Een grote dwaalleer is de new-age, wat belooft dat er een nieuw mooi tijdperk komt waar je niets voor hoeft te doen..
Nog een gevaar zie ik in de muziek, je kunt niet meer zonder. Overal om je heen is er muziek, in winkels, in bussen, op je werk. Geen moment stilte meer.
Er wordt losbandige sex gepropagandeerd door 90% van de plantenmaatschappijen.
En er worden allerlei levensovertuigingen die niets met het christendom te maken hebben overgebracht naar mensen (vooral jongeren) door muziek.
Gothic is nu onwijs in maar het is een stroming waarbij melancholiek, occultisme etc. centraal staat!!!
Maar de diepere oorzaak vond ik goed omschreven door e-line.
Het is ook vooral de individualiteit, zelf doen. Ipv te buigen, zelf meester willen zijn. Dit is de laatste jaren wel heel extreem, daarom zijn jongeren ook zo opstandig en willen ze niet naar hun ouders luisteren.
Ook stijgen psychische stoornissen als ADHD enorm. (misschien wordt er nu pas echt een naam aan t beesje gegeven) En er zijn vele groeperingen die er de naam nieuwetijdskinderen aan geven!
Ze denken dat hun kinderen geboren worden met een bewustzijn wat afgestemd is voor 'de nieuwe tijd'. Alleen de groep 'indigokinderen' zoals ze ook genoemd worden mogen daarnaartoe.
Moet je maar eens nagaan hoe hoog het percentage is gestegen van mensen die gebruik maken van alternatieve geneeswijzes en reiky bv. 1 op de 10 mensen is ook depressief!!! Is ook niet gek als je van die vage religies aanhangt. Het zogenaamde geluk wat men voelt is allemaal zo tijdelijk!!
--
Jes 40,8
Het gras verdort, de bloem valt af, maar het woord van onze God houdt eeuwig stand.
--
Dat we het zelf willen doen tot daaraantoe, maar alles wordt goed gepraat door met new-age termen te smijten en er een leuk verhaaltje bij te verzinnen. Men gelooft hier heilig in. Dit is een zuivere vorm de duivel aanbidden.
Dit is ook de reden waarom ik Harry Potter niet onschuldig vindt.
Het iets op zich is niet slecht..
Maar het gaat om de gedachtegang die wij hebben erbij... iets is sneller afgodenarij dan je denkt denk ik...
God heeft ons lief.
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.
(joh3: 16)