Auteur Topic: Soul Survivor (2)  (gelezen 5408 keer)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Gepost op: april 26, 2003, 08:25:30 pm »
Vandaag is het Soul Survivor Festival begonnen. Tot en met woensdag vindt het festival plaats op Strand Nulde. Gaat er nog iemand heen? Misschien dat ik woensdag nog ga.

http://www.soulsurvivor.nl

Heb tot nu toe van verschillende mensen gehoord dat het echt een geweldig festival is, terwijl ze er met scepsis heengingen.

Deze heb ik opnieuw geopend naar aanleiding van de slowchat in de vorige topic hierover.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2003, 08:26:48 pm »
Nee ik ga niet..
Reden: zie andere topic...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2003, 08:27:46 pm »
ga ook niet, zweverig gedoe
Live vanuit de luie stoel

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2003, 08:28:43 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 20:26:48 schreef Joesoef:
Nee ik ga niet..
Reden: zie andere topic...

DOM :)

Sorry Tave, ik zal het niet meer doen.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2003, 08:31:33 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 20:27:46 schreef Does:
Ik ken veel jonge mensen, onder andere een paar van mijn kinderen, die daar erg enthousiast vandaan kwamen. En mijn kinderen zijn echt geen zwevers hoor. Er wordt een goede boodschap gebracht met fijne eigentijdse muziek. :)

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2003, 08:32:17 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 20:31:33 schreef Wilhelmina:

Ik ken veel jonge mensen, onder andere een paar van mijn kinderen, die daar erg enthousiast vandaan kwamen. En mijn kinderen zijn echt geen zwevers hoor. Er wordt een goede boodschap gebracht met fijne eigentijdse muziek. :)

Bladiebladiebla...

Zweverig gedoe vind ik het, opwekking vind ik nog zo iets...  |:(

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2003, 08:33:43 pm »
Opwekking valt nog best mee..
Maar ik ben gewoon voorzichtig met al dat pinkster gebeuren...

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2003, 08:34:15 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 20:32:17 schreef Does:

Bladiebladiebla...

Dit is ook niet echt onderbouwing...

Zelf heb ik alleen zoiets van is het wel echt? Tenminste die verhalen die ik van Soul Survivor heb gehoord dat heel veel in de Geest vallen, anderen op de grond liggen te krioelen.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2003, 08:37:48 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 20:34:15 schreef Tave:
op 26 Apr 2003 20:32:17 schreef Does:

Bladiebladiebla...

Dit is ook niet echt onderbouwing...

Zelf heb ik alleen zoiets van is het wel echt? Tenminste die verhalen die ik van Soul Survivor heb gehoord dat heel veel in de Geest vallen, anderen op de grond liggen te krioelen.

Ach en jullie zitten met je jas aan, in van die houte kerkbankjes, de handen devoot in de schoot, en gaan alleen staan als de dominee dat zegt :)
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Enne dat hele Pinkstergedoe? Staat in de bijbel weet je nog? Toen waren er ook al dompies die dachten dat ze dronken waren.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2003, 08:48:43 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 20:37:48 schreef Wilhelmina:

Ach en jullie zitten met je jas aan, in van die houte kerkbankjes, de handen devoot in de schoot, en gaan alleen staan als de dominee dat zegt :)
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Enne dat hele Pinkstergedoe? Staat in de bijbel weet je nog? Toen waren er ook al dompies die dachten dat ze dronken waren.
:z

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2003, 08:50:14 pm »

quote:

Ach en jullie zitten met je jas aan, in van die houte kerkbankjes, de handen devoot in de schoot, en gaan alleen staan als de dominee dat zegt
Je was toch 50 geworden? Waar is dat verstand opeens naar toe gevolgen ?

Sam

• Wat is waarheid? Joh. 18:38
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2003, 10:50:19 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 20:50:14 schreef Does:
Ach en jullie zitten met je jas aan, in van die houte kerkbankjes, de handen devoot in de schoot, en gaan alleen staan als de dominee dat zegt

SHAME ON YOU!!

