Auteur Topic: Noachieten  (gelezen 4992 keer)

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
Noachieten
« Gepost op: augustus 01, 2008, 11:28:25 pm »
http://messiaans.christen...ies-werner/noachieten.htm

Citaat:

want het grote doel van de Noachitische beweging is uiteindelijk één wereldreligie (naast het Jodendom), want zij zien het geloof van Noach als de oer-religie. Ook op het Internet komt men tegenwoordig talrijke noachitische websites tegen, waarop deze gedachte wordt verspreid en waarop zelfs christenen wordt wijsgemaakt dat ook zij als niet-Joden eigenlijk Noachiten behoren te zijn. Voorwaarde hiervoor is echter, dat zij afstand moeten doen van hun geloof in Jezus Christus, dat zowel door de Noachiten alsook door de rabbijnen als een vorm van afgoderij wordt gezien, want volgens deze websites zou geen Noachit het in zijn hoofd halen om Jezus (Yeshua) te aanbidden of met haShem, de énige G’d van Israël, te identificeren.
Daarom is het voor mij totaal onbegrijpelijk dat tegenwoordig ook onder talrijke christenen, vooral in de traditionele kerken, de dwaling gehoor vindt, dat zij vrij zijn van de Mozaische Geboden, maar wel de Noachitische Geboden moeten houden.
Mede door eeuwenlange infiltratie van de Noachiten zijn vele christenen in die kerken (zelfs dominees en pastors!) inmiddels zo vrijzinnig geworden dat zij Jezus alleen nog maar zien als een “goed mens met goede ideeën, waar wij veel van kunnen leren”. Zij zien Yeshua niet meer als Zoon van G’d, Koning der koningen en Here der heren en zo laten velen zich helaas overhalen tot de noachitische dwaalleer.

Sil

sil

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2008, 11:41:57 pm »
Wat is een Noachiet-proseliet.
Als je geloofd dat de zonvloed over de ganse aarde ging, dan zijn alle volkeren noachieten inclusief Israël.
Blijft bestaan dat Israël een bijzonder volk is geselecteerd uit alle Noachieten met een opdracht om al deze volkeren bij G, d terug te brengen, dat was dat is en zal zijn in de komende olaam.
Als je geloofd dat Yeshua de meshiah is, datHij het offer was –is voor alle volkeren,dat Hij de leermeester is voor alle mensen,maar zeker voor Zijn Apostelen.
Dan zal Hij hun duidelijk gemaakt hebben wat de bedoeling was –is van Zijn zoonschap.
En als dan Zijn Apostelen dit op schrift stellen, dan moet je er van uitgaan dat ze dit deden onder Zijn inspiratie.
Dan kom ik bij de Noachieten, die bijna alles van de Apostolise geschriften als onwaarheid beschouwen
Of beweren dat het grootste gedeelte niet klopt met de Tenach.
Een van Zijn geliefde apostels legt het dan zo uit.
.
1.Joh.2-18 kinderen, het is de laatste ure, dan die loochent dat Yeshua de Meshiah is deze is de anti christ1. Joh2-22, hij is een leugenaar.
En alle geest die dit niet belijd, die is niet uit G, d, maar dit is de geest v/d anti-christ.1. Joh4-3.

Waarvan u gehoord hebt, dat het zal komen, maar is nu onder ons.
Want er zijn vele verleiders, in deze eindtijd[erchomenon].
Hij is een aardse leugenaar; die zich tegen de waarheid stelt, b.v. Matt Mar. Luc. Joh,bijna al hun geschriften worden als niet de waarheid neer gezet door de z.g.n Noachieten.

Al het kwade in de wereld komt uit ons menselijke hart,kwade gedachten hoererij doodslag gierigheden bedrog lastering onverstand,al deze dingen komen uit ons hart en verontreinigen de mens[ Marc.7:21-23.

