quote:
op 27 Apr 2003 17:00:46 schreef Pleun:
Ik heb wel eens christelijke massabijeenkomsten meegemaakt ja, zoals praiseavonden in het Rotterdamse Ahoy. Wanneer grote mensenmassa's bij elkaar zijn, ontstaat er vaak een vorm van massapsychose en dat is bij christelijke bijeenkomsten niet anders.
...
Mijn mond valt open van verbazing. Je hebt het over het werk van de Heilige Geest.
Elke keer weer hier, over wélk onderwerp het ook gaat, nemen jullie het werk van de duisternis als voorbeeld, en wijzen op die gronden alles van God af.
Ik heb daar vroeger eens een liedje over gehoord: Alles is omgekeerd.
In ieder geval heeft de duivel het zo bij bepaalde christelijke groeperingen voor elkaar, ze zó te manipuleren, dat ze dénken er goed aan te doen het werk van de Geest maar helemaal af te schaffen.
Wordt wakker, mensen zijn pas in staat om vals geld te herkennen als ze wéten hoe echt herkent kan worden. Je gooit toch ook niet al je geld in de prullebak omdat er wel eens een vals biljet tussen kan zitten, of omdat het voor hele duistere doeleinden gebruikt kan worden?
Zorg dat je echt van onecht kunt onderscheiden, dan kun je ook in een massale bijeenkomst "reine handen" opheffen.