Auteur Topic: Beproeft, Onderzoekt,Toetst, Waakt!  (gelezen 1323 keer)

loeki

• Het Zoutvat uit: De Wereld In!
    • Bekijk profiel
Beproeft, Onderzoekt,Toetst, Waakt!
« Gepost op: april 21, 2008, 07:13:35 am »
Het blad 'Herstel' wordt veelal gelezen in de kringen van de volle evangelie gemeenten.
De volle evangelie gemeenten zijn dezelfde als de Pinkstergemeenten; zij noemen zich tegenwoordig niet meer zo maar noemen zich 'vol evangelisch'.
De organisatie van Herstel organiseert ook jaarlijks weekenden en weken en zo ook dit jaar weer een herstel week.
Ik ken mensen in mijn omgeving (met kleine kinderen) die dit jaar, samen met hun kinderen, willen deelnemen aan zo'n herstel week.
Vraag/verzoek: Lees het stuk eens rustig en kritisch door. Vooral onder het kopje : Meer Kracht verdient (naar mijn idee) de nodige aandacht.....
http://www.herstelteam.nl/group/group.aspx?id=49241
Vraag: Is dit het werk van de H.G. of zijn hier andere geesten aan het werk?
Is dit van God of ......
Wat dunkt jullie na het lezen van dit stuk?
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2008, 08:55:31 am »

quote:

loeki schreef op 21 april 2008 om 07:13:
Vraag: Is dit het werk van de H.G. of zijn hier andere geesten aan het werk?
Is dit van God of ......
wij zouden de geesten moeten beproeven om daar achter te komen

quote:

Wat dunkt jullie na het lezen van dit stuk?

Mooi, maar met de kanttekening dat er in pinkster/ evangelische kring minder nuchter met het geloof wordt omgesprongen. Dat geeft het risico op overdrijving of in ernstiger geval onjuiste verwachtingen.
Daarom moet je sterk in je schoenen staan in zo'n gemeente, en als het om kleine kinderen gaat is het al helemaal dubbel oppassen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2008, 10:20:35 am »
Modbreak:
Dit lijkt me een meer geschikt onderwerp in CZDP
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan