quote:
Thorgrem schreef op 27 november 2008 om 18:21:Het staat een ieder vrij om te geloven wat hij/zij wil. Ik kan echter niet geloven dat mijn plaatsje in de hemel al zeker is, het zou voor mij ernstig afbreuk doen aan de rechtvaardigheid van God. Ik zou het niet kunnen geloven.
Waarom Thorgrem? Als God rechtvaardig was zonder meer, dan had je helemaal gelijk. Wij kunnen het goede proberen te doen maar falen daar steeds in en idd is onze plaats dan niet zeker....
We zouden helemaal geen plaats hebben zelfs.
Maar wat is dan de blijde boodschap: Wij dan gerechtvaardigd uit het geloof hebben vrede met God ...
Rom 1
De kern van de brief
16 Want ik schaam mij het evangelie niet; want het is een kracht Gods tot behoud voor een ieder die gelooft, eerst voor de Jood, maar ook voor de Griek. 17 Want gerechtigheid Gods wordt daarin geopenbaard uit geloof tot geloof, gelijk geschreven staat: De rechtvaardige zal uit geloof leven.
Omdat Jezus wel 100% Gods wil heeft gedaan is
dat plaatsvervangend. En door het geloof ziet God dan niet jou, maar Hij ziet Zijn Zoon. En Die Zoon is toch al geoordeeld? We zijn overgegaan van de dood in het leven.
Het oude testament getuigt er ook al van:
De straf die ons de vrede aanbrengt was op Hem, en door Zijn striemen is ons genezing geworden.
Wij allen dwaalden als schapen en wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de Heer heeft de ongerechtigheden op Hem doen neerkomen. (Jesaja)
Wij mogen zekerheid hebben, anders heb je toch ook geen
vrede met God?
Er staat zelfs dat wij zeker
moeten zijn dat Jezus Christus in ons is. Nou, als dat zo is- Jezus is in ons, zou God Zijn Zoon in de hel werpen als Hij een gelovige naar de hel zou verwijzen....
En daarmee is God rechtvaardig als Hij ons behoudt. De behoudenis is in Hem, in Zijn Zoon......
Ik wens je dit van harte toe, dat als je in de Here Jezus gelooft, je ook de zekerheid hebt dat je behouden bent.