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2003, 11:21:11 pm »

quote:

op 26 Apr 2003 22:50:19 schreef Sam:

SHAME ON YOU!!
Zalig de armen van geest. :z

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #13 Gepost op: april 26, 2003, 11:55:39 pm »
Vanmiddag sprak ik dus nog iemand die er vorig jaar vol scepsis heen was gegaan (idd: 'zweverig gedoe' etc.) en die zo enthousiast terugkwam ('ik weet niet wat het is, maar je ervaart God daar heel duidelijk') dat ie dit jaar weer gaat. Ben benieuwd naar zijn ervaringen dit jaar.
Zoals eerder gezegd, misschien ga ik woensdag nog.
Ik vind het wel jammer dat mensen het 'van buitenaf' 'veroordelen' terwijl ze er zelf nooit geweest zijn.

Macguinness

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #14 Gepost op: april 27, 2003, 12:36:18 am »
Ik weet niet welke bijbel jullie (Joesoef en Does) lezen, maar in de Christelijke bijbel staat iets over naastenliefde en respect en zo.

Klik maar eens op onderstaande link, heb je keuze uit 4 vertalingen.

http://bijbel.oneway.nl/

Of deze:
http://aaron.eur.ibs.org/.../bijbel/online_bijbel.htm

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #15 Gepost op: april 27, 2003, 11:11:28 am »

quote:

SHAME ON YOU!!
:? nou nee niet echt... zit me daar eens even aan te vallen die dame.. eerder shame voor haar hoor..  |:(

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #16 Gepost op: april 27, 2003, 11:13:02 am »

quote:

Ik vind het wel jammer dat mensen het 'van buitenaf' 'veroordelen' terwijl ze er zelf nooit geweest zijn.
Genoeg over gelezenm, gehoord en gezien dus plz... dan kan ik dus wel een oordeel er over geven. En mij past dat gewoon helemaal niet maar ik vind dat mevrouw hier even niet ook moet gaan veroordelen dan over gkv-ers...

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #17 Gepost op: april 27, 2003, 11:28:52 am »

quote:

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Dat ben ik met je eens. Kijk ik ben zelf nooit bij Soul Survivor geweest maar wel in diensten in Pinkstergemeentes. En dat is mij gewoon te.. denk ik. Iedereen staat daar te springen handen opgeheven. Niks mis mee op zich. Maar ik krijg daar zo'n gevoel van dat dat daar moet...

Ik ben er van overtuigd dat God net zo goed bij een dienst in een Pinkstergemeente of Soul Survivor is als een dienst in de GKV. En God kijkt naar je hart. (opwekking 548 ;))

En natuurlijk is het een leuke karikatuur van de GKV die je opschrijft, maar er zit inderdaad wel iets van waarheid in. Maar goed, daar gaat de discussie nu niet over. Back to Soul Survivor.
« Laatst bewerkt op: april 27, 2003, 11:54:00 am door Tave »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #18 Gepost op: april 27, 2003, 11:31:16 am »

quote:

op 26 Apr 2003 23:55:39 schreef Mezzamorpheus:
Vanmiddag sprak ik dus nog iemand die er vorig jaar vol scepsis heen was gegaan (idd: 'zweverig gedoe' etc.) en die zo enthousiast terugkwam ('ik weet niet wat het is, maar je ervaart God daar heel duidelijk') dat ie dit jaar weer gaat. Ben benieuwd naar zijn ervaringen dit jaar.
Ik heb het idee dat op zulke massabijeenkomsten God zo duidelijk ervaren wordt omdat mensen elkaar gek maken. Er wordt een sfeer gecreeerd waardoor mensen bepaalde ervaringen gaan krijgen.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Sam

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #19 Gepost op: april 27, 2003, 11:43:19 am »

quote:

op 27 Apr 2003 11:11:28 schreef Does:

SHAME ON YOU!!

