Aangezien ik hier toch nieuw ben kan de eerste post het beste hier zijn. Gelijk een soort introductie. Ik weet niet of je alleen gelovigen kan gebruiken voor je opdracht. Ik ben zelf fel en overtuigd atheist. Daarom ben ik hier ook, hopelijk wat goede discussies over religie, of in ieder geval wat tegengas. Je kan/mag dingen nooit van 1 kant dingen bekijken, en niemand heeft het monopolie op de waarheid (om maar even met de woorden van Hans Teeuwen te spreken). En natuurlijk QUESTION EVERYTHING. Niks zomaar voor de waarheid aan nemen.
Naam : Hans
Leeftijd : 21
Pas jij jou leven aan aan je religie? (En hoe?)
Niks geen religie. Tenzij je atheisme of wetenschap gaat beschouwen als religie (en ja sommige mensen doen dat, why is beyond me

)
Pas jij jou religie ook wel eens aan aan je leven?
NVT
Doe je dingen soms niet die je wel zou willen doen omdat het niet bij je religie past?
Tja geen religie. Ik laat me door niks of niemand vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden. En ja een moraal heb je ook gewoon zonder religie.
Wat vind je van mensen met dezelfde religie als jij, maar die het anders interpreteren?
Tja als ik hier echt keihard ga posten wat ik echt van religie vind wordt ik er na m'n eerste post wellicht gelijk afgekickt
Laat ik het zo zeggen, vrijheids van godsdienst is prima. Zolang ik er zelf maar geen last van heb. Iemand anders zijn/haar religie moet mijn probleem niet worden (lees: beperking in mijn doen en laten)
Stoor jij je wel eens aan andere religies?
vrijwel altijd
Twijfel je wel eens aan je geloof?
Nope, not for one minute. Heb nog geen keiharde bewijzen voor het bestaan van een god gezien. Tot die tijd heeft het geen enkele zin mijzelf waanidieen aan te praten.
Vindt je het soms moeilijk om volgens de regels die bij jou religie passen te leven?
NVT. Free free man
Wat zorgt ervoor dat je achter je geloof blijft staan in moeilijke tijden?
NVT
Zijn jou ouders van hetzelfde geloof als dat jij bent?
ja: is het voor jou vanzelfsprekend om voor dezelfde religie te kiezen als je ouders of heb je toch je eigen keuze gemaakt?
nee: wat heeft er voor gezorgd dat je voor deze religie hebt gekozen
Ik kom uit een gereformeerd gezin. Heb ooit dus op een christelijke basisschool en toch ook best een beetje een christelijke opvoeding gehad. Maar nooit echt heel erg. Heb er zelf ook nooit veel meegehad. En toen ik op een leeftijd kwam dat ik voor mezelf kon nadenken er meer onderzoek naar gedaan. Dus gekeken naar de credibility en of het dus zin heeft om erin te geloven. Ik heb conclusies getrokken zullen we maar zeggen. Van mijn ouders weet ik het eigenlijk niet. Ze weten wel dat ik fel atheist ben. Bij ons gaat het sowieso niet erg gelovig aan toe. De kerk komen we al jaaaaaren niet meer (ik zet er sowieso vrijwilig geen voet over de drempel, en dat weten mn ouders ook wel). Mijn ouders zijn daar meer zo van ''er zal toch vast wel wat zijn''

(beetje van dat gelul er tussen in zeg maar). Bovendien reken ik religieuze opvoeding mensen best zwaar aan. Val daar kinderen mee lastig als ze voor zichzelf kunnen nadenken, brainwash ze niet van te voren (oke je kan het atlijd van je af schudden later)
Is het voor jou belangrijk dat je toekomstige echtgenoot van dezelfde religie is?
Niet heel erg. Maar het liefst ook atheist. Gewoon met beide benen op de grond graag.
Zo ff een kritische noot van een andere kant (hier zitten meer atheisten toch?). Hoop dat het niet als offensive wordt gezien. Ik zeg alleen hoe ik er over denk.
Nobody has the right NOT to be offended

. Ben hier ook niet om te lopen rellen ofzo. Just sturrin' things up a little