Auteur Topic: Gaven van de Heilige Geest  (gelezen 18317 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gaven van de Heilige Geest
« Reactie #100 Gepost op: juli 15, 2008, 01:53:54 am »
Tja ik ben de gene die jou niet iets kan laten geloven, ik vertel je over wat ik heb gehad in mijn leven en daarin is het een feit (ook een gereformeerde leer) dat een mens iedere dag weerstand van demonen ondervindt. Er staat in de bijbel ook geschreven dat we strijden tegen de verleidingen in ons leven. Daarbij had Paulus het ook over het 'onbewust' zondigen. Je kan al zondigen door een bepaalde gedachte of een dipje op een dag. Vergis je niet, als iemand in woede tegen je tekeer gaat is het nooit lauter mensenwerk. Hoe vaak ik per dag zondig? Ik zou het niet weten joh. Satan houdt het allemaal keurig voor me bij, en Jezus spijkert dat zelfde lijstje doodleuk aan het kruis.

Het is hoe dan ook de bedoeling dat we God steeds meer gaan volgen. Als we dan op een dag zo worden als Elia, dan maken we inderdaad dagen mee dat we zonder geestelijk zwakkere/ zondiger momenten door gaan. Daarbij: de mensen maken het begrip 'zondigen' wel heel zwaar. Vaak zijn het gewoon blunders om van te leren. Als iemand tegen me in woede uit barst en vervolgens zijn excuses aanbied, dan til ik er niet zo zwaar aan. Dat gebeurd iedereen wel eens. Wel dan zal God er ook heus niet meer over in zitten.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: juli 15, 2008, 02:08:28 am »
Divinespark: interessante vragen. Daar gaat de bijbel verder niet zo over in inderdaad. Misschien dat hij dagelijks boodschappen van God doorkreeg waar de demonen actief zijn. Als ik er over na denk dan zie ik een engel van satan als demonen. Maar onreine geesten kunnen we als we niet uitkijken zelf ook zijn. :S

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: juli 15, 2008, 02:11:13 am »

quote:

farao schreef op 14 juli 2008 om 18:49:
[...]

psies, dat verschil tussen bezeten en gebonden had ik nog niet gemaakt, dacht dat dit verschil wel duidelijk was. Thnx voor de aanvulling. Ken je het boek de bevrijder van neil t anderson ook? Die gaat hier helemaal over, hij heeft veel mensen begeleid die niet in de waarheid leefde en die gebonden waren, de leugens geloofde en daardoor een zwak christelijk leven hadden. Toen ze bevrijd werden, konden ze wel volledig voor Jezus leven. Zo belangrijk in Jezus en de waarheid te blijven!!!

Die ga ik eens lezen. Dank je voor de tip!

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: juli 15, 2008, 08:58:10 am »
En als je onbewust aan afgoderij doet, door Heidense afgoden te aanbidden
Ik denk aan Kerst, die wordt op een dag van een afgod geeerdt, de afkomst van de kerstboom, de paaseieren, pasen wordt niet op de 14 nissan gevierd, terwijl dit de juiste tijd is,  we moeten gelijker tijd van de Joden vieren, het was op het feest van pesha dat Yeshua aan het kruis ging
Waar staat er dat men kerst moet vieren, je moet eens polsen wat erop 25 december echt gevierdt wordt, dit feest heeft een andere mom aangenomen, maar de oorsprong is hetzelfde
De kerken hebben de Babylonishe feesten overgenomen, en dit door constantijn
jullie weten toch dat Babylon de Grote hoer wordt genoemd,
Daardoor krijgen demonen recht om woning te maken
Gaat eens na, hoeveel christenen bezit zijn van demonen, je zult er verstelt van staan, hebben al deze zich bewust bezig gehouden met afgoderij, ik ben ervan overtuigd van niet,
Door onbewust mee te doen aan de diensten die gewijdt zijn aan afgoden , worden deze bezeten
Mensen het wordt tijd ; dat we grondig dit allemaal gaan onderzoeken;
En zo Babylon uit ons leven verwijderen

Sil

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: juli 15, 2008, 10:24:59 am »
ja en nee geloof ik. Aan de ene kant neem ik het de kerken van de eerste eeuwen het kwalijk dat ze zoveel van het vroedere heidendom omgebogen hebben naar iets christelijks. Aan de andere kant heb ik met kerst ook een kerstboom thuis staan, maar dan niet om daarmee boze geesten te verjagen, maar gewoon om dat het mooi staat in de woonkamer. Kerst is voor ons een feest waarin we de geboorte van Jezus herdenken. Van de oude Godsdiensten weet ik zelfs niets meer van. Pasen en de Sabbath hebben we op andere datums, maar ook daarin vereren wij geen afgoden. wat eerder een reden van afgoderij is, is de enorme pracht en praal waarmee de kerken waren ontstaan. De machtspositie waarmee het in europa als 'staatskerk' geplant werd. daarmee kwam Amon enorm aan de macht. Een lauwe vorm van staatsgodsdienstigheid kwam op gang waarin iedereen braaf in de kerkbankjes moesten luisteren naar een man die vol van status en vol ornaat hen de hele dienst voorleefte voor "het altaar''.

