quote:
Adinomis schreef op 09 november 2008 om 20:34:[...]
Ik geloof niet dat deze tekst iets te maken heeft met Matheus 18. De man of vrouw is niet gebonden aan zijn huwelijksbelofte door de ontstane situatie. Het alternatief zou zijn om je geloof op te geven om je huwelijk te redden. Dat kan natuurlijk niet.
Als je over "binden en ontbinden" wilt discusseren zou je een nieuw topic kunnen aanmaken, want dit behoort m.i. niet tot dit onderwerp.
Ik doel ook niet op de huwelijks
binding, ik bedoel op het binden van de ongelovige door het geloof van de partner, waardoor deze God gaat toebehoren.
Ik wil ook niet richting het huwelijk als kern van bespreking, maar naar het geheiligd zijn en God toebehoren. Dit in relatie tot het complete plaatje.
Gelovige partner → Ongelovige partner → Kinderen → Geheiligd →
Toebehoren aan God
Stapt de ongelovige partner op is dit dan → ontbonden en niet meer toebehoren aan God
Het verschil tussen de gelovige partner in de stappen van het geloof ZIJN er, maar kennelijk behoort die ongelovige partner ondanks het ontbreken van deze stappen toch God toe → welke stap is dan essentieel. Is dat..
Bekering of
Geloof of
Doop
Dit als totaal van drie, een andere volgorde, enige van deze drie in ene bepaalde volgorde