Auteur Topic: eenzijdigheid forum  (gelezen 3641 keer)

Thorgrem

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Gepost op: augustus 11, 2008, 10:06:06 am »
Nav het volgende bericht:

quote:

markopc schreef op 11 augustus 2008 om 02:07:
Pardon, maar ... is het onderwerp op dit forum altijd hetzelfde, uiteindelijk over "messiaanse joden"?  Het is niet mij duidelijk wat dat heeft met de huidige vraag te doen.

Toen ik dit las wist ik dat ik niet de enige was die het forum bijzonder eentonig vind worden. Alle onderwerpen gaan eigenlijk over dit onderwerp of lopen er op uit. Zo te zien heeft maar weinig volk hier trek in of het interesseert men gewoon niet (zoals mij) en laat dan maar niets van zich horen. Dat geeft de doodsheid van het forum wel een beetje voor mij aan en dat is spijtig.

Ik benader dit topic altijd via de actieve topics lijst en dan bij dat aanschouw ontgaat mij de zin om te posten al vrij snel.

Hebben meer mensen hier last van, en zo ja is daar een oplossing voor?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2008, 10:11:31 am »
Ik heb er ook last van inderdaad en de oplossing lijkt mij het starten van onderwerpen die niks te maken hebben met messiaanse joden waarbij er van onze kant uiteraard gemodereerd moet worden op offtopic reacties.

Momenteel heb ik mijn hoofd voornamelijk vol met luiertjes en voedingen dus verwacht het niet van mij voorlopig, sorry  :)
Bombus terrestris Reginae

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2008, 10:13:36 am »
Het eentonige komt door de genen die posten denk ik. Juist de discussie met andersdenkenden maakt discussie's interessant. want als ik in discussie ben met gelijkgezinden, dan zijn we snel uitgesproken. Wat mij irriteerd is steeds weer dat oordelende vinger waar telkens tegen aangelopen wordt op deze forum. Dan vraag ik me af of die gene die oordeelt wel door heeft wat die aan het doen is. Als dat te lang duurt wordt iedereen prikkenbaar en vergaat de interesse in elkaar vanzelf.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Promtus

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2008, 10:59:58 am »
Het is tegenwoordig ook mode geworden om grote lappen tekst van andere websites te posten, zonder duidelijk aan te geven waarover gediscussieerd moet worden. Ja dan verzand je snel in een onduidelijke discussie.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:22:50 am »
De afgelopen 2 weken zijn elle en ik op vakantie geweest, en blijkbaar was dat geen handig moment. Ik zal deze week wat zooi gaan opruimen en wat mensen aanspreken op hun postgedrag. Hopelijk gaat dat helpen.

Overigens zou het heel erg helpen wanneer mensen eens gebruik maken van Topic Report (handje naast de titel) wanneer ze ergens een probleem mee hebben. Als moderatoren geen tijd hebben gaan ze er vaak vanuit dat een topic zonder TR's wel goed zal zijn.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2008, 11:23:57 am door Pooh »

Thorgrem

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:35:30 am »

quote:

Pooh schreef op 11 augustus 2008 om 11:22:
De afgelopen 2 weken zijn elle en ik op vakantie geweest, en blijkbaar was dat geen handig moment. Ik zal deze week wat zooi gaan opruimen en wat mensen aanspreken op hun postgedrag. Hopelijk gaat dat helpen.

Overigens zou het heel erg helpen wanneer mensen eens gebruik maken van Topic Report (handje naast de titel) wanneer ze ergens een probleem mee hebben. Als moderatoren geen tijd hebben gaan ze er vaak vanuit dat een topic zonder TR's wel goed zal zijn.
Vakantie moet altijd kunnen natuurlijk. Zeker aangezien jullie volgens mij op vrijwillige basis werken. :) Ik heb geen probleem met alle topics afzonderlijk, maar het probleem voor mij is de opeenhoping van al die topics. Beter lijkt het mij om er 1 centraal topic van te maken.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2008, 12:06:05 pm »
Ik heb ook niet erg mn best gedaan discussies hier boeiend te houden. Nou ja, dat zie je ook wel aan de topics waar ik wel reageer: voornamelijk chat en uiteraard mn eigen blog. En de topics die mij niet boeiden, heb ik dus ook maar links laten liggen ipv TR's aan te maken. Ik zal proberen in het vervolg weer wat scherper te worden hierop
computerfout: een vreemde een in de byte

