Auteur Topic: Persoonlijke toekomstvisies vanuit de profetiën  (gelezen 16761 keer)

mohamed

• Bekijk profiel
Persoonlijke toekomstvisies vanuit de profetiën
« Reactie #50 Gepost op: november 12, 2008, 10:24:36 pm »

quote:

Adinomis schreef op 12 november 2008 om 21:18:
[...]

Je hebt helemaal gelijk als je het ziet in het hier en nu, oftwel in deze "bedeling". Maar er komt een andere tijd!! Daar hebben we het vaker over gehad. Je hebt ook zomaar een tekst uit Romeinen geciteerd, maar die staat wel in een zeker verband. Je kunt die tekst niet losmaken van het geheel.

Ik zou zeggen lees het hele hoofdstuk als een geheel. Ik laat hieronder enkele gedeelten ervan volgen vertaald uit een ouder Aramees geschrift.

Citaat
1. Maar ik zei: "Heeft God zijn volk dan verworpen?" Dat nooit! Want ook ik ben uit Israël, van het nageslacht van Abraham, uit de stam Benjamin.
2. God heeft zijn volk niet verworpen dat hij vanaf het begin kende of hebben jullie niet in de Schriften gelezen wat Elia zei toen hij tot God had geklaagd over Israël toen hij zei:
3. “Mijn Heer, uw profeten hebben zij vermoord, uw altaren omver geworpen en ik ben alleen achtergelaten en ze zijn op mijn leven uit!"
.......
11. Maar ik zei: "Zijn ze gestruikeld zodat ze moesten vallen?" Dat nooit! Maar door hun struikelen, kregen de natiën leven tot hun nijd.
12. En als hun struikelen resulteerde in rijkdom voor de wereld, en hun veroordeling in rijkdom voor de niet-joden, hoeveel meer is hun herstel dan?

Begrijp me niet verkeerd, ik ontken niet dat er vele joden tot geloof zijn gekomen tot op de dag van vandaag. Doch wil ik mij tot de feiten beperken en de feiten zijn nu eenmaal dat niet alle joden behouden werden, uit degenen die struikelden en vielen.

Spr 24,16    
want de rechtvaardige valt zevenmaal, doch staat weer op, maar de goddelozen struikelen in de rampspoed.

Bovendien zouden de joden (Jer 8,4) struikelen ten tijde dat God hen zou bezoeken (Jer 8,12) oftewel in de eerste eeuw en niet in de toekomst zoals jij beweert. Het valt simpelweg niet te ontkennen dat sommige van de joden niet gered zouden worden:

Jer 20
10 Want ik heb gehoord het gemompel van velen – schrik van rondom! –: Brengt iets aan, opdat wij hem aanbrengen. Alle lieden met wie ik bevriend ben, loeren op mijn val: wellicht zal hij zich laten verlokken, zodat wij hem overmogen en wraak op hem kunnen nemen. 11 Maar de HERE is met mij als een geweldig held; daarom zullen mijn vervolgers struikelen en niets vermogen; zij staan ten diepste beschaamd, omdat zij hun doel niet bereiken, een eeuwige, onvergetelijke smaad. 12 Ja, de HERE der heerscharen is een rechtvaardige toetser, die nieren en hart doorziet; ik zal uw wraak op hen zien, want op U heb ik mijn rechtszaak gewenteld.

Met hen werden de joden (Jer 20,4) en de levieten (Jer 20,1) oftewel het huis van Juda bedoelt. Nogmaals, ik beweer niet dat alle joden verloren gingen en zijn vergaan, want we lezen door het hele NT heen dat er toen in de eerste eeuw al vele duizenden (Joh 2,11+Joh 2,22-23+Joh 8,30+Joh 10,42+Joh 11,45+Hand 2,41 etc) tot geloof zijn gekomen, voordat de tempel werd vernietigd.

Rom 11,4    
Maar wat zegt de godsspraak tot hem? Ik heb Mij zevenduizend man doen overblijven, die hun knie voor Baäl niet hebben gebogen.

