Franco, ik herken het, vooral in de Verenigde Staten (waar ik veel contacten heb), maar ook in de wat zwaardere -Reformatorische- gezindten in Nederland.
Zelf heb ik het geluk gehad dat mijn ouders mij naar een openbare school gestuurd hebben in plaats van het gereformeerde onderwijs en daarnaast heb ik nog aan de universiteit mogen studeren. Ik heb de indruk dat meer mensen hier op het forum op het hoger onderwijs gezeten hebben, als ik zo wat rond lees. Vandaar dat ik graag wil weten hoe men hier denkt op dit forum over dit verschijnsel en deze film.
Mijn probleem is dat ik als -gematigd- christen hier regelmatig op word aangesproken door niet-christelijke collega's. Zij weten inmiddels -gelukkig- dat niet alle christenen zo extreem zijn. Hoe kunnen wij als christenen helpen wat aan dit beeld te doen, niet alleen richting niet-christenen, maar vooral ook richting onze broeders en zusters die dit soort materiaal publiceren en ondersteunen? Ze zijn er oprecht van overtuigd dat wat zij doen goed is en dat wat zij voorgeschoteld krijgen als 'dé' evolutieleer' ook de evolutieleer is die gangbaar is in de wetenschap.