:? nou nee niet echt... zit me daar eens even aan te vallen die dame.. eerder shame voor haar hoor..  |:(
Zo'n persoonlijke aanval siert een christen niet. Een karikatuur van een groep mensen ook niet, maar dan ben jij maar de minste om de karikatuur te corrigeren.

de mir

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2003, 11:44:01 am »
ik steun Does :)

GO DOES GO DOES GO DOES!!! ;)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #21 Gepost op: april 27, 2003, 11:49:00 am »
En again...
Asjeblieft deze topic gaat over Soul Survivor. Discussieer daar asjeblieft over, ik vind het persoonlijk een interessant onderwerp en ik kan me voorstellen dat er anderen zijn die er ook graag serieus over willen discussieren. Ik heb een aantal van de nietszeggende (= posts die niet over Soul Survivor gaan) posts in dit topic gedelete.

Ik hoop dat het nu weer over Soul Survivor gaat :). Ik heb zo veel mogelijk van de discussie daarover laten staan.

de mir

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2003, 11:50:28 am »
is serieus bedoeld hoor, die steun aan Does

GO DOES GO DOES GO DOES GO DOES ;)

Jude

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #23 Gepost op: april 27, 2003, 12:49:40 pm »
Vreemd dat er berichten in deze discussie zomaar gedelete worden :?. Er werd serieus gediscussieerd.. en als mensen 'veroordeeld' worden mogen ze daar toch op reageren?? Ik steun Does, die gewoon zijn mening geeft. Wilhelmina lijkt dit te zien als een persoonlijke aanval en reageert daar dan ook kinderachtig op.. Beetje jammer hoor..
Maar om dan berichten te deleten van mensen die Does steunen ( zoals De Mir)vind ik erg vreemd.. waarom worden die messages van Wilhelmina waarin ze kinderachtig reageert op Does dan niet gedelete???

Marloes

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #24 Gepost op: april 27, 2003, 12:56:11 pm »
Dit topic gaat over Soul Survivor, niet over het modbeleid. Reageren op het beleid van de moderators/admins kan bijv. in http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=792.
Berichtjes die niet over 'Soul Survivor' gaan zijn off-topic en kunnen dus door een moderator gedelete worden. Dit heeft niets te maken met persoonlijke voorkeuren van een moderator.
Als je het niet eens bent met een modbreak kun je dat in bovenstaand topic aangeven, of de moderator emailen, of onze 'baas' Jan W een mailtje sturen.
Die regel is er om ervoor te zorgen dat een discussie relevant blijft; niet afdwaalt :).
[Prediker 7:29]

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #25 Gepost op: april 27, 2003, 01:13:45 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 12:49:40 schreef Jude:
Vreemd dat er berichten in deze discussie zomaar gedelete worden :?. Er werd serieus gediscussieerd.. en als mensen 'veroordeeld' worden mogen ze daar toch op reageren?? Ik steun Does, die gewoon zijn mening geeft. Wilhelmina lijkt dit te zien als een persoonlijke aanval en reageert daar dan ook kinderachtig op.. Beetje jammer hoor..
Maar om dan berichten te deleten van mensen die Does steunen ( zoals De Mir)vind ik erg vreemd.. waarom worden die messages van Wilhelmina waarin ze kinderachtig reageert op Does dan niet gedelete???
zie verder: http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=792 idd.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #26 Gepost op: april 27, 2003, 04:11:38 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 11:28:52 schreef Tave:
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Dat ben ik met je eens. Kijk ik ben zelf nooit bij Soul Survivor geweest maar wel in diensten in Pinkstergemeentes. En dat is mij gewoon te.. denk ik. Iedereen staat daar te springen handen opgeheven. Niks mis mee op zich. Maar ik krijg daar zo'n gevoel van dat dat daar moet...
Soul Survivor en de Pinkstergemeente KAN je NIET een-op-een vergelijken. Dat vind ik dus zo'n beoordeling 'van buitenaf'.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #27 Gepost op: april 27, 2003, 04:12:47 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 11:31:16 schreef Pleun:
Ik heb het idee dat op zulke massabijeenkomsten God zo duidelijk ervaren wordt omdat mensen elkaar gek maken. Er wordt een sfeer gecreeerd waardoor mensen bepaalde ervaringen gaan krijgen.
'Het idee dat'... Spreek je uit ervaring? Bovendien is er niets mis met een sfeer creeren waarin Gods Geest de ruimte krijgt...