Er was een groep van zevenduizend die over zouden blijven. Of dat getal letterlijk genomen moet worden doet er nu even niet toe, maar als je bedenkt dat de volheid van Israel uitgedrukt wordt middels het getal 144.000 kun je wel narekenen dat geheel Israël niet behouden zou worden. Het volgende sprak Jezus tot de apostelen voordat Hij hen naar de joden stuurde:

Mar 16,16    
Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.

En Petrus bij monde van de Heilige Geest:

Hand 2,40    
En met nog meer andere woorden getuigde hij, en hij vermaande hen, zeggende: Laat u behouden uit dit verkeerde geslacht.

De joden konden allemaal behouden worden, doch op maar één manier:

Hand 16,31    
En zij zeiden: Stel uw vertrouwen op de Here Jezus en gij zult behouden worden, gij en uw huis.

En het herstel van Israël is natuurlijk Christus (Heb 9,10-11) Wie anders? ;)
« Laatst bewerkt op: november 12, 2008, 10:28:33 pm door mohamed »

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: november 12, 2008, 11:26:52 pm »

quote:

mohamed schreef op 11 november 2008 om 21:41:
[...]

Ik weet dat het een symbolisch huwelijk was, maar God volgde wel de letterlijke door Zichzelf voorschreven procedure:

Deut 24,1    
Wanneer een man een vrouw zal genomen en die getrouwd hebben, zo zal het geschieden, indien zij geen genade zal vinden in zijn ogen, omdat hij iets schandelijks aan haar gevonden heeft, dat hij haar een scheidbrief zal schrijven, en in haar hand geven, en ze laten gaan uit zijn huis.

Jer 3,8    
En Ik zag, toen Ik vanwege alles, waarin de afkerige Israël overspel bedreven had, haar verlaten, en haar haar scheidbrief gegeven had, dat de trouweloze haar zuster Juda, niet vreesde, maar heenging, en zelf ook hoereerde.

Nadat het God het verbond tussen Hem en Israel had beëindigt zijn ze uit Zijn ze onder de volken verstrooit, dus ook hebben ze letterlijk God's oude huis verlaten.
De tien stammen zijn niet verstrooid door de ballingschap, dat is een wijdverspreid misverstand, na het jaar 70 kun je wel spreken van een verstrooiing maar dat geld dan ook voor alle stammen.

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: november 13, 2008, 01:06:03 am »
Het was volgens Jakobus anders geen misverstand, echter waren het er twaalf volgens hem:

Jak 1,1    
Jakobus, een dienstknecht van God en van de Heere Jezus Christus; aan de twaalf stammen, die in de verstrooiing zijn: zaligheid.

Werd misschien geestelijke verstrooiing bedoeld?
« Laatst bewerkt op: november 13, 2008, 01:06:42 am door mohamed »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: november 13, 2008, 12:05:57 pm »

quote:

mohamed schreef op 13 november 2008 om 01:06:
Het was volgens Jakobus anders geen misverstand, echter waren het er twaalf volgens hem:

Jak 1,1    
Jakobus, een dienstknecht van God en van de Heere Jezus Christus; aan de twaalf stammen, die in de verstrooiing zijn: zaligheid.

Het klopt dat er in Jacobus 12 stammen worden genoemd.

Ik neem weer even een stukje over van www.edeleolijf.punt.nl
Dit n.a.v. Romeinen 11:25-26 wat in dit topic al vaak is geciteerd.
Het is op die site zo mooi verwoord:

quote:

