Auteur Topic: Spiritisme  (gelezen 12025 keer)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #50 Gepost op: augustus 29, 2008, 04:38:04 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 29 augustus 2008 om 16:21:
[...]

Dus als jij je moeder wat vraagt dan bid je eigenlijk tot haar. Interessant, misschien zou je daar wat meer over kunnen uitleggen?

Als ik Jezus wat vraag, is dat hetzelfde als bidden.
Bidden is toch eigenlijk vragen? Praten met....

Hoe omschrijf jij dat dan? (Als je een heilige in de hemel wat vraagt is ook wel wat anders dan de buurvrouw)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Thorgrem

• Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #51 Gepost op: augustus 29, 2008, 04:59:29 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 29 augustus 2008 om 16:38:
[...]

Als ik Jezus wat vraag, is dat hetzelfde als bidden.
Bidden is toch eigenlijk vragen? Praten met....
Wat bidden voor jou inhoud, dat is deel van je eigen persoonlijke geloofsleven. Wat is praten met eigenlijk he, ik heb nog nooit antwoord mogen ontvangen, praat je dan wel met of praat je tegen, is er dan wel sprake van enige communicatie? Ik persoonlijk denk van wel.

quote:

Hoe omschrijf jij dat dan? (Als je een heilige in de hemel wat vraagt is ook wel wat anders dan de buurvrouw)

Waarom zou het wat anders zijn dan dat ik het mijn buurvrouw vraag?

Maar op zich heb je wel gelijk hoor, het vragen aan Jezus is zo ongeveer hetzelfde als een gebed, het valt wat dat betreft onder de gebedsvorm smeekbede.
Echter kun je de koppeling bidden <-> aanbidden niet maken, want dat is de volgende stap in het gesprek natuurlijk, maar goed ie ben ik je nu dus al voor.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #52 Gepost op: augustus 29, 2008, 09:01:58 pm »
Voor een poosje terug heb ik er wel over na gedacht. Ik heb eens op de fiets naar huis er aan gedacht dat er zonder dat ik het zie ook engelen om me heen zijn. Dus dacht ik toen: "laat ik ze eens mijn excuses aanbieden voor hun taak om iemand als mij bij te staan, met al mijn zondige momenten."Dus dat deed ik en ik kletste wat in mij zelf vrolijk gehumeurd tegen ze aan van "jongens, het is vandaag eigenlijk best wel een mooie dag, heerlijk." Ik geloof dat dat niet verkeert is en wat anders dan bidden tot God. Ik kan de engelen wel vragen om er voor me te zijn trouwens, maar dat zal altijd zijn in opdracht van God. Zo kan je ook tegen iemand aankletsen in de hemel. zo van: "opa, sorry dat je het leven moet volgen van iemand die vandaag weer is gaotisch bezig was." Toch is dat anders dan het bidden tot God of geesten aanroepen. Als ik geesten oproep, dan ga ik bijvoorbeeld om een glas zitten en er aan draaien om vervolgens in contact te komen met mijn opa om antwoorden van hem op mijn vragen te krijgen. Dat ben ik verkeerd bezig. Als ik antwoorden wil, dan moet ik bij God zijn in Jezus Christus onze Heer.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2008, 09:03:35 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #53 Gepost op: augustus 30, 2008, 10:28:36 am »
ik kijk er naar uit om de engelen te mogen horen zingen, dat lijkt me zo mooi

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #54 Gepost op: augustus 30, 2008, 10:32:06 am »
In de bijbels staat dat we in het paradijs heerlijk mee gaan zingen. We zullen dat vast wel beter kunnen dan hoe we nu gaan zingen, zo zonder zangles.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #55 Gepost op: september 04, 2008, 10:22:22 am »
wij kijken met wereldse ogen, hier zijn al wonderen te zien, voor die willen zien, hoe mooi moet alles in de hemel wel niet zijn, ook zijn engelen, wat heeft meer inhoud  en is groter dan god ik zou het niet weten
« Laatst bewerkt op: september 04, 2008, 10:24:17 am door naomiaangenaam »

Divinespark

• Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #56 Gepost op: september 08, 2008, 07:57:14 pm »
Het raadplegen van geesten (dat je er doelbewust naar zoekt) is verboden in de bijbel. Als mensen een waarzeggende geest hebben dan moeten ze ook op hun tellen passen. Zie voor deze zaken de wetten uit het Oude Testament.