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #28 Gepost op: april 27, 2003, 04:25:53 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 16:12:47 schreef Mezzamorpheus:
Bovendien is er niets mis met een sfeer creeren waarin Gods Geest de ruimte krijgt...
Dat hoor je hem ook niet zeggen natuurlijk..

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #29 Gepost op: april 27, 2003, 04:33:45 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 00:36:18 schreef macguinness:
Ik weet niet welke bijbel jullie (Joesoef en Does) lezen, maar in de Christelijke bijbel staat iets over naastenliefde en respect en zo.

Klik maar eens op onderstaande link, heb je keuze uit 4 vertalingen.

http://bijbel.oneway.nl/

Of deze:
http://aaron.eur.ibs.org/.../bijbel/online_bijbel.htm

Ja, en in de bijbel staat ook dat David Goliath versloeg. En over de torenbouw van babel.. Heel leuk allemaal, maar wat wil je zeggen ?
Ben ik respectloos dan tegenover die mensen ? Nee toch ?
Dan moet je ook niet net doen alsof ik dat wel ben, want daar plaats je je opmerking voor toch ? Leuk geprobeerd, maar je slaat de plank finaal mis..
Eerst nadenken, dan posten volgende keer...
Zeker als je met zo'n frontale aanval komt die nergens op slaat... :(
« Laatst bewerkt op: april 27, 2003, 04:46:03 pm door Joesoef »

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #30 Gepost op: april 27, 2003, 04:43:59 pm »

quote:

'Het idee dat'... Spreek je uit ervaring? Bovendien is er niets mis met een sfeer creeren waarin Gods Geest de ruimte krijgt...
Nee, maar ik begrijp wel wat Pleun bedoelt. Als ik in de Arena met 50000 man achter mijn cluppie ga staan dan voel je ook wat...

Does

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #31 Gepost op: april 27, 2003, 04:46:44 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 16:43:59 schreef Tave:

Nee, maar ik begrijp wel wat Pleun bedoelt. Als ik in de Arena met 50000 man achter mijn cluppie ga staan dan voel je ook wat...
Inderdaad..

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #32 Gepost op: april 27, 2003, 04:51:28 pm »
* Met Tave eens is

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #33 Gepost op: april 27, 2003, 04:53:36 pm »

quote:

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt. Als je nog gaat, post je ervaring dan ff :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #34 Gepost op: april 27, 2003, 05:00:46 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 11:31:16 schreef Pleun:

Ik heb wel eens christelijke massabijeenkomsten meegemaakt ja, zoals praiseavonden in het Rotterdamse Ahoy. Wanneer grote mensenmassa's bij elkaar zijn, ontstaat er vaak een vorm van massapsychose en dat is bij christelijke bijeenkomsten niet anders. Neemt niet weg dat ik het met je tweede zin eens ben....

quote:

op 27 Apr 2003 16:43:59 schreef Tave:

Klopt. Ik ervoer het pas nog bij Feyenoord - Ajax. Weliswaar geen spirituele ervaring, maar je laat je toch meeslepen...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #35 Gepost op: april 27, 2003, 06:26:06 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 17:00:46 schreef Pleun:

Ik heb wel eens christelijke massabijeenkomsten meegemaakt ja, zoals praiseavonden in het Rotterdamse Ahoy. Wanneer grote mensenmassa's bij elkaar zijn, ontstaat er vaak een vorm van massapsychose en dat is bij christelijke bijeenkomsten niet anders.
...