Zowel Israël als Juda zij zijn tijdelijk terzijde gesteld. Er is een tijdelijke en gedeeltelijke verharding over Israël gekomen. Maar Paulus roept vol verwondering uit "want indien de verwerping de verzoening der wereld is, wat zal hun aannemening anders wezen dan het leven uit de doden ? ".  Over de herleving van "gans Israël" spreekt Romeinen 11 dat wanneer de volheid der heidenen ingaat, dat is wanneer een grote oogst uit de heidenvolken maar ook zij die uit de 10 stammenrijk Israël, de 10 stammen Israël die als heiden onder de heidenen werden en die met een scheidbrief werden weggezonden, zijn binnen gegaan (de gemeente) dan zal gans Israël behouden worden.
Pas bij het aanbreken van het Koninkrijk van God (het duizendjarig Vrederijk), wanneer de Verlosser uit Sion zal komen dan wordt het nieuwe verbond volle werkelijkheid. Dan zal de Heer de goddeloosheid van Jacob afwenden en hun zonden wegnemen. De wet wordt geschreven in het hart van geheel Israël, zowel de twee stammen Juda (de Joden) als de 10 stammen Israël die nog in ballingschap zijn en verborgen zijn. Dit is het nieuwe verbond dat volgens Jeremia 31:31-34 met het huis van Israël en Juda gesloten is. Juda wordt niet hersteld buiten Israël om, pas wanneer Juda is gegaan naar Israël, zullen zij samen optrekken uit het Noorderland naar Sion. (Jer. 3:18). Heel het volk Israël zal behouden worden. Hierin zal ook de broederschap tussen Juda en Israël hersteld worden, het zal weer Samenbinding zijn, één Kudde één Herder.
Die hereniging wordt ook al in Ezechiël 37:15-28  geprofeteerd. De "samenbinding" van twee stukken hout.
Mohamed, ik begrijp je niet. Je neemt de bijbel heel serieus. Maar dit liegt er toch niet om?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: november 13, 2008, 12:35:26 pm »
Adidones, wil je nog even op onderstaande reageren?

quote:

mohamed schreef op 12 november 2008 om 22:24:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ontken niet dat er vele joden tot geloof zijn gekomen tot op de dag van vandaag. Doch wil ik mij tot de feiten beperken en de feiten zijn nu eenmaal dat niet alle joden behouden werden, uit degenen die struikelden en vielen.

Spr 24,16    
want de rechtvaardige valt zevenmaal, doch staat weer op, maar de goddelozen struikelen in de rampspoed.

Bovendien zouden de joden (Jer 8,4) struikelen ten tijde dat God hen zou bezoeken (Jer 8,12) oftewel in de eerste eeuw en niet in de toekomst zoals jij beweert. Het valt simpelweg niet te ontkennen dat sommige van de joden niet gered zouden worden:

Jer 20
10 Want ik heb gehoord het gemompel van velen – schrik van rondom! –: Brengt iets aan, opdat wij hem aanbrengen. Alle lieden met wie ik bevriend ben, loeren op mijn val: wellicht zal hij zich laten verlokken, zodat wij hem overmogen en wraak op hem kunnen nemen. 11 Maar de HERE is met mij als een geweldig held; daarom zullen mijn vervolgers struikelen en niets vermogen; zij staan ten diepste beschaamd, omdat zij hun doel niet bereiken, een eeuwige, onvergetelijke smaad. 12 Ja, de HERE der heerscharen is een rechtvaardige toetser, die nieren en hart doorziet; ik zal uw wraak op hen zien, want op U heb ik mijn rechtszaak gewenteld.

Met hen werden de joden (Jer 20,4) en de levieten (Jer 20,1) oftewel het huis van Juda bedoelt. Nogmaals, ik beweer niet dat alle joden verloren gingen en zijn vergaan, want we lezen door het hele NT heen dat er toen in de eerste eeuw al vele duizenden (Joh 2,11+Joh 2,22-23+Joh 8,30+Joh 10,42+Joh 11,45+Hand 2,41 etc) tot geloof zijn gekomen, voordat de tempel werd vernietigd.

Rom 11,4    
Maar wat zegt de godsspraak tot hem? Ik heb Mij zevenduizend man doen overblijven, die hun knie voor Baäl niet hebben gebogen.

Er was een groep van zevenduizend die over zouden blijven. Of dat getal letterlijk genomen moet worden doet er nu even niet toe, maar als je bedenkt dat de volheid van Israel uitgedrukt wordt middels het getal 144.000 kun je wel narekenen dat geheel Israël niet behouden zou worden. Het volgende sprak Jezus tot de apostelen voordat Hij hen naar de joden stuurde:

Mar 16,16    
Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.

