zelf ben ik lid van de EO en ontvang de Visie thuis. Ook heb ik meerdere malen verkondigende programma's vande EO gezien. Niet dat ik het elke week zie, eerder eens in de paar maand een programma tijdens het zappen, waar ik in blijf hangen. Wat me opvalt is dat de boodschap vandaag de dag (van het begin heb ik niet meegemaakt) niet alleen gericht is op het ervaren maar ook op een radicale ommekeer in je leven. Breken met een zondig verleden en radicaal de christelijke levensweg te bewandelen. Het zeg maar serieus leven na de regels van het christendom in het vertrouwen dat God je er bij helpt. En dan komt het vertellen over die ervaringen wel sterk naar voren. Zoals een verleden waarin je geen rust had, maar door je bekering rust te hebben gevonden.
Met "40 dagen zonder sex" komt er opeens wat nieuws om de hoek zetten. Een programma waar het vooal gaat om het moraal. Hoe ga je om met seksualiteit. Om zo te laten zien wat het christelijke moraal inhoudt. Om ons een positieve levenswijze mee te geven die ons leert je grenzen te stellen en op een verantwoorde manier met seksualiteit om te gaan.
Als het om mijn persoonlijk geloof gaat, dan is het inderdaad zo dat ik veel aan de EO heb gehad als PKN-christen. Inderdaad in het ervaren van Gods hulp in je leven en de toch radicale keuze voor een christelijke levensstijl en geloven in Jezus in het vertrouwen dat je het niet alleen hoeft te doen. Dat Hij je er bij helpt. De steun die je net over die obstakels heen drukt , waar je uit jezelf nooit overheen zou komen.