Mellon, ik schreef "mensen zoals ..."
Het is inderdaad zo dat Jezus tot iedereen spreekt; we hebben allemaal verschillenede tekortkomingen, dus we krijgen allmaal onze terechtwijzingen op z`n tijd.
Ik wilde graag bepaalde chr. religieuze aspekten bespreken, zoals in dit geval dat we `open ` behoren te zijn voor de `geest` van God, wat, wanneer en waar dat ook mag zijn; ik denk dat dat geldt voor alle gelovigen en religieuzen, want een geloofsleven is niet statisch.
Ja, ik ben in contact gekomen met een nieuw inzicht, wat volgens mij allerminst de bijbel tegenspreekt, maar meer bijbels leerregels duidelijker maakt, alsmede de praktijk ervan.
Als er dan mensen komen die voortdurend de bron van mijn argumenten aanvallen (mijns inziens omdat ze bepaalde leugens en valse informaties van het internet verkiezen te geloven), en niet over de onderwerpen zelf schrijven, dan blijkt dat niet van `openheid`, en dit is waar het onderwerp over was.
Uiteraard schrijf ik met een bedoeling, net zoals iedereen, nl. datgene wat ik waar vind te delen met anderen - dat mag niet verkeerd zijn, behalve dan als het anderen schaadt. Als de discussie `pittig` wordt, wijst dat op de belangerijkheid van het onderwerp; als ik dus sterke tegenargumenten krijg is dst niet fout, maar het is wel een uitdaging; mijn motivatie om woorden als `bok`te gebruiken, is niet `verdoemend` bedoeld, want wie ben ik - zekere eigenschappen zijn echter niet goed, en het slechts via het indernet, indirekt dus, dat je mensen wel eens goed de waarheid kan zeggen, en hen tot denken zet;
Het is overigens inderdaad zo dat het moeilijk is om te veranderen, te groeien, zoals Christus te zijn. Het is vaak alleen d.m.v. liefde en geduld, maar dat is via het internet niet zo direkt voelbaar of tastbaar.