Mijn mond valt open van verbazing. Je hebt het over het werk van de Heilige Geest.
Elke keer weer hier, over wélk onderwerp het ook gaat, nemen jullie het werk van de duisternis als voorbeeld, en wijzen op die gronden alles van God af.
Ik heb daar vroeger eens een liedje over gehoord: Alles is omgekeerd.

In ieder geval heeft de duivel het zo bij bepaalde christelijke groeperingen voor elkaar, ze zó te manipuleren, dat ze dénken er goed aan te doen het werk van de Geest maar helemaal af te schaffen.

Wordt wakker, mensen zijn pas in staat om vals geld te herkennen als ze wéten hoe echt herkent kan worden. Je gooit toch ook niet al je geld in de prullebak omdat er wel eens een vals biljet tussen kan zitten, of omdat het voor hele duistere doeleinden gebruikt kan worden?
Zorg dat je echt van onecht kunt onderscheiden, dan kun je ook in een massale bijeenkomst "reine handen" opheffen.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #36 Gepost op: april 27, 2003, 07:08:10 pm »

quote:

In ieder geval heeft de duivel het zo bij bepaalde christelijke groeperingen voor elkaar, ze zó te manipuleren, dat ze dénken er goed aan te doen het werk van de Geest maar helemaal af te schaffen.

Scheer ons dan ook niet over 1 kam met de mensen die de opvatting hebben zoals jij die hier neerzet.. Je voelt je blijkbaar aangevallen wat helemaal niet nodig is...

Ik vind het werk van de Geest prachtig en wil er zeker ook meer van leren kennen... Ik sta er wel voor open en ben ook echt niet anti-pinkster ofzo..
Ik zeg alleen dat ik er voorzichtig mee ben... De blijdschap die er van afstraald mag zeker voor "ons als GKV" een voorbeeld zijn...

Maar wat je ons verwijt doe je zelf hetzelfde.. Verwijten naar ons gooien dat we de Geest enz niet willen ervaren enz enz...

Als je doet alsof je alles zo goed weet hou je er zelf dan ook aan..
Laat de bijbel gewoon voor beiden het richtsnoer zijn.. Ik zie ook totaal geen nut in het bekritiseren of veroordelen van elkaar... Ik zeg niet dat jullie fout zijn of wij goed.. Ik geef alleen mijn mening over bepaalde dingen.. Maar ik weet zeker dat als jullie dat met oprecht hart doen dat God het net zo waardeerd als de dingen die wij doen in de dienst..

Laat het gewoon ter eere van Hem zijn...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #37 Gepost op: april 27, 2003, 11:06:22 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 19:08:10 schreef Joesoef:
Scheer ons dan ook niet over 1 kam met de mensen die de opvatting hebben zoals jij die hier neerzet.. Je voelt je blijkbaar aangevallen wat helemaal niet nodig is...
Je kan niet ontkennen dat hier vaak hele grote 'menselijke' voorbehouden getrokken worden bij 'Geestelijke' uitingen. Zelfs zulke grote voorbehouden dat het minstens de schijn heeft dat 'men' niet in 'Geestelijke' uitingen gelooft of er op zijn minst vreselijk sceptisch tegenover staat. Dat is gewoon wat Wilhelmina constateert en dat mag toch gezegd worden?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #38 Gepost op: april 27, 2003, 11:09:03 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 16:53:36 schreef Tave:

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt. Als je nog gaat, post je ervaring dan ff :)
Ik houd jullie op de hoogte....

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #39 Gepost op: april 27, 2003, 11:19:44 pm »

quote:

op 27 Apr 2003 23:06:22 schreef Mezzamorpheus:

Je kan niet ontkennen dat hier vaak hele grote 'menselijke' voorbehouden getrokken worden bij 'Geestelijke' uitingen. Zelfs zulke grote voorbehouden dat het minstens de schijn heeft dat 'men' niet in 'Geestelijke' uitingen gelooft of er op zijn minst vreselijk sceptisch tegenover staat. Dat is gewoon wat Wilhelmina constateert en dat mag toch gezegd worden?

