Ik weet niet of het anderen opgevallen is maar er lijkt een trend te zijn om katholieke users in aanleg negatief te benaderen.
Ik kan daar een TR over aanmaken maar dit lijkt mij een eerlijker weg.
Laten we met elkaar, van evangelisch tot orthodox katholiek respectvol met elkaar om blijven gaan.
Sinds een tijd ben ik actief op een forum waar m.n. katholieken komen en als ik zie hoe een grefo daar bejegend wordt dan mogen we hier wel even achter onze oren krabben.
De katholieken onder ons zijn eerlijk en open in hun geloof, zijn inhoudelijk erg goed onderlegt en blijven (enkele uitspattingen daargelaten) netjes als er negatief over hun kerk gesproken wordt.
En dat siert hen meer dan het gedrag wat hun tegensprekers hebben.
Kennenlijk moet alles maar kunnen om de katholieke kerk (en dat is de kerk waar onze voorouders ook in zaten!!!!) aan te spreken op wat dan ook.
Ik heb daar meer en meer moeite mee en zou het fijn vinden als er met meer respect over deze kerk en deze users geschreven zou worden.
Als we samen willen zoeken naar de Waarheid in de leer dan moeten we ons ook openstellen voor de kennis der eeuwen die in de RKK aanwezig is.