Ola.. een tijdje geleden kwam een vriend en broeder uit het graffiti collectief waar ik onderdeel van uit maak wel met een interesante stelling
quote:
Art is worship.. who do you worship
ik wil dit niet droppen als een absolute waarheid.. maar het heeft mij wel aan het denken gezet.. ik ben zelf graffiti artiest en binnen deze kunststroming is deze uitspraak nogal confronterend omdat de meeste artiesten hun eigen naam op de muur spuiten en dit dus in de root nogal op het individu gericht is..
Zo zijn er dus ook een flink aantal artiesten uit de groep (
http://ggcrew.com) die hun eigen naam steeds minder of helemaal niet meer gebruiken.. me included
ik vind het persoonlijk erg fijn als mensen het verschil kunnen zien en als het werk een boodschap heeft
wat recente dingen.. (allemaal op plekken waar het mag ja

)

deze twee voorbeelden zijn vrij recht voor je raap.. en ik kan hier wel de vreugde die ik in Jezus ervaar mee uiten..

op deze foto ben ik bezig Ruach aan het spuiten is veel minder duidelijk Christelijk maar het is al snel een hele makkelijke manier om van me geloof te kunnen getuigen tegen niet Christelijke mede artiesten
Daarnaast moet ik ook gewoon eten en ga je meer over in een soort ambacht.. hier binnen heb ik wel hele duidelijke grenzen met wat ik wel en niet spuit.. maar heel erg artistiek is dit verder niet.. ik leg m'n ziel er niet echt in ofzo

anyway.. Als wij gemaakt zijn om in relatie met God te leven en volledig op hem gericht zijn de essentie van ons bestaan is lijkt het me dat vooral kunst op God gericht "moet" zijn.. dit wil niet perse zeggen dat het er voor de mensen aan af te zien of te horen is.. neem J.S.Bach als voorbeeld.. een hoop mensen zullen nooit horen of voelen aan zijn muziek dat hij Christen is.. terwijl (als ik me het goed herinner) voor elk stuk "Alleen tot eer van God" staat..
Ik denk ook dat je als geredde artiest ook tot veel mooiere en meer zuivere dingen in staat bent omdat je inspiratiebron een onuitputtelijke en almachtige is i.p.v. een demoon (misschien ken je de "gevleugelde" uitspraak/vraag "What's your demon?" vrij vertaald: wat is jou bron van geestelijke input/inspiratie.. )