Het is nu een tijd waarin de gemeenteleden weer betrokken moeten zijn in de gemeente en weer echt volgelingen van de Messias moeten worden. De geestelijke machten serieus moeten nemen en het lauwe vorm van christendom naast zich moeten leggen en vol vuur voor Jezus moeten gaan.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2008, 10:27:00 am door gaitema »

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: juli 15, 2008, 10:51:28 am »
Gait

Waarom is het voor de christen zo moeilijk om de feesten van Yaweh te onderhouden, we feesten toch graag, ja mag daar dan ook echt feesten, maar wat houd ons dan toch iin hemelsnaam tegen
Zo het niet de tegenstander van Yaweh kunnen zijn, en dan maar lachen met de arme christenen, ze zijn onder zijn invloed anderen tijden en feesten aan het vieren
Bekijk het eens van die kant, en doe de feesten zoals Yaweh het heeft ingesteld
In zijn feesten heken je ook Yeshua, hij is in de Feesten verweven,
Elk feest vewijst naar Yeshua, en dit willen we toch, of toch niet!!!!!

Sil

MaVee

• eitje :D
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: juli 15, 2008, 11:13:05 am »
Sil e.a.

't Is misschien een voorbeeld wat mank gaat, maar stel dat ik mijn verjaardag niet vier op de datum dat ik ben geboren, maar op een andere dag. Vier ik dan niet meer mijn verjaardag, maar iets anders (de verjaardag van de buurvrouw bijvoorbeeld)?

En wat moet ik met wat Paulus schrijft in Galaten 4:

8 Toen u God nog niet kende, was u onderworpen aan goden die helemaal geen goden zijn. 9 Hoe is het dan toch mogelijk dat u die God hebt leren kennen, meer nog, door God gekend bent, u opnieuw tot die zwakke, armzalige machten wendt en u daaraan als slaven onderwerpen wilt? 10 U houdt u werkelijk aan vaste feestdagen, maanden, seizoenen en jaren? 11 Ik vrees dat al mijn inspanningen voor u volkomen zinloos zijn geweest.
Galaten 4

en ook in Kolossenzen 2:

16 Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. 17 Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus. 18 Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. 19 Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien. 20 Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? 21 ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – 22 het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. 23 Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging.
Kolossenzen 2

:?

Niet dat ik hiermee een losbandig leven wil propageren, in tegenstelling...
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: juli 15, 2008, 11:23:03 am »
Sil, ik ben het met Mavee eens. Daarbij zijn er gemeentes die alle feesten hebben afgeschaft en van elke zondag een feest voor de Here maken. Het gaat erom dat we de Here aanbidden en Hem alleen. Het is zelfs een belediging om te beweren dat we afgodendienaars zijn.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: juli 15, 2008, 11:38:52 am »
afgoden vereren, ergens voor mijn gevoel gebeurt dat waneer je een o.a. afbeelding vereert, dan denk ik ook aan de afbeelden van god en maria in een kerk, in hoeverre richt je je in gebed naar het beeld van heb je dat nodig? god zit daar niet in, ik heb in het verleden een boeda beeldje gehad, kon er niet van slapen moest het weg doen, niet dat ik in boeda geloof maar alleen het beeld al was bij mij niet op zn plek in hoeverre hou je ook je huis schoon

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: juli 15, 2008, 12:40:01 pm »
Gait

Ga A.U.B na , erzijn genoeg verwijzingen te vinden , die dit bewijzen
Ik kom daar ook uit, ik weet vanuit persoonlijke ondervinding, dat het pijnlijk is om dit te horen, het heeft bij mij ook een tijdje geduurd, voor ik het heb begrepen, maar onderzoek
Maar Yaweh verwijdt niemand, we zijn verblind geweest, ook ik hoorde daar bij, daarom begrijp ik je al te best;
ik heb hier nog een zeer goede verwijzing,
Gait ik schrijf dit uit liefde, en niet om te oordelen
http://coob.forum2go.nl/
Come out of Babylon

Sil

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: juli 15, 2008, 01:25:55 pm »
En wat moet ik met wat Paulus schrijft in Galaten 4:

8 Toen u God nog niet kende, was u onderworpen aan goden die helemaal geen goden zijn. 9 Hoe is het dan toch mogelijk dat u die God hebt leren kennen, meer nog, door God gekend bent, u opnieuw tot die zwakke, armzalige machten wendt en u daaraan als slaven onderwerpen wilt? 10 U houdt u werkelijk aan vaste feestdagen, maanden, seizoenen en jaren? 11 Ik vrees dat al mijn inspanningen voor u volkomen zinloos zijn geweest.
Galaten 4

en ook in Kolossenzen 2:

16 Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. 17 Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus. 18 Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. 19 Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien. 20 Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? 21 ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – 22 het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. 23 Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging.
Kolossenzen 2

MaVee,

deze versen zijn nu het beste bewijs van niet begrijpen wat Paulus juist zegt.