Zie ook Rom.1:23-32: 3:9-18 Gal.5:19-21 Ef.2:2,3.
Al die booshedenkomen uit het v/d mensen, omdat ze de waarheid G'd, s veranderen in een leugen van Satan.
Hij Yeshua-Meshiah heeft aan Zijn leerlingen de absolute waarheid door gegeven, door dit te aanvaarden ben je een nieuwe schepping, met een neiging tot het goede, al blijf je nog gevangen in de wet der zonde.
Rom.7 -23.
Met de Meshiah kan men de zonde sterven, en is de oude mens met Hem gekruisigd.
En kan je deel hebben aan de Meshiah.
Dan wordt je door de wet v/d geest des levens in Yeshuah ;Meshiah vrij gemaakt v/d wet der zonde.

Maar er is een die deze verlossing wil tegen werken, door ons te vertellen dat wat Hij leerde aan Zijn Apostelen als niet waar te bestempelen.
Zo wil hij [satan] het offer onvruchtbaar maken, en zijn macht stellen tegenover die v/d Meshiah.
Hij werkt in de zonen der ongehoorzaamheid. Ef.2-2. En wil je overtuigen dat de mens geen verlosser nodig heeft.

Maar Hij spreekt de waarheid in Hem is geen leugen, Hij is de verlosser, de middelaar tussen het schepsel en zijn Schepper.
En niemand komt tot de Vader dan door Hem,Yeshua de Meshiah.
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2008, 11:48:07 pm door sil »

Ilonia

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2008, 01:31:32 am »
Sil,
Als je een topic opent moet je wel de naam eerst goed schrijven:

quote:

Nochieten

Je bedoelt hier Noachieden.
Ten eerst wil ik erop wijzen dat Noachieden geen religie is, maar een levenswijze. Als de kerk zich in het verleden juist meer aan de noachidische geboden had gehouden dan was er veel leed voorkomen geweest. Ten eerste waren er dan niet zoveel scheuring geweest in kerken, want iedereen moet zich minimaal aan de 7 wetten houden. Wat je nu hebt is dat iedere geloofs kerk/gemeente de waarheid heeft. Alleen als je bij bv ZDA ben je gered, maar een JG zal zeggen, nee alleen bij ons ben je alleen gered. Terwijl zij allebei in Jezus geloven. Ten tweede had de kerk nu een heel duidelijk stand punt gehad over het homohuwelijk, want een homohuwelijk kan nooit als je je houd aan de 7 wetten van Noach.(inmorele sexuele relaties). Ten derde was er geen kerken geweest met beelden, ten minste als zij zich aan de 7 wetten hielden.
Ik ken dit niet:Noachied-proseliet , maar het is mi of een Noachied of een proseliet en niet beide. Een Noachied volgt minimaal 7 wetten en een proseliet is iemand die is toegetreden tot het Jodendom.

quote:

dat zij vrij zijn van de Mozaische Geboden
Daar hoef je niet een Noachied voor te zijn. Er zijn christenen die denken zonder geboden toe te kunnen. De site van Werner Stauder is uiteraard niet positief over Noachieden, maar de Thora zegt duidelijk dat er geboden zijn die alleen gelden voor de Israelieten. Net zoals er bij de Israelieten weer aparte geboden gelden voor priesters en niet priesters en voor mannen en vrouwen.

sil

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2008, 08:24:03 am »
En de bijbel wijst en spreek gedurig over Yeshua als verlosser
Hetgeen de noachieten niet willen herkennen
Trouwens je moet geen noachiet zijn , om deze wetten toe te passen, elke mens met normen passen die zo wie zo toe, zelfs de goede Atheist

Niet alleen Werner stauder; al de Messiaanse Joden

Sil

sil

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2008, 08:40:20 am »
Allemaal messiaanse Joden

Hand.4: 4 Maar velen van hen, die het woord gehoord hadden, werden gelovig, en het getal der mannen werd ongeveer vijfduizend.

Hand.21: 20 En zij loofden G'd, toen zij dit hoorden, en zeiden tot hem: Gij ziet, broeder, hoevele duizenden er onder de Joden gelovig zijn geworden en allen zijn zij ijveraars voor de wet;
Dus vòòr het jaar 70, waar er minstens 20.000 Joodse gelovigen in Yeshua

