Auteur Topic: opbiechten  (gelezen 1344 keer)

jesseobb

• weetikniet
    • Bekijk profiel
opbiechten
« Gepost op: oktober 15, 2008, 09:58:25 pm »
ik ben jesse ben  14 jaar.
en voel me schuldig.
ik ben niet gedoopt  maar voel me wel   christenen is dat erg zoja bid  ik voor  het vergeven van me  zonde.
als we het over zonde hebben   ik heb  zoveel zonde begaan zoals   naar vmbo-t gaan  misschien havo   ik voel me schuldig.
ik wou dit opbiechten naar god en jullie wat is jullie mening hier over.
wat ik ook als zonde zie is  me gedrag op school en  me kleren  en  wat ik elke dag doe ik vergeet altijd te bidden   het spijt me erg  ik heb me zelfs een tijd niet christennen gevoeld  denken jullie dat god me zal  vergeven:( snel antwoord alstublieft
jesse

Adinomis

• Bekijk profiel
opbiechten
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2008, 10:27:13 pm »
Beste Jesse,
Je zondig voelen is iets waarmee je inderdaad naar God toe moet gaan. Het is ook goed dat je het hier hebt uitgesproken. Het grote probleem in de wereld is dat mensen zich niet schuldig of zondig voelen en daarom geen God nodig hebben.

God kan juist wel iets met mensen die zich schuldig voelen. Die weten dat ze het offer van Jezus nodig hebben. God vergeeft als je Hem je zonden belijdt en een beroep op het offer van Jezus doet. Dan is het een heerlijk gevoel als je van je schuld bevrijd bent.

Natuurlijk moet je niet doorgaan met dingen die zondig zijn. Vraag God om je daarbij te helpen. Maar een schoolkeuze...... is dat ook verkeerd? Natuurlijk kan iemand zich vergissen als hij iets beslist. Dan probeer je er toch iets van te maken. Als dat niet mogelijk is, is er toch wel een ouder, een dekaan of een mentor met wie je het kunt bespreken? Samen naar een oplossing zoeken. Betrek God in alles wat je doet.

Dit staat in de bijbel:

quote:

Spreuken 3: 5 en 6 :
Vertrouw op de HEER met heel je hart,
steun niet op eigen inzicht.
Denk aan Hem bij alles wat je doet,
dan baant hij voor jou de weg.
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2008, 10:28:37 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Thorgrem

• Bekijk profiel
opbiechten
« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2008, 11:28:46 pm »

quote:

jesseobb schreef op 15 oktober 2008 om 21:58:
en voel me schuldig.
ik ben niet gedoopt  maar voel me wel   christenen is dat erg zoja bid  ik voor  het vergeven van me  zonde.
als we het over zonde hebben   ik heb  zoveel zonde begaan zoals   naar vmbo-t gaan  misschien havo   ik voel me schuldig.
wat ik ook als zonde zie is  me gedrag op school en  me kleren  en  wat ik elke dag doe ik vergeet altijd te bidden   het spijt me erg  ik heb me zelfs een tijd niet christennen gevoeld  denken jullie dat god me zal  vergeven:( snel antwoord alstublieft

God zal je vergeven wanneer je oprecht berouw hebt. Dat je niet gedoopt bent wil niet zeggen dat je een slecht mens bent. Als je straks volwassen bent kun je zelf de keuze nog maken om alsnog gedoopt te worden.

Ik heb mij ook een lange tijd niet christen gevoeld, ondanks dat ik wel gedoopt ben.  Ik heb mij weer verenigd met God doormiddel van de Biecht. Maar onthou dat oprecht berouw voldoende is om vergeving te ontvangen. En probeer je leven te beteren nu je tot inzicht bent gekomen.

jesseobb

• weetikniet
    • Bekijk profiel
opbiechten
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2008, 05:01:32 pm »
danku  allen   ik zal met heel me hard eerlijk zijn tegen god
groetjes jesse
jesse

jesseobb

• weetikniet
    • Bekijk profiel
opbiechten
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2008, 05:30:10 pm »
ik heb nog een vraag voor u, eigenlijk kan ik deze niet stellen .
soms heel soms twijfel ik aan god hoe erg het ook is:(
ik denk in theorie dat hoe kan het dat  we een god hebben  ik vind het wel beetje raar want   we geloven in de bijbel  en wie heefd de bijbel gegeschreven een mens denk ik, enzo veel vertrouwen in de mensheid heb ik nou ook weer niet.
kijk nog ene theorie waar ik uit denk, wie is god wat is god als  god nou een bovenmenselijk mens  zal zijn ofzo dan moet god een vader hebben of moeder   wat dan ook iets kan niet bestaan  zonder iets .
ik leg het een beetje vreemd uit sorry daar voor maar   ik snap ook niet  hoe kan de aarde  onstaan   uit de oerknal tog en hoe is de oerknal ontstaan? en hoe is god dan onstaan? sorry voor deze vragen ik zou het fijn vinden als iemand deze beantwoord.
jesse

