Auteur Topic: Bijbelse zalfolie remedie tegen ... HIV  (gelezen 4245 keer)

Adinomis

• Bekijk profiel
Bijbelse zalfolie remedie tegen ... HIV
« Gepost op: september 13, 2008, 11:25:01 am »

Professor Michael Ovadia, Universiteit van Tel Aviv, heeft een passage uit de Bijbel gebruikt als basis voor een olie welke de mens kan beschermen tegen virussen als HIV, Aziatische griep en herpes.

De olie is gebaseerd op de samenstelling van de zalfolie waarmee de priesters, in het Oude Testament, zich moesten zalven alvorens dieren te offeren in de Tempel. De professor had het vermoeden dat deze speciaal samengestelde olie, uit diverse kruiden en specerijen, wel eens 'anti-viraal' kon zijn zodat de priesters bij het slachten van de offerdieren geen ziekten konden oplopen (virussen van of via de dieren). Dit vermoeden bleek juist. Hij maakte op basis van de Bijbelse gegevens de olie en na tests bleek het (de) virussen te neutraliseren. Daaronder waren virussen als Aziatische griep (Vogelgriep), herpes en zelfs het HIV-virus.

Afgelopen week heeft Ovadia zijn ontdekking verkocht aan Frutarom, een multi-national die het plan heeft de olie in een groot aantal toepassingen te gaan verwerken zoals ontsmettingsmiddelen voor ziekenhuizen en vliegvelden.

http://www.bijbelgetrouw....alfolie&amount=0&blogid=1

Ik ben benieuwd of we hier meer van gaan horen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2008, 01:16:23 pm »
Nou, vermoedelijk van de Nobelprijscommissie als dit waar is... maar ik geloof er geen klap van.
Bombus terrestris Reginae

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2008, 02:08:48 pm »
Best goeie kans dat het klopt in vitro. Maar hoe ga je dat dan toepassen? Operatiebenodigdheden zalven? Zal wel lekker glibberen in de handen van de chirurg! Voor zulke dingen zijn ook al zat antivirale mogelijkheden en voor het voorkómen van directe overdracht via bloed en geslachtsgemeenschap zijn er m.i. geen praktische toepassingen voor deze olie (en er zullen wel groepen gaan protesteren vanwege blasfemie als deze olie als glijmiddel wordt aangeprezen ;))
« Laatst bewerkt op: september 13, 2008, 02:09:32 pm door wateengedoe2 »

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 13, 2008, 10:08:17 pm »
HIV is absoluut geen besmettelijk virus. Er is direct contact met lichaamsvloeistoffen voor nodig om een kans te lopen het te krijgen. Dat het zo succesvol is, zegt meer over mensen en hun gewoonten dan over het virus.
In casus van een offer...de priester zou een wond moeten hebben en daarmee in contact met bloed van het dier moeten komen. Elke olie of zalf zal een extra fysieke barriere vormen die dierenbloed (en het virus erin) tegenhoud door een laagje te vormen dat de verdwenen huid van de wond vervangt. En het virus wordt ter plekke fixeert door de stroperige olie. Een soort primitieve beschermkleding. HIV en veel andere virussen overleven niet lang buiten het lichaam.
Niets anti-viraals maar vooral een grote kansverkleining lijkt me.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2008, 12:26:17 am »
Volgens mij werden priesters alleen bij het aantreden van het priesterschap 1 keer gezalfd en niet elke keer als ze moesten offeren. Daarbij werden de dieren die geofferd werden gekeurd op afwijkingen (een dier moest gaaf zijn en mocht ook niet ziek zijn)
Zijn kind schreef:

quote:

Dat het zo succesvol is, zegt meer over mensen en hun gewoonten dan over het virus.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2008, 12:26:47 am door Ilonia »

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2008, 01:06:19 pm »
Als we de Bijbel serieus nemen dan zien we dat het door God verboden is die olie voor andere doelen te gebruiken, en uit respect zal ik dat persoonlijk dus ook nooit doen. Tweedens, als oud-zeevarende heb ik van de vleselijke geneugten des levens (om het even heel deftig te zeggen), in mijn ,,ongelovige tijd" hier nogal veel van gesnoept, over heel de wereld. Heb gelukkig nooit iets opgelopen, maar: Nadat ik tot geloof kwam in Jezus Christus wel één ding geleerd: De beste weg om van die ziektes gespaard te blijven is, heel eenvoudig, dat man en vrouw TROUW aan elkander blijven, en dat men GEEN sexuele uitspattingen najaagd. Dat die ziektes steeds meer de kop opsteken is het gevolg van de verdorven mentaliteit van de mens, helaas.
Openb. 20, vs. 11-15