En allen kende de schriften zeer goed

Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2008, 08:41:32 am door sil »

simonida

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2008, 11:03:59 am »
Heb dit alles (dus ook de link) vluchtig doorgenomen en mezelf beloofd dit nauwkeurig te gaan bestuderen.
Dat wat er over Bush gezegd wordt heb ik vaker gehoord en ook dat het Pentagon gebouwd is op de vijpuntige ster, die symbool staat voor de Vrijmetselarij.
Op dit moment heb ik kinderen om me heen, maar op een rustiger tijdstip wil ik erop terugkomen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2008, 12:58:55 pm »
Modbreak:
titeledit
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Ilonia

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2008, 01:15:59 pm »

quote:

Dank je. Het is eigenlijk Noachieden, maar goed.
Sil schreef:

quote:

Trouwens je moet geen noachiet zijn , om deze wetten toe te passen, elke mens met normen passen die zo wie zo toe, zelfs de goede Atheist

Het probleem is dat atheist niet in G'd gelooft en gelooft ook niet dat G'd de wetten heeft gegeven. De maffia houdt ook aan de 7 wetten, maar alleen binnen hun eigen groep. Daarbuiten moorden, stelen enz., maar binnen de groep als ze niet aan de wetten houden moeten ze het nog vaak met de dood bekopen.

simonida,
Als je tijd hebt lees dan ook dit artikel: http://www.hoor-israel.or...-Geboden-Noach-Inhoud.htm
Hier kan Sil ook lezen over de status van de wet en waarom atheist en de maffia de wetten niet kunnen houden.

sil

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2008, 01:36:28 pm »
Ik heb het over de normale fatsoenlijke Atheist,
Overal zijn er slechterikken,
Die kan je bij Jood, Griek, Moslim, Christen, evenoudig gezegd, overal
die houden zich in iedergeval niet aan de 7 geboden van de noachiet

Ik heb het dat een fatsoenlijk mens de 7 wetten van de Noachiet zoal onderhoud, en moet daarom nog geen noachiet zijn

De geboden van Yahweh bestaan uit de 10 geboden
het zijn de tien geboden rechtstreeks door Yahweh aan Mozes gegeven,
Wie zelfs maar een jota veranderd !!!!!!
niets mag bij of afgelaten worden van Yahwehs woord ( de bijbel en ik bedoel daarmee het éérste en het N.T)
En vermits de Noachieten het N.T niet herkennen als zijnde het Woord van Yahweh,

Sil

Ilonia

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2008, 01:56:46 pm »
Sil,

De reden dat een normale fatsoenlijke atheist niet volledig de 7 wetten kan houden is dat hij niet erkent dat G'd de wetten gegeven heeft. Wat is het verschil? Het verschil als een mens denkt dat de wetten logisch zijn dan kan hij ook zeggen, maar voor die bevolkingsgroep geldt de wet niet. Maw hij kan de wetten naar eigen inzicht veranderen. Als een persoon gelooft dat G'd de wetten heeft gegeven dan gelooft degene dat de wetten G'ddelijk zijn. Deze persoon zal niet zeggen dat voor een bepaalde groep de wetten niet geldt.
De zeven wetten zijn ook aan Israel gegeven, als dat niet zo was dan hadden zij nooit op Sinai de Thora ontvangen met de 613 wetten waar de 10 geboden een specifiekatie is aan heel Israel.

Adinomis

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2008, 11:06:59 pm »
De link van Sil en die van Ilonia heb ik beide gelezen. Mijn oordeel over hetgeen ik over de Noachitische regels heb gelezen is dat het totaal onbijbels is en geen enkel relatie vertoont met het verzoenend werk van Jezus Christus. Hoewel er in al die lessen (ik heb er hier en daar wat gelezen) best goede dingen worden gezegd is het niet gebaseerd op de bijbel. Bijvoorbeeld het volgende citaat, wat volkomen vreemd is aan wat de bijbel leert:

Met de eerste zonde van de mens vertrekt de G’ddelijke eer uit deze wereld op naar de eerste hemel.

Met de tweede overtreding: Kaïn vermoordt zijn broer naar de tweede hemel.

Met de derde: Enoch, hij vergrijpt zich aan afgoderij, naar de derde hemel.

Het geslacht van de zondvloed vergrijpt zich aan diefstal. Hij vertrekt naar de vierde hemel.

Achteraf komt de Toren van Babel en Hij gaat naar de vijfde hemel.

Sodom en Gomorra vergrijpen zich aan het invoeren van onrechtvaardig-heid. Gevolg Hij trekt zich terug naar de zesde hemel.

