Auteur Topic: ziekte  (gelezen 4257 keer)

zwanels

• Bekijk profiel
ziekte
« Gepost op: september 21, 2008, 04:30:21 pm »
Hoi allemaal.

dit is een tweede poging van mij, waarschijnlijk heb ik vanmorgen iets niet goed gedaan.
Ben  een nieuweling, en sinds januari in bezit van een vervelende diagnose, nl manisch depressief. en dat heeft ook gevolgen voor mijn geloofsleven.
Ook al ben ik aangesloten bij een lotgenotenforum, het is zo belangrijk om ook vanuit Gods Woord te kunnen praten.

Ziekte is trouwens niet alleen maar negatief, ik voel me in alle kwetsbaar heid vaak heel dicht bij God. Niets zelf te hoeven doen voor mijn ziel en zaligheid, maar dit in alles mogen verwachten van Hem.
Bedankt voor t lezen. zwanels

Pinkeltje

• Bekijk profiel
ziekte
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2008, 04:49:51 pm »
Welkom, zwanels. Geweldig dat je zoveel vertrouwen hebt in God. Vertrouwen is sowieso lastig, maar ik denk dat je als je (manisch-)depressief bent daar nog meer moeite mee kunt hebben.
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Bouwe

• cristen zijn
    • Bekijk profiel
ziekte
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2008, 09:02:42 pm »
hoi zwanels
Manisch depressief is bij mij ook wel eens geconstateerd.
Maar het manische dan in lichte mate,en het depressive daar in tegen ernstig.
Wel is het zo dat ik dat al weer 11 jaar geleden achter me heb kunnen laten.
Ik ben nu vrijwilliger bij ex6; www.ex6.nl
Waar ook een lotgenoten forum is,maar dan meer voor suicidale mensen en zij die het geweest zijn,zo als ik.

Het is mooi dat jij je zo dicht bij God voelt,dat gevoel heb ik niet gekend,in die periode's.

Bouwe
OKmm

pimmie

• Bekijk profiel
ziekte
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2008, 08:30:16 pm »
Beste broeder of zuster,
Geldt bij jullie in de kerk -wanneer iemand ziek is- ook het gebruik, dat vermeld staat in Jacobus 5 : 14, 15 ?
In het begin van de ziekte die mij overkwam, heb ik er de grootste moeite mee gehad, om mij aan de inhoud van dit vers te onderwerpen. Toen ik mij uiteindelijk had laten zalven door twee broeders, zijn er al twee van de kwalen die bij de ziekte horen, genezen.
Wat vinden jullie: moeten wij ons daar niet in gehoorzaamheid aan onderwerpen, aangezien Gods Woord dit aangeeft ?

Gods Zegen gewenst,

JeeWee

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
ziekte
« Reactie #4 Gepost op: november 14, 2008, 12:54:52 am »

quote:

pimmie schreef op 13 november 2008 om 20:30:
Beste broeder of zuster,
Geldt bij jullie in de kerk -wanneer iemand ziek is- ook het gebruik, dat vermeld staat in Jacobus 5 : 14, 15 ?
In het begin van de ziekte die mij overkwam, heb ik er de grootste moeite mee gehad, om mij aan de inhoud van dit vers te onderwerpen. Toen ik mij uiteindelijk had laten zalven door twee broeders, zijn er al twee van de kwalen die bij de ziekte horen, genezen.
Wat vinden jullie: moeten wij ons daar niet in gehoorzaamheid aan onderwerpen, aangezien Gods Woord dit aangeeft ?

Gods Zegen gewenst,

JeeWee
Een aantal kerken (waaronder de GKv) zijn deze zalving jammerlijk vergeten de afgelopen decennia.
Het is zeer de moeite waard om je vertrouwen met deze teksten op GOD te stellen! Je mag (moet?) er ook gewoon om kunnen vragen in je gemeente.
Het is een christelijke opdracht volgens mij.
Mail me maar als je wat wilt weten

Adinomis

• Bekijk profiel
ziekte
« Reactie #5 Gepost op: november 14, 2008, 11:24:59 am »
Beste Zwanels,

Mooi dat je de problemen rond je depressiviteit met gelovigen wilt delen. Onze eerste reactie zal  m.i. moeten zijn om je bij God te brengen.

Je schrijft dat de depressiviteit invloed heeft op je geloofsleven en dat is ook meestal het geval. Vervolgens schrijf je ook - en dat is heel bijzonder! - dat je je in die zwakheid toch heel verbonden voelt met God. Je hoeft niets!  Daar mogen we voor danken! Dat is een gave van Hem!

Het is een bekend feit dat juist het gevoelsleven, maar ook het denken ontregeld is in zo'n situatie. Gevoel en geloof wordt dan vereenzelvigd.

Welke invloed heeft het volgens jou op je geloofsleven?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Adinomis

• Bekijk profiel
ziekte
« Reactie #6 Gepost op: november 16, 2008, 01:43:35 pm »
Beste Zwanels,

Af en toe denk ik na over wat je hebt geschreven. Je vertelde dat je je heel dicht bij God voelde. Het lijkt tegenstrijdig, maar dat wat je voelt kan tijdens een depressie mogelijk een gevaarlijk effect hebben. Is het dat wat je wilde zeggen?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Bouwe

• cristen zijn
    • Bekijk profiel
ziekte
« Reactie #7 Gepost op: april 02, 2009, 08:56:21 pm »

quote:

Bouwe schreef op 19 oktober 2008 om 21:02:
hoi zwanels
Manisch depressief is bij mij ook wel eens geconstateerd.
Maar het manische dan in lichte mate,en het depressive daar in tegen ernstig.
Wel is het zo dat ik dat al weer 11 jaar geleden achter me heb kunnen laten.
Ik ben nu vrijwilliger bij ex6; www.ex6.nl NORML" class="bbc_link" target="_blank">www.ex6.nl[/NORML]
Waar ook een lotgenoten forum is,maar dan meer voor suicidale mensen en zij die het geweest zijn,zo als ik.

Het is mooi dat jij je zo dicht bij God voelt,dat gevoel heb ik niet gekend,in die periode's.

Bouwe
OKmm

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
ziekte
« Reactie #8 Gepost op: april 02, 2009, 09:11:17 pm »
Modbreak:
Aangezien Zwanels al bijna een half jaar niet hier online geweest is en het kicken van oude topics zonder nieuwe inbreng niet echt gewenst is, gooi ik deze topic dicht. Mocht Zwanels toch willen reageren, dan kan dat in een nieuwe topic
computerfout: een vreemde een in de byte