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 10, 2008, 01:18:43 pm »

quote:

Seacloud schreef op 10 oktober 2008 om 13:06:
Als we de Bijbel serieus nemen dan zien we dat het door God verboden is die olie voor andere doelen te gebruiken, en uit respect zal ik dat persoonlijk dus ook nooit doen.
Mag ik weten waar je dat dan uit de Bijbel hebt gehaald? Ik bedoel ik verbruik nogal wat olie als brandstof.

quote:

Tweedens, als oud-zeevarende heb ik van de vleselijke geneugten des levens (om het even heel deftig te zeggen), in mijn ,,ongelovige tijd" hier nogal veel van gesnoept, over heel de wereld. Heb gelukkig nooit iets opgelopen, maar: Nadat ik tot geloof kwam in Jezus Christus wel één ding geleerd: De beste weg om van die ziektes gespaard te blijven is, heel eenvoudig, dat man en vrouw TROUW aan elkander blijven, en dat men GEEN sexuele uitspattingen najaagd. Dat die ziektes steeds meer de kop opsteken is het gevolg van de verdorven mentaliteit van de mens, helaas.
Daar kan ik het dan wel mee eens zijn.

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 10, 2008, 03:25:47 pm »
Beste Thorgrem: Ik zal het éénmaal hier zeggen, en dan niet meer: Ik wens op uw spotternijen niet in te gaan. Einde discussie.
Openb. 20, vs. 11-15

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 10, 2008, 03:54:30 pm »

quote:

Seacloud schreef op 10 oktober 2008 om 15:25:
Beste Thorgrem: Ik zal het éénmaal hier zeggen, en dan niet meer: Ik wens op uw spotternijen niet in te gaan. Einde discussie.

Ik wens gewoon antwoord op mijn vraag. jij stelt iets, vervolgens heb ik er een vraag over ter verduidelijking. Dan is het gebruikelijk dat de vraag beantwoord wordt. En mocht de vraagstelling je niet bevallen dan sta ik open voor feedback. Maar in dit topic heb ik naar mijn mening netjes een vraag gedeponeerd, en ik wens daar antwoord op.
En als je het dan niet voor mij wil doen, doe het dan voor de meelezers want zo houd je punt geen stand.

Dus nogmaals:
1. Waar in de Bijbel staat olie niet voor andere doeleinden gebruikt mag worden.
2. Wat is wel het juiste doeleinde.

Edit: 1 vraag inmiddels beantwoord.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2008, 04:40:01 pm door Thorgrem »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 10, 2008, 04:36:21 pm »
Thorgrem, als je goed leest (wat moeilijk is, dat weet ik) dan zie je dat het niet over allerlei verschillende soorten olie gaat maar om die speciale zalfolie die in het OT gebruikt werd om de priesters te zalven voor ze dienst mochten doen in de tempel. Dan komt je vraag wel heel erg spottend over en ik snap dat seacloud daar niet op in wil gaan. Maar ik vertrouw er op dat mijn post weer wat duidelijkheid verschaft in jullie misverstand en dat jullie nu weer gewoon met elkaar in gesprek kunnen gaan
computerfout: een vreemde een in de byte

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 10, 2008, 04:41:31 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 10 oktober 2008 om 16:36:
Thorgrem, als je goed leest (wat moeilijk is, dat weet ik) dan zie je dat het niet over allerlei verschillende soorten olie gaat maar om die speciale zalfolie die in het OT gebruikt werd om de priesters te zalven voor ze dienst mochten doen in de tempel. Dan komt je vraag wel heel erg spottend over en ik snap dat seacloud daar niet op in wil gaan. Maar ik vertrouw er op dat mijn post weer wat duidelijkheid verschaft in jullie misverstand en dat jullie nu weer gewoon met elkaar in gesprek kunnen gaan

Dank voor de verduidelijking. Als Seacloud simpelweg aangegeven had dat ik een punt niet mee had gekregen dan was het goed geweest.
Blijven echter nog wel twee vragen openstaan.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2008, 04:41:51 pm door Thorgrem »

