Auteur Topic: Messiaanse geloofsbeleidenis  (gelezen 2195 keer)

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
Messiaanse geloofsbeleidenis
« Gepost op: augustus 09, 2008, 12:12:26 pm »
What We Believe
- Our Doctrinal Statement -

These statements we believe to be fundamental and foundational to all that call themselves Children of the God of Israel.

WE BELIEVE ...

* that the Scriptures (Old and New Testament) is the infallible word of YHVH.
    * that YHVH is one, and is expressly manifested in numberless ways, and that all these ways are the one True YHVH. (Deuteronomy 6:4)
    * that Y'shua haMashiach is the Word of YHVH manifested in the flesh.
    * that salvation is by grace through faith, and that only by the shedding of innocent blood is there remission of sins.
    * that Y'shua was born of a virgin by the Holy Spirit (Ruach haQodesh).
    * that the body of Messiah is composed of all those who believe and have committed themselves to Y'shua, the Seed of the woman, from the beginning.
    * that Y'shua is indeed coming back again, so that where He is, we may be also.

Though not crucial to your salvation, we also believe and teach that:

* knowing the culture, language, idioms, and people who penned the scripture is imperative to understanding the New Testament.
    * the New Testament is Y'shua's interpretation of the Tanakh (Old Testament).
    * the work and ministry of the Ruach haQodesh is the same yesterday, today, and forever.
    * law (Torah) has never redeemed, only His grace through faith. The Torah is designed to bless the followers of the God of Israel.
    * YHVH's desire, purpose, care, and will for man has never changed. His laws (teachings and instructions) are for us because He loves us so.

http://www.wildbranch.org/About/belief.htm
http://www.wildbranch.org/
Sil

http://www.wildbranch.org/
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2008, 12:17:51 pm door sil »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2008, 03:50:54 pm »
Heb je de tekst ook in het Nederlands? Want bij mijn weten is de voertaal op dit forum Nederlands.

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2008, 03:56:26 pm »
Spijtig genoeg niet,

mischien zijn er onder ons die deze tekst willen vertalen

Sil

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2008, 06:16:36 pm »
Spijtig dat ik zo weinig tijd heb, anders ging ik er wel even dieper op in. Voor nu volstaat het door op te merken dat de tekst zich uit in nietszeggendheid. Het verplichte, bovenstaande deel valt zó te interpreteren dat katholieken het ook geloven, en voor wat betreft het onderstaande, en dan specifiek dit:

'law (Torah) has never redeemed, only His grace through faith. The Torah is designed to bless the followers of the God of Israel.'

Logisch ook, want Jezus is de wet, zo niet en als je geen doorontwikkeling accepteerd, dan ben ik wel benieuwd naar het antwoord op deze vragen:

In Leviticus 25:44 wordt gezegd dat ik slaven mag bezitten, mannelijk en vrouwelijk, als ze ingekocht worden uit buurlanden. Een vriend van me zegt dat dat slaat op Mexicanen en niet op Canadezen. Kun je dat uitleggen? Waarom kan ik geen Canadezen bezitten?

Ik zou mijn dochter graag willen verkopen als slaaf, zoals dat als sanctie staat beschreven in Exodus 21:7. Wat zou in deze tijd een goede, eerlijke prijs voor haar zijn?

Ik weet dat ik geen contact mag hebben met een vrouw als ze ongesteld is – Lev. 19-24. Het probleem is: hoe weet ik dat? Ik heb het geprobeerd te vragen, maar de meeste vrouwen reageren beledigd.

Wanneer ik een stier op het altaar verbrand als offer, weet ik dat het voor de Heer een aangename geur met zich meebrengt – Lev.1:9. Het probleem is mijn buren. Zij beweren dat de geur niet aangenaam is voor hen. Moet ik ze nu slaan?

Ik heb een buurman die perse op de rustdag wil werken. In Exodus 35:2 staat duidelijk dat hij omgebracht moet worden. Ben ik moreel verplicht om hem zelf om te brengen, of zou ik de politie moeten vragen om dat te doen?

Een vriend van me vindt dat zelfs al is het eten van zeevruchten een gruwel – Lev. 11:10, het is minder gruwelijk dan homoseksualiteit. Ik ben het daar niet mee eens. Kun je hier over oordelen? Zijn er ‘gradaties’ in gruwelijkheid.

In Lev. 21:20 staat dat ik niet bij het altaar van God mag komen als ik niet goed kan zien. Ik moet toegeven dat ik een leesbril heb, moet mijn zicht 100% zijn of is er ruimte voor discussie hier?

De meeste van mijn mannelijke vrienden onderhouden hun haar, zelfs het haar rond hun slaap. Nu is dit duidelijk verboden volgens Lev. 19:27. Hoe zouden ze omgebracht moeten worden?

Ik weet van Lev. 11:6-8 dat het aanraken van een dood varken me onrein maakt, maar mag ik nog wel football spelen als ik handschoenen draag?

Mijn oom heeft een boerderij. Hij overtreedt Lev. 19:19 omdat hij twee verschillende gewassen verbouwt op dezelfde akker. Zo ook zijn vrouw; zij draagt kleding gemaakt uit verschillende soorten stoffen (katoen/polyester). Hij vloekt en spot ook veel. Is het werkelijk noodzakelijk dat we het hele dorp samenbrengen om hen te stenigen? – Lev.24:10-16. Zouden we hen niet gewoon kunnen verbranden met alleen de familie, zoals we doen met mensen die slapen met een aangetrouwd familielid? (Lev.20:14)
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

drentenaar

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2008, 06:19:35 pm »

quote:

sil schreef op 09 augustus 2008 om 15:56:
Spijtig genoeg niet,
mischien zijn er onder ons die deze tekst willen vertalen
Sil

Voor we een poging wagen vanuit het Engels in het Nederlands te vertalen,
lijkt het me van belang om eerst eens de titel van dit topic in correct Nederlands weer te geven:

Dus: 'Messiaanse geloofsbelijdenis'.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2008, 06:20:16 pm door drentenaar »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2008, 07:42:20 pm »
De spelling maakt me geen biet uit, wel hoop ik dat we respectvol met elkaar omgaan. Misschien kan Sil uitleggen hoe zij met de wetten omgaat. Zij gaat serieus met haar geloof om en kan gerust wel op een redelijke wijze het omgaan met de geboden verklaren. Aan de andere kant geld dat ook voor Sil natuurlijk. Ook de katholieke en protestantse bezoekers zoals ik gaan hier serieus met ons geloof om en we zijn absoluut geen afgoden aanbidders en zijn absoluut niet los van God of gebod. evenzo als onze Noachidische bezoekster die ook niet gevoelloos is en door God geschapen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2008, 08:02:49 pm »
Modbreak:
Dit topic lijkt me niet passen binnen de Richtlijnen Gereformeerd Leven . Omdat het ook geen aanzet tot discussie levert, en ook nog eens in het engels is, gaat hij dicht. Iets meer moeite om een discussie op gang te brengen zou een boel schelen. Zie ook de faq http://forum.gkv.nl/forum/faq?data[faqid]=4