Eens met elle, op 1 ding na. Die leeftijd van 14. Dat is echt veel en veel te laat. Kinderen van 14 weten alles van seks, of denken dat te weten, en zijn de laatsten die nog iets van hun ouders op dat gebied aannemen.
Maar Abraham doelde ook meer op de technische kant van het verhaal denk ik. Kids van 3 die vragen waar die baby's vandaan komen, kids van 6 die vragen hoe die dan in die buik terechtkomen, en kids van 9 die denken dat je van zoenen zwanger kunt worden. Dat soort vragen komt vanzelf, daarvoor gaan zitten uitleggen werkt niet.
Hetzelfde vind ik trouwens voor het verhaal over hormonen, verliefdheid, lust en gebruik en misbruik. Waarom moet er als 't over seks gaat ineens een apart moment voor ingebouwd worden? Er zijn toch 1001 onderwerpen die je een kind wil meegeven? Ik zie weinig verschil tussen vragen als 'hoe ga ik om met vriendjes, vriendinnen, groepsgedrag, gepest worden of pesten', 'wat doe ik met m'n geld', 'waar ga je heen als je dood bent, en wat dan met de buurman die niet gelooft', etc.etc. Allemaal vreselijk ingewikkelde volwassen onderwerpen waar je toch ook niet aparte 'voorlichting' over geeft?