Auteur Topic: hoe gaan we met dieren om  (gelezen 2070 keer)

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
hoe gaan we met dieren om
« Gepost op: augustus 26, 2008, 09:39:06 am »
naast het mensenleed, worden we ook veel geconfronteerd met dierenleed, gelukkig zijn er mensen die zich hiervoor inzetten, persoonlijk ben ik hier heel gevoelig voor, er zit voor mijn gevoel een bepaald onschuld in dieren, vervelende dingen die ik meemaak raak ik vaak moeilijk kwijt, ik bid dan voor die situatie, hoe gaan jullie hiermee om?

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2008, 09:55:42 am »

quote:

naomiaangenaam schreef op 26 augustus 2008 om 09:39:
naast het mensenleed, worden we ook veel geconfronteerd met dierenleed, gelukkig zijn er mensen die zich hiervoor inzetten, persoonlijk ben ik hier heel gevoelig voor, er zit voor mijn gevoel een bepaald onschuld in dieren, vervelende dingen die ik meemaak raak ik vaak moeilijk kwijt, ik bid dan voor die situatie, hoe gaan jullie hiermee om?

Op de terugweg naar huis van vakantie raakte twee auto's voor ons een hert op volle snelheid (zo'n 150/160). Het was donker dus toen het hert opengereten bij ons voor de koplampen kwam was het wel even schrikken. Wij reden er overheen. Het dier was waarschijnlijk op slag dood. Op zo'n moment hoop ik wel dat het voor het dier zo pijnloos mogelijk was, maar ook dat de schade voor de voorste mensen beperkt is. Wij zijn de dag erop naar de garage gegaan en aan onze auto was niets kapot, op de onderkant zat echter wel veel bloed en haar.
Ik bid ook wel eens voor dieren, maar kan op zich ook wel hard zijn als het nodig is.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2008, 01:21:19 pm »
ik baal gewoon dat de mens steeds meer inneemt van de wereld, en dan verbaasd of geirriteerd reageren op de dieren, alsof alles moet wijken voor de mens, in de lucht op het land en ook in het water is geen dier meer veilig, dan heb ik het nog niet eens over de bewuste wreedheden die mensen uitvoeren voor eigen vermaak

Harold-2

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2008, 10:18:35 pm »
Dieren zijn een onderdeel van Gods schepping, dus daar hoor je bewust mee om te gaan, net als je dat hoort te doen met andere dingen in de schepping.

Alleen is aan deze wereld door de mens denk ik al te veel verkl*#t...

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2008, 10:14:44 pm »
Gelukkig hebben we de dierenambulance nog!

har03

• leef, hoop, ervaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2008, 05:37:34 am »
Ik sla wel eens stiekem muggen dood!! Zelfs wanneer ik er niet zeker van ben dat ze me gaan prikken.
leef vandaag, hoop op morgen, met de ervaring van gisteren.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2008, 10:23:34 am »
dat vind ik een goede har03, ik heb gister verwoede pogingen gedaan een grote ramenwasser naar buiten te krijgen, en hij bleef maar terug komen, aaargh toen heb ik hem geplet, voelde me wel schuldig, god heeft alles gemaakt maar ik heb wel moeite met muggen wespen, vlooien, luizen, en ben bang voor spinnen, en kakkerlakken wat moet ik daarmee? tips?
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2008, 10:24:33 am door naomiaangenaam »