Ook in het Nieuwe Testament is het beleid of de mening over dit soort zaken duidelijk niet echt veel veranderd, nog steeds afkeurend. Bij een waarzeggende mevrouw wordt er door Paulus een waarzeggende geest uit getieft, en een ander die ook dit soort dingen doet die wordt drie dagen met blindheid geslagen.

Als het een "wedstrijdje" wordt, dan staan de Egyptische tovenaars al na een paar plagen op hun eigen blaren te dansen, en gooit God er nog een paar plagen achteraan. Overduidelijk wie het meeste kan. Of als Daniël het als enige duidelijk ziet wat de koning van Babylon heeft gedroomd, dankzij God.

Als helderziendheid je overkómt, tja, dan weet ik niet of je er zelf om gevraagd had, er zijn zat mensen die het al van kindsbeen aan hebben. En ik weet zelf gevallen waarin dat voor mij onomstotelijk vast staat. En kan dat ook van anderen geloven.  Hoe dan ook is het dan nog altijd zo dat áls je mensen tegenkomt die verbluffende dingen kunnen zeggen, dat je dan wel in je achterhoofd hoort te houden dat er nog Eentje is, die écht alles kan zien, en met een accuratesse en een reikwijdte waar verder iedereen bij verbleekt. Niet alleen in het passief aanschouwen maar ook het manipuleren van de realiteit die wij ervaren. Ik denk ook wel eens dat het er om gaat om het beste te kiezen, en niet met minder genoegen te nemen, dus in God te geloven bóven de waarzeggerij. Hoe waar het soms ook echt kan zijn wat er wordt gezien, het gaat er om hoevéél er wordt gezien, en waar mensen op kiezen te vertrouwen, dat er niet tegen beter geloven in voor waarzeggerij hoort te worden gekozen. Als je écht gelooft dat God meer kan, dan is waarzeggerij een mindere keuze en waarom zou je die dan maken?
« Laatst bewerkt op: september 08, 2008, 08:00:28 pm door Divinespark »

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #57 Gepost op: september 09, 2008, 09:19:57 pm »
oke dit is mijn overtuiging, overleden zielen blijven niet hangen, en zal je niet bereiken, wat je wel bereikt zijn demonen, die hier met satan op aarde zijn, hij heeft ook een heel mooi "gezicht", verleidingen zijn niet voor niets verleidingen, de mensen die weg uit dit leven zijn zijn al bij god, er zit een groot gevaar in het paranormale, je kan deuren openzetten bij "spelletjes" die onschuldig lijken maar de duivel vrij spel geven met je te spelen, bv glaasje draaien, of medium praktijken, tarot, handlezen

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #58 Gepost op: september 11, 2008, 12:05:21 am »
niet alle mensen zijn bij God, er zijn er ook velen met de demonen en satan in het dodenrijk.

Filippus

• Bekijk profiel
Spiritisme
« Reactie #59 Gepost op: september 12, 2008, 09:39:51 am »
Het gebed "heilige Maria, moeder van God, bid voor ons zondaars, nu en in het uur van onze dood," komt op mij onchristelijk over.
""Toen de vrouw Samuël zag slaakte ze een luide kreet. En de vrouw zeide tot Saul: Waarom hebt gij mij bedrogen? Gij zijt Saul zelf!" (1 Samuël 28:12)
Die vrouw wist een bijzondere gast op bezoek te hebben, want Saul liet geen gestorven dierbare oproepen, maar dé profeet van Israël. Saul had het spiritisme verboden in Israël en zij was waarschijnlijk bang dat hij haar zou laten doden omdat ze deed wat van hem als koning van Israël niet mocht.
Saul was vermomd en gaf haar gratie, maar dat was geen "gratie Bods."