Dit wordt mijn eerste bericht op dit forum, ben al lang niet meer op een forum geweest, heb het gevoel dat ik het weer moet doen, ben ik er weer meer inhoudelijk mee bezig. ik hoop in ieder geval op leerzame gesprekken

maar om op het onderwerp te reageren:
persoonlik vind ik het erg belangrijk dat je op de dingen gewezen wordt waar je je het liefst eigenlijk niet mee bezig houd.
Ben een aantal keer vol geraakt onder een preek dienst, op enkele momenten kon ik wel in elkaar stoorten, maar daar zit ook de troost bij.
De dominee of predikant moet niet naar de menselijke wil preken, meestal voel je wel of iets eigenlijk wel of niet klopt.
Als de waarheid maar gepreekt wordt.
Zelf vind ik het het fijnst als ze ook verhalen vertellen uit hun dagelijks leven, om een punt duidelijk te maken.
Daar voel ik me altijd sterk tot aangetrokken, mede omdat het waarschijnlijk ook beter te begrijpen is.
En het rustig preken, soms wordt er iets te druk gepreekt, dan vind ik het wat moeilijker te volgen.
Maar elke manier die door woord en geest is, roept vertelt en waarschuwd.
als ik het zo goed verwordt, hoop weer in rust mijn gedachten de aankomende tijd te kunnen verworden.
Bij leven en welzijn