Paulus heeft het tegen heidenen die gewoon waren om afgoden na te lopen,
Ken je de afgoderij, waaruit dezen kwamen;
Nu dezen de feesten en de spijswetten en de Tijden van Jaweh waren gaan doen
Maar er waren tussen hen , die terug gingen naar de afgoden , en die de anderen aanklaagden dat ze de geboden en alles deden, het is tegen hen dat Paulus zich richten, dat ze niet meer onder de feesten van de heidenen, de eetgewoontens van de heidenen, de tijden van het heidedom moesten richten,
daarom zegt hij tegen hen die juist deden zoals Yaweh van hen verwachten, dat ze zich niet moeten laten veroordelen, inzake eten en feesten en tijden,
Het is net andersom, dan er wordt aangeleert in de kerken en gemeentens

bekijk het eens met een andere bril,
wees niet bang om critisch te zijn

Sil

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: juli 15, 2008, 01:37:29 pm »

quote:

naomiaangenaam schreef op 15 juli 2008 om 11:38:
afgoden vereren, ergens voor mijn gevoel gebeurt dat waneer je een o.a. afbeelding vereert, dan denk ik ook aan de afbeelden van God en maria in een kerk, in hoeverre richt je je in gebed naar het beeld van heb je dat nodig? god zit daar niet in, ik heb in het verleden een boeda beeldje gehad, kon er niet van slapen moest het weg doen, niet dat ik in boeda geloof maar alleen het beeld al was bij mij niet op zn plek in hoeverre hou je ook je huis schoon
De rooms Katholieken zien dat weer niet zo. Ze gebruiken het niet als afgodsbeeld, maar als denkbeeld aan iemand. Illustratie van iemand die gelovig bezig was. Ze vragen aan hen om voor hen te plijten bij God. Maar weten ook dat zij geen gebeden kunnen verhoren. Ze doen niets anders dan wanneer je aan iemand anders in je omgeving vraagt voor je te bidden. Dat hebben ze me vertelt. Ze verwachten enkel gebedsverhoringen van Gods wege.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2008, 01:38:26 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: juli 15, 2008, 01:52:32 pm »

quote:

sil schreef op 15 juli 2008 om 12:40:
Gait

Ga A.U.B na , erzijn genoeg verwijzingen te vinden , die dit bewijzen
Ik kom daar ook uit, ik weet vanuit persoonlijke ondervinding, dat het pijnlijk is om dit te horen, het heeft bij mij ook een tijdje geduurd, voor ik het heb begrepen, maar onderzoek
Maar Yaweh verwijdt niemand, we zijn verblind geweest, ook ik hoorde daar bij, daarom begrijp ik je al te best;
ik heb hier nog een zeer goede verwijzing,
Gait ik schrijf dit uit liefde, en niet om te oordelen
http://coob.forum2go.nl/
Come out of Babylon

Sil

Nou ik ben wel zo dat ik dit uit interasse lees. De geschiedenis boeit me hoe dan ook. Toch ben ik gewoon eerlijk. Die man die me vertelde welke demonen me beheersten had het voor geen moment over afgoderij vanuit de kerk. Ik hoop dat je inziet dat God niet vast zit aan een traditie, maar veeleer aan hoe men wel of niet Zijn Wil volgt. Ken je het gedeelte wat Paulus beschrijft over de onwetende volken? De mensen die nog nooit van God en Yeshua gehoord hadden? Onder hen zijn er mensen die hun geweten volgen. Hun geweten klagen hen aan en spreken hen vrij. Gods wetten staan in hun harten geschreven. En dat zijn dan nota bene mensen die niet bewust bidden tot God of Yeshua en de Joodse traditie volgen. Ja ze aanbidden wel een God, maar dan een God die ze niet kennen. Zoals de Samaritanen. Ze leerden een andere Jodendom. Waar er geknoeid was met de regels en de leugen er in was gekropen, en toch waren er onder hen de genen die de God aanbidden die ze niet kennen. Wel ik weet wel degelijk wie God is en weet ook dat ik Zijn wil moet volgen. God is niet afhankelijk van een zuil, maar van een hart die zich prijs geeft aan Hem. Als ik afgoden aanbid, dan zijn dat aardse zaken die ik boven God stelde of aan hem gelijks telde, zoals geld, genot, hang naar vrijheid of het waarmaken van mijn eigen plannen, inplaats van de plannen van God met mijn leven waar te maken.

Uit interesse zal ik alles wel lezen, wees daar maar niet bang voor.

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: juli 15, 2008, 02:17:45 pm »
Gait,
Ik ken die passage zeer goed, Yaweh ziet het hart aan, en HIj zal oordelen, ik niet gelukkig maar, we zouden er nogal een soep van maken

Ik heb hier nog zeer goede verwijzingen van een Messiaanse Jood, dit is enkel onderwijs, je kan hem wel persoonlijke vragen stellen,
Het is geen discutie forum

http://messiaans.christenpagina.nl/    Werner stauder

Sil

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: juli 15, 2008, 05:07:36 pm »
Dank je. Het spijkert mijn kennis weer bij ;)