Thorgrem

• Bekijk profiel
opbiechten
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2008, 06:00:14 pm »

quote:

jesseobb schreef op 16 oktober 2008 om 17:30:
ik denk in theorie dat hoe kan het dat  we een god hebben  ik vind het wel beetje raar want   we geloven in de bijbel  en wie heefd de bijbel gegeschreven een mens denk ik, enzo veel vertrouwen in de mensheid heb ik nou ook weer niet.
kijk nog ene theorie waar ik uit denk, wie is god wat is god als  god nou een bovenmenselijk mens  zal zijn ofzo dan moet god een vader hebben of moeder   wat dan ook iets kan niet bestaan  zonder iets .
ik leg het een beetje vreemd uit sorry daar voor maar   ik snap ook niet  hoe kan de aarde  onstaan   uit de oerknal tog en hoe is de oerknal ontstaan? en hoe is god dan onstaan? sorry voor deze vragen ik zou het fijn vinden als iemand deze beantwoord.

Ik vind het zelf altijd wel geruststellend om te weten dat ik met mijn twijfels niet de eerste ben en zeker ook niet de laatste zal zijn. Zelfs de grootste heiligen hebben getwijfeld over van alles en nog wat, en zelfs moeder Teresa heeft een periode van grote droogte gehad.
Het is ook een troost dat wij niet alles hoeven te weten, God is een mysterie en wij zijn niet alwetend. Die pretentie moeten we ook niet willen hebben.
Wat we wel weten is dat het christelijke geloof al sinds haar ontstaan een aantal zekerheden kent. Namelijk dat God is. God eeuwig is, en buiten tijd en ruimte staat. Dat God een drie-eenheid is, namelijk God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest.
Als je meer wil weten over God en het christendom kun je de Bijbel lezen, of een van de vele christelijke boeken die geschreven zijn en die je aanspreken. Of zoals je al gedaan hebt een eerste stap te zetten naar een forum als deze.

Adinomis

• Bekijk profiel
opbiechten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 16, 2008, 11:54:46 pm »

quote:

jesseobb schreef op 16 oktober 2008 om 17:30:

Als je dit nu eens net zo tegen God zegt. Je kunt wat je hier schrijft het beste aan God voorleggen. Ik zal van jouw woorden een gebed maken en als jij dat dan naar God toe bidt....

Lieve God,

ik denk in theorie dat U bestaat.
Ik vind het wel beetje raar dat we in de bijbel geloven.
Wie heeft de bijbel eigenlijk geschreven?
Heeft een mens dat geschreven?
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de mensheid.
Ik denk soms wie en wat bent U eigenlijk?
Als u een bovenmenselijk mens bent of zo
dan moet U toch een vader  of moeder hebben?
Hoe kunt U nu bestaan zonder iets?
Misschien is mijn gebed een beetje vreemd, sorry!
Maar ik snap ook niet hoe de aarde kan ontstaan.
Was het een oerknal en hoe is de oerknal ontstaan?
Hoe bent U dan ontstaan?
Sorry voor deze vragen.
 Maar als U echt bestaat
 wilt U er dan voor zorgen dat ik antwoorden krijg?
Amen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
opbiechten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 17, 2008, 12:41:19 am »

quote:

jesseobb schreef op 15 oktober 2008 om 21:58:
en voel me schuldig.

Hoi Jesse;
Je bent jong en je doet ervaringen op/
Ik herken veel in je verhaal.
Besef als eerste dat geloven een proces is dat niet door Jesse maar door God gestuurd wordt.
Probeer daar ook rustig je weg in te vinden.
Kijk om je heen: er zijn katholieken en gereformeerden, allen zoeken de GOD van de schepping en de Zoon van de opstanding.
Kijk om je heen en zoals anderen al schreven: als je oprecht je fouten erkent dan vergeeft GOD ze door het lijden van Zijn Zoon.

Ik kom wekelijks jongeren tegen die jouw vragen stellen en dat is geen zonde maar een GOEDE ZAAK!
Zelfs David, die nadrukkelijk een keuze van GOD was had zijn vragen.
GOD wil geen makke schapen maar mensen die een keuze maken.

Mijn mailadres is bekend hier, mail maar als je meer wilt weten.
Mail me maar als je wat wilt weten