepping in supervlucht. Een appeltje en een eitje voor God.