Natuurlijk mag dat gezegt worden... Maar dan wil ik niet dat ze doet alsof ik daar per defenitie ook bij hoor...
Maar laat ff weten wat jij er van vond...

dingo

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #40 Gepost op: april 27, 2003, 11:30:29 pm »

quote:

Ik sta er inderdaad uiterst sceptisch tegenover en daar zijn "de broeder" en zijn soortgenoten debet aan. Het is niet mijn bedoeling om daarmee alle evangelische gemeenten over een kam te scheren, integendeel ik ga zelfs naar Opwekking. Maar ik ben uit ondervinding allergisch voor emoties van groepen mensen omdat ik daarmee ook uiterst ongeestelijke dingen heb zien gebeuren.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #41 Gepost op: april 27, 2003, 11:36:39 pm »
Daar kan ik over meepraten..
Vandaar ook mijn enigszins sceptische houding tegenover de manier waarmee in dergelijke kringen soms met de gaven van de geest om gaat...
Het is soms echt gewoon een soort kermis attractie...
Dan vind ik dat erg respectloos.. Je staat tenslotte wel voor de troon van een machtig koning en dan vind ik toch ook wel dat eerbied en respect op z'n plek is...
En niet alleen de blijdschap omdat je dat zelf toevallig het leukste vind..

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #42 Gepost op: april 28, 2003, 11:53:43 am »

quote:

Daar ben ik het mee eens. Zelf sta ik ook wantrouwend tegenover 'geestelijke' uitingen. Wanneer is iets afkomstig van God en wanneer is het, al dan niet bewust, fake? Tsja...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #43 Gepost op: april 28, 2003, 12:13:23 pm »

quote:

op 28 Apr 2003 11:53:43 schreef Pleun:
Daar ben ik het mee eens. Zelf sta ik ook wantrouwend tegenover 'geestelijke' uitingen. Wanneer is iets afkomstig van God en wanneer is het, al dan niet bewust, fake? Tsja...
En waarom wordt er, zo is mijn indruk tenminste, door velen hier er al bij voorbaat van uitgegaan dat zo'n uiting wel 'fake' zal zijn en pas bij hoge uitzondering 'Geestelijk'?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #44 Gepost op: april 28, 2003, 12:17:42 pm »
[Daar ben ik het mee eens. Zelf sta ik ook wantrouwend tegenover 'geestelijke' uitingen. Wanneer is iets afkomstig van God en wanneer is het, al dan niet bewust, fake? Tsja...[/quote]

Dat leer je wel onderscheiden, ik zie ze er gerust wel tussen op grote manifestaties. We hebben ook nooit gezegd dat ze er niet zijn. Maar ik heb geleerd me er niet aan te storen waardoor mijn vreugde weg zou gaan.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #45 Gepost op: april 28, 2003, 12:19:51 pm »
Als je het hebt over mensen in dit topic vind ik dat reuze meevallen...
Ik ga er iig niet vanuit dat het bij voorbaat fake is

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #46 Gepost op: april 29, 2003, 04:28:15 pm »
Als de plannen blijven zoals ze nu zijn, dan ga ik woensdagmiddag en -avond naar Soul Survivor...

Sam

• Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #47 Gepost op: april 29, 2003, 05:08:03 pm »
Hoe werkt het Mezz, kun je er zo naar toe gaan?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #48 Gepost op: april 29, 2003, 06:21:36 pm »
Zie http://www.soulsurvivor.n...submit=geklikt&id=105

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Soul Survivor (2)
« Reactie #49 Gepost op: april 29, 2003, 06:58:00 pm »

quote:

op 28 Apr 2003 12:13:23 schreef Mezzamorpheus:
op 28 Apr 2003 11:53:43 schreef Pleun:

En waarom wordt er, zo is mijn indruk tenminste, door velen hier er al bij voorbaat van uitgegaan dat zo'n uiting wel 'fake' zal zijn en pas bij hoge uitzondering 'Geestelijk'?
Het zal wel met mijn nuchtere, calvinistische opvoeding te maken hebben  :|