Hangt er van af waar je van houdt

Zelf hou ik wel heel veel van de bossen en heidevelden op de Veluwe, maar dan is Drenthe (en vooral het Drents-Friese Wold) ook een aanrader. Het zuiden van Limburg doet redelijk buitenlands aan, heel vriendelijk over het algemeen, maar lekker heuvelachtig, bos en weide wisselen elkaar af en de uitzichten zijn af en toe grandioos. Je zou ook naar de duinen in Noord-Holland kunnen, is ook erg mooi, maar weer heel anders. Als je van grote watervlaktes enzo houdt, zijn sommige stukken van Friesland juist weer veel leuker. In Noord-Brabant heb je ook heel mooie stukken natuur. Maar je kunt ook op zoek gaan naar mooie oude stadjes en die heb je ook door heel Nederland.
Hou je van fietsen, dan kun je het beste de Veluwe nemen, of door het zuiden van Noord-Brabant (daar heb je een heel handig netwerk van knooppunten speciaal voor op de fiets, sluit aan op het knooppuntennetwerk in België en Limburg), of je zoekt een van de vele ANWB-fietstochten uit. Hou je meer van wandelen, dan zou ik gaan voor Zuid-Limburg, Veluwe of Drenthe.
Mijn mooiste vakantie is denk ik toch wel de fietsvakantie van 2003 geweest. Toen zijn mn jongste zusje en ik vanuit Hoensbroek, via Bree (in België), Oisterwijk, Reeuwijk in 5 dagen naar Spaarnwoude gereden. Daar kwam de zus boven mij er ook bij. Op dag 6 zijn we door gereden naar Anna Palowna. Daar zijn we zondags gebleven, en maandags zijn we de Afsluitdijk over gegaan en doorgereden naar Leeuwarden, daarna via Groningen en Ellertshaar (waar we weer afscheid genomen hebben van de zus boven mij) naar Hardenberg (jawel, de Oldemeijer

). Daar zijn we van vrijdag tot dinsdag gebleven. Dinsdags zijn we verder gegaan, in Noord-Limburg overnacht en op woensdag kwamen we weer terug in Hoensbroek. Toen hebben we dus heel veel van de Nederlandse natuur gezien, maar heel weinig van steden. En na al die uren fietsen ook steeds weer tent op moeten zetten, boodschappen doen, eten koken... Maar het was wel een heerlijke tocht. Ach ja... toen had ik nog conditiie....