Vervolgens het geval met Sarah in Egypte waaruit blijkt dat men zich daar zonder meer vergreep aan overspel. Toen vertrok Hij naar de zevende hemel, op de verste afstand van deze aarde.

Het voorbeeld van Rambam met het schilderij vond ik wel heel goed gevonden. Toch voel ik veel meer voor hetgeen Werner Stauder over de Noachitische regels schrijft, omdat dit wel bijbels gefundeerd is.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2008, 11:10:59 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Ilonia

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2008, 11:27:42 pm »
Adinomis schreef:

quote:

Bijvoorbeeld het volgende citaat, wat volkomen vreemd is aan wat de bijbel leert:Met de eerste zonde van de mens vertrekt de G’ddelijke eer uit deze wereld op naar de eerste hemel.

In Gen. 3:9 staat: De Eeuwige G'd riep de mens en zei:"Waar ben je?"
Waarop hij (Adam)zei: "Uw stem hoorde ik in de tuin en ik was bang omdat ik naakt was, dus verschool ik mij."
Kunnen wij nu zo met G'd spreken, zoals Adam dat kon? Kunnen wij zo G'ds stem horen, zoals Adam dat kon?
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2008, 11:28:27 pm door Ilonia »

Adinomis

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 04, 2008, 12:16:50 am »
Vermoedelijk kon Adam voor de zondeval vrijuit en onbeperkt met God spreken. Maar ook nu kunnen we Gods stem verstaan omdat Christus de weg naar de Vader geopend heeft. God spreekt door de bijbel en daarom wil ik me ook daaraan houden. Maar God spreekt soms ook in mijn hart.

Heb jij op dezelfde manier als Adam omgang met God?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Ilonia

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 04, 2008, 12:34:54 am »
Adinomis,
Het is duidelijk dat Adam bang was dat G'd hem zag toen Adam zich realiseerde dat hij naakt was. Blijkbaar kon Adam G'd zien en met G'd spreken zoals Adam met Eva sprak. Want waarom was Adam anders zo bang dat G'd hem naakt zag?

sil

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 04, 2008, 08:52:25 am »
 DOOR DE ZONDE

zonde brengt scheiding; Yahweh verbergt zich , Hij kan nu door het Offergaven van Yeshua, en door de H.Geest rechtstrreks terug in onze Harten spreken

Hoe kunnen we weten; dat wat er geschreven staat in de Torah
Waarheid is
Niemand heeft Yahweh gezien,
Het is zijn Geest , die de waarheid in ons openbaart
EN het is op deze wijze dat Yahweh , nu in ons spreekt
Niet meer zoals met Adam & Eva

Maar bij de Wederkomst van Yeshua, zullen we weer het aanschijn van Yahweh kunnen aanschouwen
Teven zullen we weder van de Boom des Levens kunnen eten
Het zal worden een nieuwe Hemel en een nieuwe Aarde

Sil

Adinomis

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 04, 2008, 11:25:27 am »
Ik had dit bericht bij het verkeerde topic gezet.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2008, 11:27:15 am door Adinomis »

Divinespark

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2008, 10:20:27 pm »
Zou het echt zo ongenuanceerd een dwaalleer zijn? Als je van atheïst naar noachiet bekeert, dan ben je tenminste nog in (de juiste) God gaan geloven en zou het een vooruitgang betekenen voor diegene. Vanuit het oogpunt van christenen bekeken zou het een achteruitgang worden gevonden om zich daarbij aan te sluiten.