En Petrus bij monde van de Heilige Geest:

Hand 2,40    
En met nog meer andere woorden getuigde hij, en hij vermaande hen, zeggende: Laat u behouden uit dit verkeerde geslacht.

De joden konden allemaal behouden worden, doch op maar één manier:

Hand 16,31    
En zij zeiden: Stel uw vertrouwen op de Here Jezus en gij zult behouden worden, gij en uw huis.

En het herstel van Israël is natuurlijk Christus (Heb 9,10-11) Wie anders? ;)

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: november 13, 2008, 12:39:28 pm »

quote:

Adinomis schreef op 13 november 2008 om 12:05:
[...]

Het klopt dat er in Jacobus 12 stammen worden genoemd.

Ik neem weer even een stukje over van www.edeleolijf.punt.nl
Dit n.a.v. Romeinen 11:25-26 wat in dit topic al vaak is geciteerd.
Het is op die site zo mooi verwoord:

[...]

Die hereniging wordt ook al in Ezechiël 37:15-28  geprofeteerd. De "samenbinding" van twee stukken hout.
Mohamed, ik begrijp je niet. Je neemt de bijbel heel serieus. Maar dit liegt er toch niet om?

Edeleolijf.nl is een mooie site, maar het is nog steeds de Bijbel niet.
Voorts ontken ik helemaal niet dat de gelovigen van beide huizen zijn samengebracht tot één, ik zeg alleen dat de naam van het ene stuk hout wat gemaakt is van die twee, het huis Israël is. Doch zul jij dan ook serieus moeten nemen dat het huis Juda is verdwenen.
« Laatst bewerkt op: november 13, 2008, 12:41:47 pm door mohamed »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: november 13, 2008, 02:02:38 pm »

quote:

mohamed schreef op 13 november 2008 om 12:39:
[...]

Edeleolijf.nl is een mooie site, maar het is nog steeds de Bijbel niet.
Voorts ontken ik helemaal niet dat de gelovigen van beide huizen zijn samengebracht tot één, ik zeg alleen dat de naam van het ene stuk hout wat gemaakt is van die twee, het huis Israël is. Doch zul jij dan ook serieus moeten nemen dat het huis Juda is verdwenen.
Wat jij schrijft is ook de bijbel niet. Ben je wel eens in Israël geweest? Ik wel. Ik ben veel mensen van het huis van Juda tegengekomen. Het is helemaal niet verdwenen. Dat had de Satan wel gewild met de Holocaust enz. Maar God komt tot Zijn doel!!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: november 13, 2008, 04:37:26 pm »

quote:

mohamed schreef op 13 november 2008 om 01:06:

Jak 1,1    

Ook voor het jaar 70 woonden er buiten het land al overal joden, zie Handeling 2 en 1 Petrus 1.

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: november 13, 2008, 10:08:26 pm »

quote:

Adinomis schreef op 13 november 2008 om 14:02:
[...]

Wat jij schrijft is ook de bijbel niet. Ben je wel eens in Israël geweest? Ik wel. Ik ben veel mensen van het huis van Juda tegengekomen. Het is helemaal niet verdwenen. Dat had de Satan wel gewild met de Holocaust enz. Maar God komt tot Zijn doel!!

Mensen zeggen zoveel, maar God heeft door de profeet Jeremia gezegd 'het huis van Juda zal Ik uit hun midden uitrukken.'(Jer 12,14b) En Jezus verklaarde dat alles wat geschreven staat, dus ook bovengenoemde in de eerste eeuw (Luk 21,22) vervuld zou worden.
Wanneer jij liever een mens gelooft dan de Heilige Schrift moet je verder zelf weten en inderdaad wat ik schrijf is ook niet de Bijbel, maar wat ik citeer wel! ;)
« Laatst bewerkt op: november 13, 2008, 10:09:30 pm door mohamed »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: november 14, 2008, 03:17:47 pm »
Hallo,

Ik heb een vraag aan de Rooms Katholieken onder ons. Namelijk, heb ik het juist dat ze geloven dat we heden in het duizendjarige vredesrijk leven? En zo ja, hoorde het grote oordeel er niet aan vooraf te gaan?
Een nieuwe start is een nieuw begin