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2008, 10:02:03 pm »
Beste Thorgrem: Ik heb niks tegen jouw persoonlijk ouwe reus! Maar we verschillen nogal eens van mening, en ik houd niet van dat soort bittere opmerkingen. Daar word ik een beetje taai van. Doe wat ik ook ooit gedaan heb: Vraagt Jezus Persoonlijk om jouw redder te zijn, gewoon zo als ik het zeg. Dan is er straks ook voor Thorgrem een mooie toekomst op een nieuwe aarde, waar Thorgrem alle narigheid vergeten is, en hij kan rondwandelen waar hij wil, en dat in alle eeuwigheid. Geloof mij maar dat je dat letterlijk en in levenden lijve mee gaat maken, ook al klinkt dat nu nog wonderbaarlijk in onze oren. God Zelf heeft jouw op deze wereld gezet, en wenst dat jij Hem aanroept, en Hem jouw Vader noemt. Doe het maar eens, je zult opgelucht wezen. Vriendelijken groet: Gerard.
Openb. 20, vs. 11-15

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2008, 10:14:26 pm »

quote:

Seacloud schreef op 10 oktober 2008 om 22:02:
Beste Thorgrem: Ik heb niks tegen jouw persoonlijk ouwe reus! Maar we verschillen nogal eens van mening, en ik houd niet van dat soort bittere opmerkingen. Daar word ik een beetje taai van. Doe wat ik ook ooit gedaan heb: Vraagt Jezus Persoonlijk om jouw redder te zijn, gewoon zo als ik het zeg. Dan is er straks ook voor Thorgrem een mooie toekomst op een nieuwe aarde, waar Thorgrem alle narigheid vergeten is, en hij kan rondwandelen waar hij wil, en dat in alle eeuwigheid. Geloof mij maar dat je dat letterlijk en in levenden lijve mee gaat maken, ook al klinkt dat nu nog wonderbaarlijk in onze oren. God Zelf heeft jouw op deze wereld gezet, en wenst dat jij Hem aanroept, en Hem jouw Vader noemt. Doe het maar eens, je zult opgelucht wezen. Vriendelijken groet: Gerard.
Je had me net zo goed in het gezicht kunnen spugen, want dat is wat deze reactie is. En het meest trieste is dat je het zelf waarschijnlijk nog niet doorhebt ook. Wat een minachting spreekt er uit je post over het geloof van een ander, iemand die je niet kent en waarvan je enkel weet dat die katholiek is. Ik hoop dat je je zulke oordelen over anderen kunt veroorloven.

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2008, 10:20:32 pm »
Je had me net zo goed in het gezicht kunnen spugen,

????????????????????????? En ik probeerde nog wel eerlijk en positief te wezen???? Maar ik geef je helemaal gelijk beste kerel.... Laten we beter ophouden hiermee......
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2008, 10:36:48 pm door Seacloud »
Openb. 20, vs. 11-15

Vosje

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 10, 2008, 10:58:10 pm »
Citaat
Adinomis schreef op 13 september 2008 om 11:25:

Professor Michael Ovadia, Universiteit van Tel Aviv, heeft een passage uit de Bijbel gebruikt als basis voor een olie welke de mens kan beschermen tegen virussen als HIV, Aziatische griep en herpes.
quote]

Dat zou fijn zijn als er middel was die deze bescherming bood, kijk nou eens naar alle mensen/ kinderen die geheel buiten eigen schuld besmet worden met HIV.

Bovendien zelfs mensen die besmet worden in een buitenechtelijke relatie of door een besmette injectienaald, vragen toch ook niet om deze ziekte.

Ik snap niet waarom er zo "hard" gereageerd wordt, ben jezelf zonder zonde dan? Als iedere zonde gevolgt zou worden door een levensbedreigende ziekte, zouden ook alle leden van dit forum nu dood zijn.

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 14, 2008, 09:53:41 pm »

quote:

Seacloud schreef op 10 oktober 2008 om 13:06:
Als we de Bijbel serieus nemen dan zien we dat het door God verboden is die olie voor andere doelen te gebruiken, en uit respect zal ik dat persoonlijk dus ook nooit doen.
In welk Bijbeltekst staat bovenstaande?
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2008, 09:53:56 pm door sannebird »