Om eerlijk te zijn vind ik de toon van discussieren in het topic over de sacramenten al een tijdje helemaal niet prettig.
Het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp, maar posts zoals Pooh citeert (van okidoki) vind ik, samen met andere posts in het topic, neerbuigend overkomen. In mijn oren klinkt de achterliggende gedachte als: 'jij hebt een plaat voor je kop heeft en bent mij als discussiepartner niet waardig, maar ik al het je nog 1 keer uitleggen.' Nog een
voorbeeldje: 'ik weet niet hoe dom een mens kan zijn maar je leest nog steeds niet'.
Wat moet zoiets nu voor resultaat hebben? Ongeacht de aanleiding vind ik dat een heel negatieve manier van met elkaar omgaan waar ik in elk geval
geen heil van verwacht. Het kan gebeuren dat je elkaar gewoon niet begrijpt omdat je een totaal andere denkwijze hebt, zo gaat dat. Maar heeft het dan zin om met zulke verbale machtsmiddelen te komen?
Nogmaals, het is ook maar
ik het opvat, maar mocht dat niet helemaal verkeerd zijn dan vind ik het terecht dat daar door een mod/admin op wordt gereageerd. Wellicht is de manier waarop niet helemaal je van het - ook ik mis een beetje uitleg en sturing na de mod-acties. Alleen,
dat Pooh ingrijpt kan ik wel begrijpen.