drentenaar

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2008, 03:21:39 pm »
Dit Forum is er wat levendigheid en variatie het laatste jaar zeker niet op vooruit gegaan. Daarnaast zijn er andere Fora die royaal ruimte geven aan relevante topics voor users van gereformeerde snit.
Vandaar dat ik hier - zeker vergeleken met een jaartje of wat geleden - weinig meer van me laat horen.
En ... op TR's wordt niet gereageerd!!!
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2008, 03:22:44 pm door drentenaar »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2008, 03:24:36 pm »

quote:

drentenaar schreef op 11 augustus 2008 om 15:21:
Dit Forum is er wat levendigheid en variatie het laatste jaar zeker niet op vooruit gegaan. Daarnaast zijn er andere Fora die royaal ruimte geven aan relevante topics voor users van gereformeerde snit.
Waarom is daar hier geen ruimte voor? Ik geef toe dat er niet veel gebruik van wordt gemaakt, maar ruimte is er genoeg.

quote:

Vandaar dat ik hier - zeker vergeleken met een jaartje of wat geleden - weinig meer van me laat horen.
Dat is jammer.

quote:

En ... op TR's wordt niet gereageerd!!!
Er zijn wat problemen met TR's geweest sinds de nieuwe software, maar het zou alweer een hele tijd goed moeten gaan. Kun je een voorbeeld geven van een TR waarop niet gereageerd is?
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2008, 03:24:45 pm door Pooh »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2008, 05:17:26 pm »
Eenzijdigheid van het forum ligt m.i. ook aan de users. Zijn steeds dezelfde users aanwezig met een nieuw topic, dak is de kans groot dat daar steeds dezelfde onderwerpen in terugkomen.
Dus hoe meer users, des te meer divers het forum zal zijn.
En iedereen is welkom en kan een topic starten......
In de vakantietijd lijkt het me ook niet het juiste moment om te kijken of het 'normale' aantal users er nog is die regelmatig post.

Verder was ik een paar weken met vakantie en toen ik terug was hadden we nog vakantie met alle drukte van dien. Vandaar dat ik de laatste tijd niet heel actief was.... En wrs zijn er meerderen zo.
BTW heb ik laatst ook users teruggezien die ik heel lang niet heb gezien.
Het is vaak een kwestie van ups en downs...
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2008, 05:19:40 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Adinomis

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2008, 05:56:46 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 11 augustus 2008 om 17:17:

BTW heb ik laatst ook users teruggezien die ik heel lang niet heb gezien.

Ik was ook zo'n user die lang niet op het forum was geweest. Maar dit onderwerp boeide me. Ik heb er best wat van geleerd.

Maar ik begrijp best dat de veelheid van berichten en bepaalde oordelen tot irritatie leidde.

Misschien kan het nog eens ter sprake komen als het in betere banen wordt geleid.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2008, 06:05:06 pm »
Mijn vingers jeukten idd wel om in te grijpen, ben alleen te laks geweest om er TR's tegen aan te gooien. En zolang ik geen mod ben kan ik natuurlijk niet zelf ingrijpen (overigens sta ik niet echt te springen om mod te worden, al was het maar om de schijn van vriendjespolitiek te vermijden, maar zou geen nee zeggen als ik er toch voor gevraagd zou worden)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2008, 07:14:40 pm »
Het was ook veel in GL waar ik geen mod ben en die andere topics waren veelal toen ik met vakantie was, gestart.
In BF heb ik wel af en toe ingegrepen.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Ilonia

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2008, 08:36:29 pm »
Het valt me nu wel op dat het gelijk hier een stuk rustiger is. :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2008, 10:16:59 am »
Wat me ook opvalt is dat we nu weer iemand aan het verliezen zijn. Tja, zo gaat het leven.

