Ik denk van niet
Yeshua en de Apostelen hielden één voor één de Feesten des Here, en die vindt je terug in Leviticus 23: 1-44
De feesttijden des HEREN, die gij zult uitroepen als heilige samenkomsten, zijn mijn feesttijden.
3 Zes dagen mag arbeid verricht worden, maar op de zevende dag zal er een volkomen sabbat zijn: een heilige samenkomst; generlei arbeid zult gij verrichten, het is een sabbat voor de HERE in al uw woonplaatsen.(lees verder)
We kunnen Pesha vieren, want dat verwees toen al naar Yeshua,
doe het dan wel op de tijden door Yahweh ingesteld,
we kunnen Pinksteren vieren, maar dan wel op shavuot, want dat is de verwijzing naar Pinsteren
Als we de geboorte van Yeshua willen herdenken,
kunnen we dat doen bij het loofhutten= er zijn zeer sterke aanwijzingen dat Yeshua in die Periode zou zijn geboren
Dan gaan we doen wat Yahweh van ons vraagt, en herdenken we zijn Geboorte, zijn sterven en opstanding , en uiteindelijk de uitstorting van de H.Geest
Weg van de feesten op de dagen van afgoden; zelfs als we met goede bedoelingen dit dan zouden vieren
Ik denk dat we Yahweh enkel behagen als;" we zijn Tijden respecteren," en niet de tijden , die onderandere door Constantijn zijn ingevoegd
Sil