sil

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 05, 2008, 08:36:12 am »
Zeker's, als men weet dat er van de gelovigen gevraagt wordt om Yeshua als een afgod te zien,
Yeshua is voor de noachiet niet de ware messiah, en wordt Yeshua ontkend als de zoon van Yahweh
Gelovigen worden langzaam in hun denken veranderd, door het N.T te gaan ontkrachten,
Dat er fouten door de vertalingen zijn binnengeslopen is waar
Maar door de grondteksten te gaan bestuderen Hebreeuws en Aramees, en ook het grieks,(deze in mindere maten) zien we dat er niets fout is
Ik heb ook elders een topix geopend , met zogenaamde tegnstrijden,
Deze zijn er ook in het éérste verbond
Dat komt door menselijke vertalingen
Dan heb je nog
Stel we zijn met vieren die een getuigen zijn van een ongeval
A b c d
A zal het uitleggen van wat hij heeft gezien, en wat voor hem belangrrijk was
B C D doen ook elk hun verhaal,
Leg dezen dan naast elkaar, en je kan verschillende uitleggingen krijgen
Zijn die dan tegenstrijdig!!!!!!!
Op het éérste gezicht kunnen er verschillen zijn
Liegen deze vier!!!!!!
Als men de vier niet als één geheel ziet, kan vlug geconcludeerd worden dat ze elkaar tegenspreken, en dat het leugens zouden zijn
Dit is wat er gebeurd
Opletten dus voor de noachieten

Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2008, 11:39:56 am door sil »

Ilonia

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 05, 2008, 11:31:58 am »
Sil schreef:

quote:

Yeshua is voor de noachiet niet de ware messiah
Orthodoxe joden erkennen Jezus ook niet als Messias.

quote:

Maar door de grondteksten te gaan bestuderen Hebreeuws en Aramees, ...zien we dat er niets fout is

Dat is niet helemaal waar. Er zitten fouten in de christelijke vertaling van de Tenach, die niet in de Joodse Bijbel voorkomen.
Daarbij is de NBG vertaling niet eens vertaald samen met Joden.

sil

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 05, 2008, 11:42:23 am »
Door de door Yahwehs opgelegde verblinding klopt dat inderdaad

Sil

Divinespark

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #20 Gepost op: augustus 05, 2008, 08:57:19 pm »
Voor een Noachiet kan het al een vooruitgang zijn als die eerst een atheïst was. Christenen zitten in de luxe dat ze een geloof hebben met de Messias. Maar als je van atheïst naar Noachiet opklimt dan geloof je tenminste eindelijk in God. Dus of mensen zo in een dwaalrichting bewegen met het Noachitische, is volkomen afhankelijk vanuit welk standpunt je het bekijkt. Het kan namelijk een vooruitgang zijn als je überhaupt in de juiste God bent gaan geloven waar je dat misschien eerst nog niet deed.

Lord_Vader

• Christenfundamentalist
    • Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 05, 2008, 10:05:08 pm »

quote:

Ilonia schreef op 05 augustus 2008 om 11:31:

Dat is niet helemaal waar. Er zitten fouten in de christelijke vertaling van de Tenach, die niet in de Joodse Bijbel voorkomen.
Daarbij is de NBG vertaling niet eens vertaald samen met Joden.

Ook in de joodse Tenach (niet de eerste 5 boeken / Tora overigens!) zitten fouten / inconsequenties. Bijv. tussen gedeelten uit Koningen en Kronieken.

Dat vind ik overigens geen enkel probleem.
Mijn les na 2e bezoek Auswitsch: Haat heeft níets maar dan ook níets met liefde te maken. Het zijn géén twee zijden van dezelfde medaille.

Ilonia

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 05, 2008, 11:22:08 pm »

quote:

Lord_Vader schreef op 05 augustus 2008 om 22:05:
[...]

Ook in de joodse Tenach (niet de eerste 5 boeken / Tora overigens!) zitten fouten / inconsequenties. Bijv. tussen gedeelten uit Koningen en Kronieken.

Dat vind ik overigens geen enkel probleem.
O, dat is dan voor het eerst dat ik het hoor. Kan je een voorbeeld geven?

Lord_Vader

• Christenfundamentalist
    • Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 06, 2008, 05:27:12 pm »

quote:

Ilonia schreef op 05 augustus 2008 om 23:22:
[...]

O, dat is dan voor het eerst dat ik het hoor. Kan je een voorbeeld geven?
Pff.. niet zo 1-2-3. Het is op dat andere forum waar jij en ik ook lid van zijn wel eens behandeld in een diep verleden.
Mijn les na 2e bezoek Auswitsch: Haat heeft níets maar dan ook níets met liefde te maken. Het zijn géén twee zijden van dezelfde medaille.

Ilonia

• Bekijk profiel
Noachieten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 06, 2008, 06:47:37 pm »
Lord-Vader,

Ik zal eens kijken.