Auteur Topic: Gebedsgenezing  (gelezen 9145 keer)

Divinespark

• Bekijk profiel
Gebedsgenezing
« Reactie #50 Gepost op: december 10, 2008, 03:31:42 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 26 januari 2004 om 00:17:
Deze twee stukjes van jou zijn voor mijn idee al in tegenspraak met elkaar…… Als je bidt voor 5 zieken ben je al blij als er één geneest. Zie je niet de tegenspraak met: Op zieken zullen zij de handen leggen, en zij zullen genezen worden…..

Zie Marcus 9/Mattheüs 17 over de genezing van de maanzieke knaap. Volgens de bijbel zelf is dat een uitzonderlijk hardnekkig geval.
Jezus lukt het wel, en de ander (in casu de discipelen) lukt het niet.
Jezus geeft als verklaring dat het de discipelen niet lukt, dat het ligt aan de mate van hun geloof.

Vergelijk dit ook eens met Petrus die het slechts korte tijd lukt om over het water te lopen, en zogauw hij afgeleid wordt zinkt hij erin. Jezus geeft hier precies dezelfde verklaring: kleingelovigheid.

Misschien verklaart dat waarom niet iedereen alles maar lukt als ze maar met hun vingers hoeven te knippen bij wijze van spreken?

Divinespark

• Bekijk profiel
Gebedsgenezing
« Reactie #51 Gepost op: december 10, 2008, 03:44:02 pm »
O ja hiermee wil ik trouwens Wilhelmina niet als kleingelovige neerzetten, als niet alles lukt, bedenk je wel dat Jezus dit zegt, en dat je dan aan de allerhoogste maatstaf gemeten wordt. Ik vind het überhaupt (van mijn kleingelovigheid uit bezien dus) geweldig dát het lukt om genezingen te bewerkstelligen in naam van Jezus.

Maar in Mattheüs 7 wordt er gezegd dat ook gebedsgenezers (of mensen die genezen in Jezus' naam) niet allemaal hoeven worden toegelaten tot het koninkrijk der hemelen, terwijl Jezus elders weer zegt over iemand die "op z'n eigen houtje" of los van de organisatie met de discipelen ook mensen in Jezus' naam geneest, dat diegene voor hem is ipv tegen hem. Mijn verklaring is dan de volgende: er kunnen genezers zijn (zoals je zelf al zegt) die op ándere gebieden struikelen en sjoemelen dan in het goed functionerende gebedsgenezen zelf. En dáárop afgerekend worden. Niet op het genezen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Gebedsgenezing
« Reactie #52 Gepost op: december 13, 2008, 07:22:35 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 10 december 2008 om 00:37:

overigens komt dit meer voor, maar schreeuwen velen dit niet van de daken. Vraag..zou jij dat doen, of is die overweldigende intimiteit met Gods kracht reden het juist in kleine kring te houden?
zie, zoals iedereen nu til blijft en niet reageerd op wat ik schreef, zo gebeurd dat bij de meesten. Daarom zwijgen zij over hun ervaringen.
Een nieuwe start is een nieuw begin