Auteur Topic: boeken tips  (gelezen 1742 keer)

fin

• God is liefde
    • Bekijk profiel
boeken tips
« Gepost op: april 15, 2008, 06:46:52 pm »
hoi allemaal ik kreeg een tip om een boeken topic te openen zodat we elkaar tips kunnen geven over boeken die je een ander zou willen aanraden, ook kun je vragen naar een boek over een bepaald onderwerp en mischien krijg je dan tips, en evt. boeken bespreken voor wie daar behoefte aan heeft

socrates

• Bekijk profiel
boeken tips
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2008, 10:35:43 pm »
In de Ban van de Ring  :ja: :ja: :ja: :ja: :ja: :ja:

Al is het niet helemaal passend in de bijbelstudie hoek....Je zou tot ongenoegen van dhr. Tolkien op zoek kunnen gaan naar de allegorie in zijn verhaal, maar toch, bijbelstudie: niet echt....
« Laatst bewerkt op: april 15, 2008, 10:37:06 pm door socrates »
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Thorgrem

• Bekijk profiel
boeken tips
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2008, 10:44:47 pm »

quote:

Dat onderschrijf ik. Echt het lezen waard. Ook om voor een tweede of derde keer te lezen.

socrates

• Bekijk profiel
boeken tips
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2008, 11:17:16 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 15 april 2008 om 22:44:
[...]

Dat onderschrijf ik. Echt het lezen waard. Ook om voor een tweede of derde keer te lezen.
of voor de 20e keer. En als je er dan toch echt helemaal in zit, kies dan ook eens voor Nagelaten Vertellingen, de Silmarillion en De Kinderen van Hurin. Die laatste is trouwens wel een brok-in-de-keel-wegslikker......

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
boeken tips
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2008, 11:58:29 pm »
Een boekentip: "Een leger van Licht", subtitel: Hoop op vrede in het midden-oosten door Anne van der Bijl. Wat schitterend laat zien hoe je een leger van licht kan zijn in het middenoosten. Het toont een o.a. verzoeningsbeweging van christelijke Joden en Palastijnen. Anne omschrijft ook de leed goed die Palestijnen als Joden ervaren en hoe diep dat geworteld is. Anne van der Bijl omschrijft zijn ervaringen in het middenoosten en sprak zowel hamasmensen als christenen en Joden als anderen in het middenoosten. Hij is de oprichter van Open Doors. Die opkomt voor de verdrukte christenen wereldwijd en waar mogenlijk tot steun is op allerlij manieren.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
boeken tips
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2008, 11:58:37 pm »
Modbreak:
van BF naar Cultuur en Media
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

socrates

• Bekijk profiel
boeken tips
« Reactie #6 Gepost op: april 18, 2008, 07:52:28 am »
Oh en de boeken van Leon Uris vind ik persoonlijk ook erg de moeite waard!