Vanwege de ,,modbreek" (en de dreigende sluiting van dit onderwerp) en wegens de vele meningen zal ik even reageren: Eerst Divine Spark: Gewoon, zoals een kind het opvat, letterlijk. Zwever: Of dit een ,,hemelpoorttest" is laat ik aan God Zelf over. En de modbreek: Ik heb in de Bijbel gelezen, in Joh. 20, verzen 24-29, dat Hij in levenden lijve is opgestaan, gewoon, zoals het daar staat. Ik stelde deze vraag omdat dit door het grote merendeel van de priesters, dominees, pastoors en gelovigen wordt ontkend en verworpen, omdat men zich dat niet wil/kan voorstellen. De apostel Paulus waarschuwt dat ,,als Jezus niet opgestaan is zijn wij zonder hoop en leven we nog in onze zonden". Het is de basis van de redding en lichamelijke opstanding van iedere gelovige. Dus: Leest maar wat Jezus zei tegen Thomas, en ga het niet met andere teksten bestrijden. Ik moet zeggen dat ik wel heel blij werd dat er hier nog enkelen zijn die dit voor 100 % beamen (Sil, Adinomis,Zwever), ik had dit niet verwacht. Vriendelijke groet: Gerard.