Adinomis

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #15 Gepost op: augustus 12, 2008, 10:44:46 am »

quote:

gaitema schreef op 12 augustus 2008 om 10:16:
Wat me ook opvalt is dat we nu weer iemand aan het verliezen zijn. Tja, zo gaat het leven.
Ja, dat vind ik ook verdrietig. Eigenlijk zou er eerst contact moeten zijn voordat alles afgesloten wordt. De bijbelse weg ook voor het forum.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #16 Gepost op: augustus 12, 2008, 11:08:56 am »
Heb je enig idee wat er achter de schermen gebeurt? Enig idee of en hoe de crew contact heeft (gehad) met de persoon op wie jullie nu doelen? Heb je wel enig idee van hoe dit forum werkt?

Adinomis

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #17 Gepost op: augustus 12, 2008, 12:07:38 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 12 augustus 2008 om 11:08:
Heb je enig idee wat er achter de schermen gebeurt? Enig idee of en hoe de crew contact heeft (gehad) met de persoon op wie jullie nu doelen? Heb je wel enig idee van hoe dit forum werkt?
Nee, dat idee had ik niet. Mijn excuses!

Ilonia

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #18 Gepost op: augustus 12, 2008, 02:08:47 pm »
Maar het is toch logisch dat degene die mod. is ook kontakt heeft met de user? Ten minste dat zo ik doen. Vooral als het om zoveel topics gaat.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #19 Gepost op: augustus 12, 2008, 02:46:09 pm »
Als we ingrijpen hebben we meestal ook contact met de user, zeker als het om een nieuweling gaat. Ik had al gesignaleerd dat er even contact opgenomen moest worden maar had daar op dat moment verder geen tijd voor. Een ander van de crew heeft dat vervolgens gedaan.
We hebben intern overleg. :)

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #20 Gepost op: augustus 12, 2008, 05:37:14 pm »
Ik ben het helaas eens met de topic-starter.
Wat mij overigens in het bijzonder irriteert, is dat er relatief vaak statements worden gemaakt zonder dat deze met steekhoudende argumenten worden onderbouwd. Vragen aan de betreffende gebruiker worden niet of nauwelijks door de betreffende gebruiker beantwoord. Het heeft blijkbaar zelfs geen zin om vragen driemaal te herhalen, want er wordt gewoon doorgebanjerd totdat het onderwerp verandert. Ik weet niet of het onkunde is of onwil, maar het is zeer afstotelijk in mijn ogen.
Ik laat de betreffende gebruiker in haar waarde, maar indien discussie wordt vervangen door statements, kan ik de betreffende gebruiker als discussie-partner onmogelijk langer serieus nemen.

Wat er aan kan worden gedaan? Met betrekking tot het issue dat de topic-starter aankaart, kunnen misschien de moderators even wat strenger modereren.

Ilonia

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #21 Gepost op: augustus 12, 2008, 09:39:27 pm »
Ik ben het met je eens Suighnap, maar je kan het aan Ester vragen,dat deed ze ook op een ander forum. Ze zal nooit op de postings van Ester of iemand anders die zo met agrumenten komt in gaan. Want dat durft ze niet naar mijn idee.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #22 Gepost op: augustus 13, 2008, 12:01:53 am »
ach, het loopt vast wel weer :)
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2008, 12:08:20 am door gaitema »

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2008, 09:08:15 am »
zolang we ook maar respect voor elkaar houden, en een beetje begrip?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #24 Gepost op: augustus 14, 2008, 09:40:00 am »
Ik hoop dat iedereen zo wijs zal zijn.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #25 Gepost op: augustus 14, 2008, 11:42:51 am »

quote:

Suighnap schreef op 12 augustus 2008 om 17:37:
Wat er aan kan worden gedaan? Met betrekking tot het issue dat de topic-starter aankaart, kunnen misschien de moderators even wat strenger modereren.
Voor de zoveelste keer: Maak gebruik van Topic Report. Geen reports leveren bij mods al snel het idee dat de gebruikers het wel goed vinden gaan. Als users zich massaal ergeren aan het verloop van een draadje, schrijf dan gewoon een report.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #26 Gepost op: augustus 14, 2008, 03:07:48 pm »
in iedergeval mooi om mee te nemen in gebed

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
eenzijdigheid forum
« Reactie #27 Gepost op: augustus 15, 2008, 09:14:29 am »
ik ben ff wat minder geweest maar blijf volhouden, het forum geeft me toch dat xtratje bedankt iedereen